Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Stapellades / kratjes?  (gelezen 6498 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Stapellades / kratjes?
« Gepost op: april 02, 2015, 12:43:59 am »

Hallo,

Iemand errvaring met deze?
http://m.leenbakker.nl/nl/70301260/stapel_lade/

Is het wat?

Dit lijkt er ook op: http://m.leenbakker.nl/nl/70301306/6_ladesysteem/ of http://m.leenbakker.nl/nl/70301300/3_ladesysteem/

Ze hebben nog wel wat varianten...

Ben benieuwd!
Groet,
Caroline


Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Stapellades / kratjes?
« Reactie #1 Gepost op: april 02, 2015, 08:26:59 am »

Mmm, een aantal daarvan voor bv ondergoed en sokken lijkt me ideaal. Netjes naast elkaar in de wagenbak, en bij het kamperen stapel je ze op en heb je een ladenkastje. Dat maakt het gerommel in die kratjes in eén klap verleden tijd. Oja, en voor bestek en ander klein keukenspul... Goh, ik moet maar eens naar de Leen Bakker geloof ik  :J

(maar sorry, nog geen ervaring dus ;) )
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Stapellades / kratjes?
« Reactie #2 Gepost op: april 02, 2015, 09:31:35 am »

De losse bakjes (bovenste link) lijken me wel handig. Snel op te stapelen. Ik weet alleen niet hoe makkelijk de lades opengaan en of je dan het hele kastje omtrekt. :P

Zelf zou ik het niet kopen. Wij gebruiken al jaren (ook al toen we met de tent kampeerden) 1 kratje per persoon voor alle kleding, knuffels, boeken, zaklamp etc. Bij de jongste stoppen we vaak ook nog beddengoed en zo, hij heeft niet zoveel nodig. Iedereen heeft dan alles zelf bij de hand. Maat van de kratten is afgestemd op de maat van de wagenbak. Mijn oudste zoon heeft zijn kratje in zijn eigen tentje staan, dus ik zie zijn troep niet :> En de kratjes van mijn man, jongste zoon en mij staan in de wagentent. De enige regel: alles moet in je kratje blijven, maakt mij niet uit hoe het er binnenin uitziet. Deksel erop en klaar!  :J

Bij een kort verblijf blijven de kratjes onder het bed staan.
Heb net wel zo'n opvouwkastje gekocht bij Obelink. Die gebruiken we bij langer verblijf in de voortent. Kunnen we de waterkoker op zetten en erin passen bv de toilettassen.
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Stapellades / kratjes?
« Reactie #3 Gepost op: april 02, 2015, 03:45:20 pm »

Wij hebben voor komende vakantie deze aangeschaft http://www.kwantum.nl/wonen-opbergen-opbergboxen-lades-ladekast-zwart-5-laden-0944416 zijn we in ieder geval van het graven naar kleding in kratten af. Deze zijn echter wel aan de maat, 82 cm hoog dus bij ons staan ze achter in de auto. Er zitten losse wieltjes bij maar die monteer ik niet.

Voordeel van die losse stapellades is dat je ze wat makkelijker in kan ruimen in de vouwwagen? maar misschien ook weer makkelijker omtrekt zoals Drees al zei. Voor ons is het ook uitproberen dit jaar. Succes met zoeken!
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Stapellades / kratjes?
« Reactie #4 Gepost op: april 02, 2015, 09:28:44 pm »

Lades en kratten hebben beide voor en nadelen. Ik doe het met een soort kratten ( uit stof en volledig opplooibaar, Lidl) en ik ga het daar bij houden denk ik.
Ik denk dat je in lades minder kwijt kan doordat je  de inhoud niet tot boven kan stapelen. Te hoog gestapeld  = lade sluit niet goed of in het andere geval lade gaat niet open en dingen blijven haperen.
Die hoge torens zie ik helemaal niet zitten. Een kampeerondergrond is zelden helemaal waterpas dus ik zou vrezen voor de stabiliteit van het geheel. Zeker als je dan een lade open trekt en het geheel uit evenwicht haalt.
Maar een of twee lades voor kleine spullen zoals kousen of ondergoed zou misschien wel handig zijn.
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Stapellades / kratjes?
« Reactie #5 Gepost op: april 07, 2015, 12:38:45 am »

Tom, bij jullie is het zwarte kunststof dus één geheel? Of kan je dat los klikken?
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Stapellades / kratjes?
« Reactie #6 Gepost op: april 07, 2015, 04:50:52 pm »

Die van ons zijn 1 geheel. Mijn vrouw wil de kleding zo laat mogelijk inpakken dus gaan deze boxen bij ons achter in de kofferbak waar ze rechtop kunnen staan.
Mocht je ze willen aanschaffen zou ik eerst even de maat opmeten ivm de hoogte, deze is namelijk 82cm zonder de wieltjes.
Ze zijn ook in 1 geheel met 3 grote lades verkrijgbaar dus eigenlijk die van ons maar dan zonder de 2 kleine lades, deze is dan 60,5 cm hoog.
« Laatst bewerkt op: april 07, 2015, 04:53:38 pm door Tom »
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Stapellades / kratjes?
« Reactie #7 Gepost op: april 08, 2015, 08:00:19 pm »

Ziet er wel handig uit.

Net zoals Drees vraag ik me af hoe stevig ze staan.

Wat wel weer handig is dat je ze voor af al kunt inpakken.

Wij gebruiken de opvouwkastjes en zijn daar erg content mee.


Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Rietje12

  • Gast
Re: Stapellades / kratjes?
« Reactie #8 Gepost op: april 12, 2015, 07:43:09 am »

Ik volg
Gelogd

Corien

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Tent&trailer
Re: Stapellades / kratjes?
« Reactie #9 Gepost op: april 12, 2015, 07:50:42 am »

Wij gebruiken een ladekastje voor onze keukenspullen. Wij hebben een Livingstone zonder keuken. Het gasstelletje staat op een tafeltje.  Onder het tafeltje past precies het ladekastje. En daarin passen de pannen, borden, bekers, enz.  Tijdens de reis kan ook de waterkoker er nog bij. Als vuur de koken gaat in een keer de wagen in.
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Stapellades / kratjes?
« Reactie #10 Gepost op: mei 19, 2015, 11:09:14 pm »

Het zijn toch geen stapellades geworden. Leek me eerst wel handig, maar kon er geen vinden die goed matcht met de afmetingen van de wagenbak. Misschien nog even onthouden voor klein spul...

Eerst maar eens de vuurdoop komend weekend :>

Ik heb nu drie kratten (transparantachtig) van de Blokker met deksel (bruinig). Grote kratten, passen precies (!) onder de tafel/bed in de wagenbak. Met wieltjes, dus als de keuken eraf is duw je ze makkelijk naar achteren. Stapelbaar. Er passen er met gemak drie in een rij, aan weerszijden leggen we dan de stokken en de luifelzak met stokken. En dan is er nog ruim plek over.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal