Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Slaapplaats voor de hond?  (gelezen 9220 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mieke

  • Gast
Slaapplaats voor de hond?
« Gepost op: april 12, 2015, 09:23:58 pm »

Onze hond gaat voor de eerste keer mee op een verre en hopelijk warme kampeertrip naar Frankrijk. Ze is niet heel jong meer, ondertussen 9 jaar. Ze heeft een schofthoogte van 50cm.

Normaal als ze meegaat slaapt ze 's nachts in haar bench. Dit is ook de bench waarin ze de reis gaat maken. Ook overdag ligt ze bij ons buiten en doet ze al wel eens een tukje in de bench. Maar nu bedenk ik me dat de bench wel in metaal is en dus wel warm kan worden ook al bedek je het met doeken ik vrees dat het niet zo aangenaam is om echt lang in te slapen.
Nu kwam ik op het idee van zo'n Deryan kampeerbedje: http://www.deryanshop.nl/webshop/354_Travel-Cot%20Infant%20BabyBox
Goed af te sluiten tegen ongedierte, toch luchtig en ook wat UV bestendig.
Ik zou een tweedehandsje zoeken of eentje van de outlet.

Onze hond is geen uitbreker en zal 's nachts rustig slapen, ik ben niet bang dat ze uitbreekt.

Is dit een goed idee van mij? Iemand een ander of beter idee?
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Slaapplaats voor de hond?
« Reactie #1 Gepost op: april 12, 2015, 09:45:45 pm »

Hoi

Wij zijn jaren lang op vakantie geweest met onze golden retriever.
Hij had een eigen laag veldbed en dat ging prima.
In het begin thuis al laten wennen en de eerste dag op vakantie lag hij er sneller op dan ik de buisjes erin kon doen.  ::)
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Slaapplaats voor de hond?
« Reactie #2 Gepost op: april 12, 2015, 09:48:16 pm »

Wij hebben voor onze hond deze bench aangeschaft. Gemakkelijk mee te nemen, geen last van heet materiaal. Staat 's-nachts onder de wagen, onze hond slaapt er fantastisch in.
« Laatst bewerkt op: april 12, 2015, 09:50:36 pm door Tago Herman »
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Mieke

  • Gast
Re: Slaapplaats voor de hond?
« Reactie #3 Gepost op: april 13, 2015, 07:07:11 am »

Veldbed valt af, ik wil toch iets afsluitbaars. Nouca is een lief beestje maar hij is ook een beetje een diefje. Als hij los bij ons in de tent slaapt hebben we kans dat hij al wat eetbaars is verslind :P

Plooibare stoffe bench heb ik ook aan gedacht. Moet ik misschien eens verder bekijke of ik ze 2dehands ergens voordelig op de kop kan tikken. Zijn ze compact plooibaar?
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Slaapplaats voor de hond?
« Reactie #5 Gepost op: april 13, 2015, 10:21:19 am »

Hoi

Wij zijn jaren lang op vakantie geweest met onze golden retriever.
Hij had een eigen laag veldbed en dat ging prima.
In het begin thuis al laten wennen en de eerste dag op vakantie lag hij er sneller op dan ik de buisjes erin kon doen.  ::)
Wij hadden een hond en die sliep ook thuis standaard op dat bed. We hadden geen hondenmand meer. Het veldbed was zijn ding.
Hij lag daarop in de voortent.
Veldbed valt af, ik wil toch iets afsluitbaars. Nouca is een lief beestje maar hij is ook een beetje een diefje. Als hij los bij ons in de tent slaapt hebben we kans dat hij al wat eetbaars is verslind :P


En dat was die van ons ook. dus alles wat eetbaar was stond buiten bereik .

Zo'n kinderbed is op zich best een aardig idee. maar als ik iedere nacht mijn hond daar in moet tillen.. dat is hij zelf denk ik ook snel zat. En als je er iets van water in wil zetten blijft dat ook niet staan natuurlijk.


Gelogd
Adventure Awaits

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Slaapplaats voor de hond?
« Reactie #6 Gepost op: april 13, 2015, 10:59:17 am »

Wij hebben een Astro en de hond slaapt op een deken in het tentdeel wat bij jullie Spacer de hardtop is. Daar staat verder alleen kleding en dat lust ie -meestal ::)- niet. Als de jongens er ook liggen voor een enkele overnachting is het helemaal feest want dan mag hij tussen ze in  :> met de rits naar de voortent dicht gaat dat prima.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Slaapplaats voor de hond?
« Reactie #7 Gepost op: april 13, 2015, 01:22:57 pm »

Net wat te klein denk ik Solex. Maar zo iets zou wel kunnen. Zou wel kunnen uitkijken naar zo eentje maar dan maatje groter.

http://www.deryanshop.nl/webshop/354_Travel-Cot%20Infant%20BabyBox Hier hoef je niet te tillen, kan ze zelf inkruipen.

Op de hard top bij ons slapen zou ook kunnen. Alleen vrees ik dat ze niet rustig zou slapen als ik 's nachts op sta voor een plasje te maken huppelt ze zeker met me mee naar het toiletgebouw. Doet ze thuis namelijk ook, nestje uit mee tot aan het toilet en daarna kruipt ze er terug in. Ze is als de dood dat ze enige actie zou missen  :# Ze slaapt thuis trouwens in onze zitkamer in een mand.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Slaapplaats voor de hond?
« Reactie #8 Gepost op: april 13, 2015, 01:51:41 pm »

Ik kan mij nog herinneren toen ik met mijn ouders gingen kamperen met twee honden (Duitsestaande draadhaar En een Beagle) dat wij ze met een pin vastlegden zo hadden ze toch nog wat loopruimte en ze lagen heerlijk op hun kleedjes.
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Slaapplaats voor de hond?
« Reactie #9 Gepost op: april 13, 2015, 02:54:19 pm »

http://www.obelink.nl/kampeerartikelen/voor-uw-huisdier/transportbench-soft-easy.html?category_params=s_company%3D1%26category_id%3D1330

Wij gebruiken voor onze hond deze bench! Hij vindt het hierin heerlijk!
Deze kun je makkelijk overal neerzetten.
Overdag gewoon met het deurtje open en Mick aan een lang touw wat aan een grondpin vastzit!
's Nachts wanneer het erg koud is, gooien we er een eventueel nog een deken overheen.
Maar we zetten de bench wel binnen op het deksel.
We gebruiken deze ook onderweg! Voordeel vind ik dat deze niet rammelt zoals een ijzeren!
En Mick.......? Die wordt al helemaal gek als we deze bench pakken, want dan mag hij mee op stap!!!!  :>
« Laatst bewerkt op: april 13, 2015, 02:58:34 pm door herowebe »
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Slaapplaats voor de hond?
« Reactie #10 Gepost op: april 13, 2015, 09:05:57 pm »

Ik vind wel dat de stoffen benches  minder ventileren  tov  de draadbenches.
Onze hond heeft voor in de auto als in de tent een draadbench.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Mieke

  • Gast
Re: Slaapplaats voor de hond?
« Reactie #11 Gepost op: april 13, 2015, 09:12:41 pm »

Die van Obelink is wel betaalbaar. De maten nog wel eens bekijken. Alleen nog even de verzendkosten naar Belgiƫ nog eens navragen of mijn Nederlandse collega eens aanspreken.

Gelogd

whizzle

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 50
Re: Slaapplaats voor de hond?
« Reactie #12 Gepost op: april 13, 2015, 09:13:31 pm »

We zijn aan het kijken naar een oplossing voor onze hond van dan 8 mnd oud. Voor de vorige hadden we altijd een draadbench mee, maar dat is best een gesjouw. Alleen hoe bijtbestendig zijn de stoffen benches? Iemand ervaring hiermee? Zijn matje moet het nl. nog wel eens ontgelden als hij vindt dat hij onterecht in de bench is gezet (het is een border collie en als je die niet af en toe verplicht rust op legt...) Nou vind ik zijn matje niet zo erg, zijn probleem vooral, maar een dure bench die kapotgekauwd wordt en hierdoor ontsnappingsmogelijkheid geeft is minder handig. Dus zijn ze makkelijk kapot te kauwen of kunnen ze wel tegen een stootje?
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Slaapplaats voor de hond?
« Reactie #13 Gepost op: april 13, 2015, 09:21:42 pm »

Mick is geen sloper, dus dat gaat prima!
Maar een andere hond die we gehad hebben sloopte , en wist zelfs uit een metalen bench te breken!
Dus het hangt erg van de hond af!
Gelogd

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: Slaapplaats voor de hond?
« Reactie #14 Gepost op: april 14, 2015, 05:53:33 pm »

We zijn aan het kijken naar een oplossing voor onze hond van dan 8 mnd oud. Voor de vorige hadden we altijd een draadbench mee, maar dat is best een gesjouw. Alleen hoe bijtbestendig zijn de stoffen benches? Iemand ervaring hiermee? Zijn matje moet het nl. nog wel eens ontgelden als hij vindt dat hij onterecht in de bench is gezet (het is een border collie en als je die niet af en toe verplicht rust op legt...) Nou vind ik zijn matje niet zo erg, zijn probleem vooral, maar een dure bench die kapotgekauwd wordt en hierdoor ontsnappingsmogelijkheid geeft is minder handig. Dus zijn ze makkelijk kapot te kauwen of kunnen ze wel tegen een stootje?

Mijn ervaring is dat ze met wat scherpe nagels door het gaas heen gaan. Wij hebben zo'n stoffen bench gehad, maar die was binnen de kortste keren kapot alleen al doordat hij bij het gaas op ging staan.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal