Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Reservewiel valt eraf..  (gelezen 14750 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Larss

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi (2012, tweedehands)
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #15 Gepost op: mei 12, 2015, 09:51:40 am »

Is denk ik hetzelfde als de 'haarspeld'. Maar dan begrijp ik niet hoe het loskomt. Komt de wielophanging los terwijl de haak op zijn plaats blijft?
Ja, denk aan sluiting van een weckpot. Als daar een dik rubber onder het deksel ligt kun je door het deksel naar beneden te duwen, de klem loshalen zonder de hendel over te halen. Hier geldt hetzelfde: bij opwaartse kracht op de wielhouder wordt de reserveband licht ingedrukt waardoor de klem losschiet terwijl borgpen gewoon op zijn plek blijft. Dit wordt nog geholpen doordat de band naar achteren wordt geschoven door contact met de ondergrond. Stom systeem dus.
« Laatst bewerkt op: mei 12, 2015, 11:36:08 am door Larss »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #16 Gepost op: mei 12, 2015, 11:12:18 am »

Ok, duidelijk. Moet dan maar eens goed gaan kijken en hopelijk een makkelijke oplossing uitdenken. 'Leuke' uitdaging. Als ik wat weet, laat ik het weten.
Gelogd

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #17 Gepost op: augustus 04, 2017, 12:21:06 pm »

Gisteren onze de Malawi 2.0 naar de stalling gebracht. Nadat ik de VW losgekoppeld had hoorde ik een schurend geluid. Het zal toch niet..... Ja hoor, klem bevestig was losgeschoten van het beugeltje (hangslot zat er nog op) en beugel met reserve wiel hing op de grond. Gezien de slijtageplek maar een kort stukje maar toch! Het zal op de snelweg gebeuren; dan heb je toch een probleem! aangezien ik dit draadje al gelezen had, heb ik, nadat we de vouwwagen nieuw bij de dealer vandaan kwam, gelijk de borgmoer nog een paar slagen kunnen geven en afgesloten met een hangslotje. Blijkbaar toch niet voldoende. Wanneer ik de vw de volgende keer op ga halen moet ik toch maar gaan kijken of ik geen extra bevestiging aan kan brengen. De waarschuwing om voorzichtig over hobbeltjes te rijden is uiteraard niet altijd uitvoerbaar.

Ben benieuwd of er nog meer mensen last van hebben.
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

Jeroenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #18 Gepost op: augustus 06, 2017, 11:31:08 am »

Gelukkig hebben  wij dit nog nooit gehad. zal het maar even  controleren voordat we weggaan ::).

Bij ons zit er door de  weckpotsluiting een  bout met een moer met plastic borging.
Gelogd

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #19 Gepost op: augustus 06, 2017, 01:23:07 pm »

Gelukkig hebben  wij dit nog nooit gehad. zal het maar even  controleren voordat we weggaan ::).

Bij ons zit er door de  weckpotsluiting een  bout met een moer met plastic borging.

Waar Jeroen een boutje heeft bevestigd, heb ik een hangslotje hangen. Dat blijft dus hetzelfde. Het was bij mij niet zo dat de klem was losgesprongen, maar het (driehoekige) oogje was direct van het haakje af gekomen terwijl de borging (boutje of hangslotje) er nog gewoon op zat. Ik weet dat je het oogje kan verstellen, dwz strakker kan zetten. Dit had ik ook gedaan maar blijkbaar toch niet ver genoeg....
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

Jeroenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #20 Gepost op: augustus 07, 2017, 06:06:21 pm »

oh zo  :? dat is  niet zo mooi. dank je dat het het nog even verduidelijkt.
Gelogd

Base575

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #21 Gepost op: augustus 12, 2017, 05:07:58 pm »

Het was mij ook opgevallen dat de haakjes, van de borging van het reservewiel maar ook de keuken erg kort zijn. Bij onvoldoende spanning springen deze los. Dit is mij overkomen bij de keuken...
Gelogd

ojee66

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 43
  • aan het orienteren
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #22 Gepost op: augustus 12, 2017, 07:35:01 pm »

Bij die keuken beugeltjes kan je een stukje draad door een gaatje priegelen.  Kan hij daarna niet open schieten.

Verstuurd vanaf mijn Y635-L21 met Tapatalk

Gelogd

wb.alpine

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #23 Gepost op: augustus 15, 2017, 09:26:06 pm »

Is inderdaad simpel op te lossen met een borgclip (haarspeld).
De Wit adviseerde ons bij de uitgebreide oplevering om er een klein hangslotje aan te hangen.
Dan kan het reservewiel ook niet 'geleend' worden! Prima oplossing!
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #24 Gepost op: augustus 16, 2017, 04:06:12 pm »

Zou iemand een foto kunnen maken van dat er allemaal uit ziet? Want ik kan mij er niet echt een plaatje van voorstellen.

Ik vind het trouwens wel bijzonder dat een groot merk als Cabanon dit soort ontwerpfouten maakt. Borgpennen zijn er speciaal voor om te zorgen dat iets niet loslaat dan zou het niet nodig moeten zijn om de borgpen weer te gaan borgen met een ijzerdraadje of haarspel.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

PeterEllie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #25 Gepost op: augustus 19, 2017, 11:37:06 am »

Goedendag,

Ook wij herkennen dit! Het gebeurde bij ons 2 keer. Zwaar irritant en je schaamt je rot. Heb je een gloednieuwe Malawi 2.0, ben je zo trots als een aap :> en knalt dat ding zomaar op straat.

Oorzaak:
Als, bij een drempel, de reservewieldrager de grond raakt, komt deze omhoog en schiet deze uit zijn sluiting.

Oplossing is simpel
Ik heb 2 tyreraps over de klem gezet.

De gehele vakantie geen problemen met gehad en je ziet en (bijna) niets van.

TOP!
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.795
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #26 Gepost op: augustus 19, 2017, 03:45:41 pm »

Heb je een kniptang zo bij de hand voor het geval je het wiel moet wisselen?
Gelogd

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #27 Gepost op: augustus 28, 2017, 08:09:35 am »

Hierbij ter verduidelijking nog een fotootje.

Ik heb de beugel bij B vergrendeld met een hangslotje (boutje of haarspeld), maar de aansluiting bij A is toch losgekomen. Wanneer ik de bevestiging aandraai, om de vergrendeling "strakker" te zetten, gaat de bevestigingsplaat bij C wijken omdat er teveel spanning op staat.

Ik heb de beugel nu extra bevestigd met een kort spanbandje tussen beugel en chassisbalk. Zie je niks van en ik heb nu zekerheid dat het niet fout kan gaan.
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #28 Gepost op: augustus 28, 2017, 08:46:31 am »

Waar bij jullie het hangslot zit, zit bij ons een borgpen. Eigenlijk nog geen problemen mee gehad. Behalve dan de veer van de borgpen die zo strak is dat als hij terugschiet en je vingers er tussen zit, dat best pijnlijk kan zijn.  :I
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Reservewiel valt eraf..
« Reactie #29 Gepost op: augustus 28, 2017, 01:14:40 pm »

Serieus? Wat een slappe smoes. Natuurlijk is dit te voorkomen, je kan het ophangsysteem aanpassen met een borgpin of iets dergelijks. Maar kennelijk is men bang dat het veel geld gaat kosten.

En het advies om dan zo zacht mogelijk over een drempel te rijden is dus een oneindig excuus, want is dat stapvoets? Kruipend? En als hij toch loslaat heb je dus altijd te hard gereden.

Het systeem deugt gewoon niet en de verkoper doet alsof er niks aan de hand is.
dat ben ik wel met je eens... ik vind het  best een serieus issue. wat nou als je op een 80km weg of op de snelweg opeens een kuil, gat oid tegenkomt.. 
Gelogd
Adventure Awaits
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal