Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Reservewiel valt eraf..  (gelezen 14751 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dickp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 111
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Reservewiel valt eraf..
« Gepost op: mei 09, 2015, 10:02:59 pm »

Gisteren onze nieuwe Malawi opgehaald bij De Wit. Zo trots als een aap natuurlijk  :>
Rij ik vanmiddag over een flinke drempel, waarna het frame van het reservewiel los schiet. Het wiel bleef wel zitten maar valt met frame en al naar beneden en schuurt al rammelend over straat.. 
Ik heb de sluiting iets strakker aangedraaid en hoop dat het nu niet meer voorkomt. Ben wel benieuwd of dit bij jullie ook wel eens is voorgekomen?
Gelogd

JLuttikholt

  • Gast
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #1 Gepost op: mei 09, 2015, 10:31:44 pm »

Ik ben het gehele frame met reservewiel van onze Holtkamper Cocoon afgelopen jaar onderweg naar de stalling kwijt geraakt. Zelf niet gemerkt. Mijn vader belde om te vragen of het ons reservewiel was die tegen de lantaarnpaal stond. Weet niet of de constructie hetzelfde is maar het komt dus vaker voor.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #2 Gepost op: mei 10, 2015, 08:08:33 am »

Kan je hem niet op een of andere manier voorzien van een borging?

Wel heel bijzonder trouwens hoor dat dat gebeurt. Heb je al contact gehad met De Wit?
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #3 Gepost op: mei 10, 2015, 08:11:36 am »

Ik ben het gehele frame met reservewiel van onze Holtkamper Cocoon afgelopen jaar onderweg naar de stalling kwijt geraakt. Zelf niet gemerkt. Mijn vader belde om te vragen of het ons reservewiel was die tegen de lantaarnpaal stond. Weet niet of de constructie hetzelfde is maar het komt dus vaker voor.
En als je ze nodig hebt zitten ze enorm vast.  :(

Wel vreemd alles, ik zou gewoon terug naar de Wit gaan.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #4 Gepost op: mei 10, 2015, 10:06:44 am »

Wij hebben het ook een keer gehad. Blijkbaar schuurde de metalen beugel al een tijdje over de grond want het was bloedheet geworden  ::) dit was onderweg van de stalling naar huis, de boel weer vastgezet en het is ( tot nu toe  :P) niet meer voorgekomen.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

dickp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 111
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #5 Gepost op: mei 10, 2015, 05:16:02 pm »

Dank voor jullie reacties. Zo te horen gebeurt het wel vaker.. Je staat wel vreemd te kijken moet ik zeggen. Bij Cabanon is het een kliksluiting die je eerst op spanning moet zetten met een soort vleugelmoer. Toen de wielbeugel los schoot, kon ik de vleugelmoer nog een paar slagen vaster zetten. Kennelijk zat deze niet voldoende strak, zodat de kliksluiting te los zat.
Gelogd

rhu

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: cabonon - malawi
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #6 Gepost op: mei 10, 2015, 11:13:21 pm »

Hier ook één keer gehad met onze europa camper/cabanon en vrolijk doorgereden. Band lag gelukkig nog in de beugel maar de beugel was totaal versleten. We hebben een nieuwe beugel moeten kopen.
Gelogd

Larss

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi (2012, tweedehands)
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #7 Gepost op: mei 11, 2015, 09:59:34 am »

Bij ons gebeurde dit op de dag dat we 'm (tweedehands Malawi) hadden gekocht, bij het met de hand oprijden van de oprit (dissel eerst). Knal, reservewiel op de stoep en alles stond klemvast :D

Wel aan het twijfelen of ik dat onderdeel met de vleugelmoer moet vervangen nu, het lijkt niet beschadigd maar ja? Van de andere kant volgens mij komt die los doordat de (stoeprand en de) beugel de band enigszins indrukt waardoor er ruimte ontstaat voor loshaken. Ik ga in ieder geval wel een extra borging verzinnen voor langere stukken... aparte thuiskomen met je nieuwe aanwinst zo.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #8 Gepost op: mei 11, 2015, 10:55:41 am »

Nog niet gehad, maar voor we op vakantie gaan ga ik dus wel even goed checken of íe goed vast zit  :P
Gelogd

dickp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 111
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #9 Gepost op: mei 11, 2015, 07:29:08 pm »

Heb inmiddels ook reactie van De Wit binnen. Zij geven aan dat dit niet helemaal te voorkomen is en adviseren om zo zacht mogelijk over een drempel te rijden, zodat de reservewielbeugel de grond niet raakt. Waarvan akte.
En even de bevestiging checken voordat je op reis gaat, lijkt mij inderdaad ook een strak plan kph!
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #10 Gepost op: mei 11, 2015, 10:21:30 pm »

Heb inmiddels ook reactie van De Wit binnen. Zij geven aan dat dit niet helemaal te voorkomen is en adviseren om zo zacht mogelijk over een drempel te rijden, zodat de reservewielbeugel de grond niet raakt. Waarvan akte.
En even de bevestiging checken voordat je op reis gaat, lijkt mij inderdaad ook een strak plan kph!
Serieus? Wat een slappe smoes. Natuurlijk is dit te voorkomen, je kan het ophangsysteem aanpassen met een borgpin of iets dergelijks. Maar kennelijk is men bang dat het veel geld gaat kosten.

En het advies om dan zo zacht mogelijk over een drempel te rijden is dus een oneindig excuus, want is dat stapvoets? Kruipend? En als hij toch loslaat heb je dus altijd te hard gereden.

Het systeem deugt gewoon niet en de verkoper doet alsof er niks aan de hand is.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #11 Gepost op: mei 11, 2015, 10:40:39 pm »

Bij ons zit een simpele bout, met daarop een zelfborgende moer als borgpin. Simpel en effectief. Was zo door de dealer zo al geregeld.
Gelogd

dickp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 111
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #12 Gepost op: mei 11, 2015, 10:44:56 pm »

Klinkt goed Drikusniet. Als je een foto kunt uploaden houd ik me aanbevolen!
Gelogd

Larss

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi (2012, tweedehands)
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #13 Gepost op: mei 11, 2015, 11:26:51 pm »

Bij ons zit een simpele bout, met daarop een zelfborgende moer als borgpin. Simpel en effectief. Was zo door de dealer zo al geregeld.
Bedoel je in plaats van de "haarspeld"? Zo ja, dat lost het probleem niet op. Zo nee ben ik ook benieuwd :)
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #14 Gepost op: mei 12, 2015, 08:26:27 am »

Is denk ik hetzelfde als de 'haarspeld'. Maar dan begrijp ik niet hoe het loskomt. Komt de wielophanging los terwijl de haak op zijn plaats blijft?
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal