Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba  (gelezen 10211 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 177
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba
« Reactie #15 Gepost op: mei 05, 2015, 12:42:48 pm »

Ik zet het middelste oog van een lange kant vast op de middelste stok van de vaste luifel. Tevens hoogste punt. (Dat is bij de Kariba ook zo geloof ik) en dan met 4 stokken op de punten. Het beste kan je er 2 verstelbare stokken bij kopen. Zijn duurder, maar je kan dan heel makkelijk variëren. Bijv. laten zakken voor afwatering bij regen. Succes ermee!
Gelogd
Johan ZRL 2020

Elvis

  • Gast
Re: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba
« Reactie #16 Gepost op: mei 05, 2015, 12:56:02 pm »

Dank je Johan! Wij zaten inderdaad te denken aan telescoopstokken. Zit hier nog kwaliteitsverschil in? Je ziet ze voor 12 euro en voor 25 euro. Welke zijn het beste?
De kariba heeft trouwens twee stokken in de vaste luifel (die steekt maar 50 cm uit vanaf de binnentent).

https://twitter.com/job_hendriks/status/312912825943199744

Het gaat om die twee stokken waar rechts een pet aan hangt en links een stuk touw. Bezien vanuit de kijker thuis ;-).
« Laatst bewerkt op: mei 05, 2015, 12:58:44 pm door Elvis »
Gelogd

Elvis

  • Gast
Re: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba
« Reactie #17 Gepost op: mei 05, 2015, 01:03:02 pm »

Wat een gave wagen is de Zambezi River Lodge! Met hoeveel personen kampeer jij hier in, Johan?
Gelogd

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 177
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba
« Reactie #18 Gepost op: mei 05, 2015, 01:15:55 pm »

Wij kamperen hier met z'n 2-en in. Toen de kinderen nog meegingen sliepen ze op doorgang bij ons in de tent. Op locatie sliepen ze in hun eigen tent.
Kwaliteit van die verstelbare stokken weet ik niet. Ik denk dat het ook scheelt waar je ze koopt.
Misschien kunnen jullie de tarp op de bestaande luifelstokken vastmaken. Lekker proberen en knutselen! Ik houd daar wel van.
We staan nu in Italië aan het Lago di Trasimeno. Heerlijk weer!
Gelogd
Johan ZRL 2020

Elvis

  • Gast
Re: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba
« Reactie #19 Gepost op: mei 05, 2015, 01:25:58 pm »

Wat heerlijk om daar nu te zijn. Hier is het stormachtig met regen en af en toe de zon.

Lekker een beetje knutselen met zo'n tarp, daar heb ik nu ook al helemaal zin in! Wij gaan nog even op zoek naar fijne telescoop stokken en wat van die tarp klemmen. Dat gaat helemaal goed komen!

Fijne vakantie nog!
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba
« Reactie #20 Gepost op: mei 05, 2015, 03:38:19 pm »

Wij gaan deze of volgende week ook even proberen of we een tarp als luifel kunnen gebruiken. Voor een weekeindje weg toch wel handig bij regen of warmte, in plaats van de voortent. We staan vanaf morgen anderhalve week op een camping, met onderbrekingen voor school en werk, dus dan hebben we vast wel even tijd om de voortent te verruilen voor de tarp. Wij hebben al jaren een tarp van Safarica. Weinig gebruikt. We hebben er nog een goedkope telescoopstok bij gekocht, leek me handig. Even afwachten of het werkt. Wij hebben een Malawi.
Gelogd

Elvis

  • Gast
Re: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba
« Reactie #21 Gepost op: mei 06, 2015, 10:33:49 am »

Drees, ik ben benieuwd naar je ervaring! Laat je het nog even weten? Alvast veel kampeerplezier.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba
« Reactie #22 Gepost op: mei 06, 2015, 10:58:38 am »

Doe ik!
Gelogd

Mvisser

  • Gast
Re: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba
« Reactie #23 Gepost op: mei 06, 2015, 04:49:18 pm »

Wij hebben ook een tarp van Quechua, bevalt prima. Alleen als het zou gaan regenen, zou het wel erg fijn zijn om een luifel vast te kunnen ritsen aan onze Kariba. Alleen vind ik de varioluifel nogal prijzig t.o.v. onze tarp (paar honderd euro, tarp is iets van 20 euro)
Gelogd

herrwillem

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 383
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Flexi T&T 2017
Re: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba
« Reactie #24 Gepost op: mei 06, 2015, 05:58:07 pm »

zelf ritje aan stikken??
Gelogd
Voor alles is een oplossing...
Officiële sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

Mieke

  • Gast
Re: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba
« Reactie #25 Gepost op: mei 06, 2015, 06:19:24 pm »

wel zou je tarp of grondzeil klemmen kunnen gebruiken.
Dit hebben wij vorig jaar getest. Werkt perfect. De kinderen stonden op een zonnige plek en wij hebben een driehoekkige tarp van op de grond laten vertrekken. In het midden nog een extra los zeiloog bevestigd, en met een lange luifelstok de punt vastgezet. Een soort tipi achtig ding gemaakt dus. wij hebben altijd een set verzetbare losse zeilogen bij. Je kan ze voor alles en nog wat gebruiken, ook voor herstellingen aan de vouwwagen :)

Opgepast met de goedkope luifelstokken. Ze zijn prima maar het zijn dus luifelstokken en geen tarpstokken. Gaan perfect voor lichte polyestere tarpjes maar de zwaardere types houden ze niet bij stevig weer. Staat er ook vaak bij in kleine lettertjes.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba
« Reactie #26 Gepost op: mei 14, 2015, 11:10:55 pm »

Drees, ik ben benieuwd naar je ervaring! Laat je het nog even weten? Alvast veel kampeerplezier.

Wij hebben vandaag de tarp even als luifel geprobeerd. We hebben een vierkante tarp van Safarica, een heel licht en goedkoop ding. We hebben 1 zijde over de wagentent gegooid en met twee lange lijnen en haringen vastgezet achter de wagentent. Daarna in het midden van de voorzijde een telescopische stok gezet en ook die vastgezet met scheerlijn en haring. De twee zijkanten hebben we even gelaten voor wat het was. Ik was verrast hoe goed de tarp op de wagentent paste met alleen twee scheerlijnen. Ik denk dat het goed gaat werken als een relatief snelle oplossing voor een korte verblijf, als het weer redelijk goed is. Voor een enkel buitje of juist teveel zon. Met veel wind of regen heeft het denk ik weinig zin, dan gebruiken we de voortent.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tarp als luifel bij Aart Kok Kariba
« Reactie #27 Gepost op: mei 16, 2015, 07:12:43 pm »

Wij hebben vandaag de tarp even als luifel geprobeerd. We hebben een vierkante tarp van Safarica, een heel licht en goedkoop ding. We hebben 1 zijde over de wagentent gegooid en met twee lange lijnen en haringen vastgezet achter de wagentent. Daarna in het midden van de voorzijde een telescopische stok gezet en ook die vastgezet met scheerlijn en haring. De twee zijkanten hebben we even gelaten voor wat het was. Ik was verrast hoe goed de tarp op de wagentent paste met alleen twee scheerlijnen. Ik denk dat het goed gaat werken als een relatief snelle oplossing voor een korte verblijf, als het weer redelijk goed is. Voor een enkel buitje of juist teveel zon. Met veel wind of regen heeft het denk ik weinig zin, dan gebruiken we de voortent.
Hou er wel rekening mee dat het doek van je vouwwagen kan gaan doorlekken op de plaats waar de tarp op je doek rust, of waar de scheerlijnen op je doek rusten. Heb dat meegemaakt met stormbanden over het doek.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal