Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Aart Kok kavango of CC flexi??  (gelezen 8989 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

michelheemskerk

  • Gast
Aart Kok kavango of CC flexi??
« Gepost op: maart 10, 2015, 09:25:05 am »

Na online research en diverse bezoeken aan vouwwagen dealers zijn wij tot de conclusie gekomen dat de Aart Kok Kavango of CC Flexi de beste vouwwagen is die bij ons past. Alleen nu de vraag welke van de 2! (Luxe probleem!) Allebei mooie vouwwagens.

Hebben forum leden hier hetzelfde "probleem" gehad? En waarom toch voor de ene gekozen?

Wat mij opvalt tussen de 2 vouwwagens:
* kleurstelling
* ramen in voortent (zijramen voor flexi, dakraam voor Aart kok)
* ander doek
*+\-€1400 prijsverschil
* eventuele restwaarde???? (Ben wel van plan om te komende jaren er veel mee op pad te gaan)

Dan heb je natuurlijk ook nog de beleving. Dit is iets persoonlijks. Ik ben meer benieuwd naar de technische verschillen. Zie ik daar nog zaken over het hoofd?
 Oja het wordt onze 1e vouwwagen

Groeten

Michel

Gelogd

danny060473

  • Gast
Re: Aart Kok kavango of CC flexi??
« Reactie #1 Gepost op: maart 10, 2015, 06:58:31 pm »

Alvast gefeliciteerd, ik heb geen praktische info mbt deze wagens, maar wilde gewoon als een der eerste reageren ;-))
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Aart Kok kavango of CC flexi??
« Reactie #2 Gepost op: maart 10, 2015, 07:33:50 pm »

Alvast gefeliciteerd, ik heb geen praktische info mbt deze wagens, maar wilde gewoon als een der eerste reageren ;-))

 :H :H :H :H

Wij hebben vooral gekeken welke zaak en welke wagen ons het beste gevoel gaf. Datgene wat op internet naadloos bij ons paste riep enorme weerstand op in het echte leven. We hebben gekozen voor iets waar we 14 dagen daarvoor het bestaan niet eens van wisten.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

michelheemskerk

  • Gast
Re: Aart Kok kavango of CC flexi??
« Reactie #3 Gepost op: maart 10, 2015, 07:53:07 pm »

Ha,

Wij hebben nu precies hetzelfde. Via internet gevonden vouwwagen werd het toch niet. En wel de 2 anderen :-). Verder was het gevoel in de winkel goed. niet te opdringerige verkopers maar wel prima aandacht.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Aart Kok kavango of CC flexi??
« Reactie #4 Gepost op: maart 10, 2015, 09:36:39 pm »

Zonder (lichtelijk) bevooroordeeld te zijn moet ik zeggen dat de dakvensters (met hor) van de Kavango bij ons de doorslag gaven. En in de praktijk is het inderdaad net zo ideaal als verwacht. Bijvoorbeeld: Ben je een lekker een dagje op het strand geweest en dan kom je thuis in een bloed hete tent, dakje open en weg hitte!  :> En dan lekker omkleden van badkleding naar korte broek. Of niet (in een CC)

Maar ook een Kavango heeft nadelen: 1400 euro bijvoorbeeld. En of je dat goed maakt met een betere restwaarde weet ik echt niet.  :?

Misschien kan je ze allebei eens een keer "opzetten" in de showroom? Wellicht dat dan bijvoorbeeld het gewicht van het tentdoek de doorslag kan geven of juist het gemak van...

Wij hebben nooit getwijfeld en ook geen spijt gehad van de extra kosten. Wat wij wel jammer vinden is dat onze Kavango (2010) geen "laden en lossen zonder opzetten" heeft. En als ik moet ik kiezen tussen "laden en lossen zonder opzetten" en een opendak?  ..... toch het opendak  :J Want van het opendak heb ik elke dag plezier en van "laden en lossen" alleen aan het begin en aan het einde van de vakantie.

Voor vragen ben je altijd welkom, ik zal zo eerlijk mogelijk zijn.  :#
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Aart Kok kavango of CC flexi??
« Reactie #5 Gepost op: maart 10, 2015, 09:53:21 pm »

Zo'n 20 jaar geleden kochten we een nieuwe tent. Het was een rib uit ons lijf en daarom hebben we erg zuinig gedaan met het bestellen van opties. Hier hebben we vervolgens 20 jaar spijt van gehad. We hadden bijvoorbeeld geen binnentent bij besteld. Of zelfs de bevestigingshaakjes hadden we niet besteld zodat het nabestellen van een binnentent afviel. Daardoor viel er in de enkeldaks De Waard niet fatsoenlijk met koude temperaturen te kamperen. En het is gebleken dat wij dat juist het mooiste vinden. De tent is na een beperkt aantal kampeervakanties definitief op zolder komen te liggen.

Je kan nu eenmaal niet alles van te voren weten en een investering voor een vouwwagen is doorgaans voor meerdere jaren. Wij hebben bijna alle opties genomen. Wat wij wel zeker weten is dat er geen kindertentjes nodig zijn.

Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Aart Kok kavango of CC flexi??
« Reactie #6 Gepost op: maart 10, 2015, 09:57:34 pm »

Mits budget het toelaat gewoon kiezen wat je het mooiste vind en qua uitstraling het best bij je past.
Anders krijg je vroeg of laat nog spijt....en dat is zonde bij zo'n investering.
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Aart Kok kavango of CC flexi??
« Reactie #7 Gepost op: maart 10, 2015, 10:00:12 pm »

Mits budget het toelaat gewoon kiezen wat je het mooiste vind en qua uitstraling het best bij je past.
Anders krijg je vroeg of laat nog spijt....en dat is zonde bij zo'n investering.
De spijker op zijn kop.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Aart Kok kavango of CC flexi??
« Reactie #8 Gepost op: maart 10, 2015, 11:21:34 pm »

De spijker op zijn kop.
idd! Mooi verwoord!
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

michelheemskerk

  • Gast
Re: Aart Kok kavango of CC flexi??
« Reactie #9 Gepost op: maart 10, 2015, 11:36:52 pm »

Ha,

Dank voor al jullie antwoorden. Het is inderdaad €1400,- de kavango heeft inmiddels ook een laad en los systeem!

Waar ik vooral benieuwd naar ben ik de hoeveelheid  licht in de voortent. Met name als het Panorama  dak dicht is (ivm minder mooi weer bv).  Bij de COmbi-camp heb je nog grote zij ramen. Of valt dit in de praktijk mee?

Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Aart Kok kavango of CC flexi??
« Reactie #10 Gepost op: maart 10, 2015, 11:43:07 pm »

Bij ons was het heel simpel, wij vonden de Kavango gewoon het mooist. :)
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Aart Kok kavango of CC flexi??
« Reactie #11 Gepost op: maart 10, 2015, 11:53:26 pm »

Wij hebben ze ook beide bekeken.

Wat ik vooral tegen vond vallen is dat de Kavango wel erg opgesloten voelt als je eens een dag binnen "moet" zitten (ivm minder goed weer) omdat de voortent geen ramen heeft. Bij de Flexi kun je tenminste nog wat naar buiten gluren, voortent van de flexi vond ik daardoor wat ruimer aanvoelen.

Technische verschillen zijn er niet behalve dat de Kavango een ander iets dikker doek heeft, het is wel beide TenCate doek. Doordat de kavango andere vlakverdeling heeft is deze iets strakker op te zetten, maar het lijkt me dat dit in beide gevallen wat oefening kost. Wagenbak is gelijk (op de kleur na), opzet systeem is ook gelijk.
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Aart Kok kavango of CC flexi??
« Reactie #12 Gepost op: maart 11, 2015, 02:20:56 pm »

De kleur van het doek bepaald de sfeer in de tent... Onze Kariba is oker (dus gewoon oranje) en dat geeft zelfs op regendagen een warm licht in de tent waardoor het lijkt alsof het zonnetje  schijnt.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Aart Kok kavango of CC flexi??
« Reactie #13 Gepost op: maart 11, 2015, 02:50:08 pm »

Wij hebben ze ook beide bekeken.

Wat ik vooral tegen vond vallen is dat de Kavango wel erg opgesloten voelt als je eens een dag binnen "moet" zitten (ivm minder goed weer) omdat de voortent geen ramen heeft.

Ik zie op plaatjes dat de voortent van de Kavango wel degelijk ramen heeft  :J
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

Gericom

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango Game Drive L/L 2014
Re: Aart Kok kavango of CC flexi??
« Reactie #14 Gepost op: maart 11, 2015, 03:43:26 pm »

Wij hebben ze ook beide bekeken.

Wat ik vooral tegen vond vallen is dat de Kavango wel erg opgesloten voelt als je eens een dag binnen "moet" zitten (ivm minder goed weer) omdat de voortent geen ramen heeft. Bij de Flexi kun je tenminste nog wat naar buiten gluren, voortent van de flexi vond ik daardoor wat ruimer aanvoelen.

Bij onze Baco piramide tent hadden wij zijramen in de leefruimte, echter bij regen of donker weer zag je weinig.. En een dagje binnen zitten? Bij slecht weer ga er toch zeker op uit!

Wat wij heerlijk vinden is de diepe luifel, waar je ook met slecht weer droog onder zit, eigenlijk zitten we nauwelijks binnen. Het keukentje staat ook buiten aan de zijkant onder de luifel.
« Laatst bewerkt op: maart 11, 2015, 03:45:41 pm door Gericom »
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal