Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba  (gelezen 10212 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elvis

  • Gast
Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba
« Gepost op: mei 03, 2015, 09:51:08 am »

Heeft er iemand een tarp als luifel gebruikt bij de Kariba? Zo ja, wat vond je er van en welke heb je gebruikt?
Alvast bedankt!
Elvis
Gelogd

Elvis

  • Gast
Re: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba
« Reactie #1 Gepost op: mei 04, 2015, 07:42:42 am »

Niemand?
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba
« Reactie #2 Gepost op: mei 04, 2015, 09:18:45 am »

Wij hebben geen Kariba, maar gebruiken al jaren een simpele Tarp om schaduw te creëren. werkt (los van welk kampeermiddel we gebruikten) altijd goed. Wij gebruiken altijd de simpele van Decathlon, kost rond de € 30. We hebben vorig jaar een nieuwe gekocht nadat we de vorige zo'n 7 jaar hadden gebruikt.
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba
« Reactie #3 Gepost op: mei 04, 2015, 09:29:20 am »

Niet voor een Kariba maar ik denk dat het weinig uitmaakt voor welke klapkar je een tarp wil gebruiken.
Ooit voor een habbekrats een ruitvormige tarp gekocht bij de Aldi/Lidll.
Wij willen niet anders meer.

Tarp is makkelijk en variabel opzetbaar wat een enorm voordeel is t.o.v. een vaste luifel want zo kun je door de dag heen met weinig moeite altijd een schaduwplek creëren waar je maar wilt. Een vaste luifel geeft maar even schaduw op de plaats van voorkeur door de draaiing van de zon.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba
« Reactie #4 Gepost op: mei 04, 2015, 10:08:35 am »

Momenteel bij de Blokker in de aanbieding een driehoekige Tarp voor 12.95 prima prijs om hwt eens te proberen.  Al denk ik dat tarps in deze prijsklasse wel beschermen tegen zon,  maar niet tegen regen. 

Gelogd
Adventure Awaits

Elvis

  • Gast
Re: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba
« Reactie #5 Gepost op: mei 04, 2015, 10:30:51 am »

Dank je wel!

En zetten jullie de tarp ook wel eens aan de ingang van de vouwwagen, zodat hij dienst doet als luifel?

Voor mij is die flexibiliteit ook erg fijn. Een vaste luifel zit altijd op dezelfde plek. En stel dat je een kleiner plekje op de camping vindt, dan kun je toch op een fkexibelere manier extra leefruimte creëeren.

Mijn enige twijfel zijn de 'open stukken' tussen de vouwwagen en de tarp. Hoe zorgen jullie er voor dat het er niet tussendoor gaat als een klein watervalletje?

Ik zat trouwens te denken aan een poly-katoenen tarp. Is dat wat?
Gelogd

Marinajl

  • Gast
Re: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba
« Reactie #6 Gepost op: mei 04, 2015, 10:36:09 am »

tarp als verlengstuk van de luifel. Komt bij de Hema vandaan
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba
« Reactie #7 Gepost op: mei 04, 2015, 02:45:45 pm »

Wij hebben een ruitvormige. Vorig jaar gebruikt als overkapping over de lekkende tent van onze dochter. 1 kant aan de luifelstok van de Cocoon gehaakt. Gaat prima. Maar je zult niet een passende vinden die zomaar op je vw past. Blijft altijd wat schipperen. Desnoods met een scheerlijn over je vw heen afspannen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Elvis

  • Gast
Re: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba
« Reactie #8 Gepost op: mei 04, 2015, 08:15:52 pm »

Ik las ergens dat je er ook nog ogen bij kunt slaan. Dat zou eventueel ook nog wel een idee zijn.

Nog een vraag: wat is het verschil tussen een ruitvormige en vierkante tarp? Ik bedoel eigenlijk: zit hier verschil in of zijn het twee benamingen voor eenzelfde soort tarp?
« Laatst bewerkt op: mei 04, 2015, 08:26:28 pm door Elvis »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba
« Reactie #9 Gepost op: mei 05, 2015, 08:15:04 am »

Ik las ergens dat je er ook nog ogen bij kunt slaan. Dat zou eventueel ook nog wel een idee zijn.

Nog een vraag: wat is het verschil tussen een ruitvormige en vierkante tarp? Ik bedoel eigenlijk: zit hier verschil in of zijn het twee benamingen voor eenzelfde soort tarp?
FF googlen denk ik. Maar eigenlijk is een ruitvormige meer 6 kantig. Althans de onze heeft 6 hoeken en is ook nog eens asymmetrisch. :#
Ogen er bij in slaan zou ik niet doen, denk dat het materiaal dan snel zal scheuren als het op die plaatsen niet is versterkt. wel zou je tarp of grondzeil klemmen kunnen gebruiken. Die heb ik ook gekocht en ga ik komend seizoen proberen.
« Laatst bewerkt op: mei 05, 2015, 08:17:00 am door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Elvis

  • Gast
Re: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba
« Reactie #10 Gepost op: mei 05, 2015, 10:23:44 am »

Wat een goed idee Yella!

Ik heb zojuist via marktplaats een vierkante tarp (poly-katoen) kunnen bemachtigen. Ik ga hem vanmiddag halen. De ruitvormige (of 6-hoekige) kon ik op marktplaats niet vinden.

Volgens de 'naakte gegevens' van Aart Kok is de Kariba 4 meter breed. Ik heb een tarp van 4x4 gekocht. Ik hoop dat wij op deze manier de leefruimte wat kunnen vergroten. Mocht een tarp echt niet werken, dan kunnen we alsnog overwegen om de luifel te kopen. Maar daar gaat mijn voorkeur niet naar uit, aangezien je dan minder vrij bent met het neerzetten van de vouwwagen. Hij wordt dan behoorlijk lang en de kans zit er dan dik in dat je op een kampeerstrook naar de zijkant moet klappen.
Gelogd

Elvis

  • Gast
Re: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba
« Reactie #11 Gepost op: mei 05, 2015, 10:28:31 am »

Je hebt me zelfs op een idee gebracht met die tarp klemmen, Yella. Wij willen ook graag een zonnedoek in de tuin, maar weten nog niet goed hoe groot. Ik bestel snel die klemmen en dan kan ik met de tarp die ik vanmiddag ga halen een beetje gaan spelen in de tuin.
Gelogd

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 177
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba
« Reactie #12 Gepost op: mei 05, 2015, 11:20:12 am »

Ik heb een katoenen tarp van 4 x 4 meter. (Bardani) past keurig voor onze Zambezi river Lodge. Gebruiken we dus als luifel. Voordeel is inderdaad de vele manieren van opzetten. Wel met 2 extra stokken. Standaard zitten er meestal maar 2 stokken bij. Vaak gebruiken weer hem ook naast de vouwwagen als extra schaduwplek. Mits we voldoende ruimte hebben natuurlijk.
Gelogd
Johan ZRL 2020

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba
« Reactie #13 Gepost op: mei 05, 2015, 11:51:25 am »

Je hebt me zelfs op een idee gebracht met die tarp klemmen, Yella. Wij willen ook graag een zonnedoek in de tuin, maar weten nog niet goed hoe groot. Ik bestel snel die klemmen en dan kan ik met de tarp die ik vanmiddag ga halen een beetje gaan spelen in de tuin.
Heb die klemmen bij de Vrijbuiter gehaald. 4 of 5 euro per 2 meen ik. 4 gehaald. Wij hebben nog het overdak van de Cocoon, die wil ik nog eens testen als extra grote luifel. Heb het gezien bij iemand met een Cocoon. Maar onze plek vorig jaar was niet groot genoeg. daar was de tarp al te groot.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Elvis

  • Gast
Re: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba
« Reactie #14 Gepost op: mei 05, 2015, 12:13:54 pm »

Dank je Yella! Leuk om al weer zo bezig te zijn met het vouwwagen seizoen. Volgend jaar gaan we ook vast in het voorjaar, nu is onze jongste daar nog te klein voor.

Johan, maak jij de tarp vast aan de Zambezi? Of zet jij hem er los voor? Mijn idee was om de twee stokken van het kleine luifeltje voor de Kariba te gebruiken. Eerst tarp doek er in, dan doek van het vaste luifeltje er op. Zo blijft hij ook goed zitten. Vervolgens met wat stukken de rest van de luifel opzetten. Bij mijn aankoop zitten twee stokken. Wij denken er over om er nog twee bij te kopen.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal