Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Doek vouwwagen beschermen tegen hars en vogelpoep  (gelezen 4003 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

luukaerts

  • Gast
Doek vouwwagen beschermen tegen hars en vogelpoep
« Gepost op: mei 25, 2015, 10:22:53 am »

Hoi,

Wie kan mij vertellen welk doek of zeil je het beste over het dak van de vouwwagen kunt spannen om het katoenendoek te beschermen tegen hars en vogelpoep. Ik neem aan dat het iets moet zijn wat kan luchten/ ademen om te voorkomen dat er "weervlekken" in het katoenen doek van de vouwwagen onstaan als het afgedekt is. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij adviseren ? Gr, Luuk
Gelogd

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Doek vouwwagen beschermen tegen hars en vogelpoep
« Reactie #1 Gepost op: mei 25, 2015, 10:35:51 am »

Ik denk de beste bescherming is zo min mogenlijk onder bomen te staan die hars ( of iets anders ) afgeven. Vogelpoep is erg maar het tentdoek bleekt en dan verdwijnt het voor het meeste wel weer
Het katoen werkt het beste zonder extra laag
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Doek vouwwagen beschermen tegen hars en vogelpoep
« Reactie #2 Gepost op: mei 25, 2015, 10:40:11 am »

Zou je dit echt willen? Met passend maken, windvast bevestigen, opruimen, meenemen ed levert het volgens mij meer problemen op dan het oplost. Een vieze tent is niet leuk maar je trekt er de natuur mee in dus als nieuw blijft ie niet. Veel vlekken verdwijnen na verloop van tijd ook weer vanzelf als je de wagen maar regelmatig gebruikt. Zon en regen zijn je vrienden.
Gelogd

rubends

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 197
  • Merk Vouwwagen: holtkamper Kyte Xl 2012
Re: Doek vouwwagen beschermen tegen hars en vogelpoep
« Reactie #3 Gepost op: mei 25, 2015, 10:46:39 am »

ik denk ook dat je meer problemen creƫert dan dat je er problemen mee oplost :?
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Doek vouwwagen beschermen tegen hars en vogelpoep
« Reactie #4 Gepost op: mei 25, 2015, 11:42:41 am »

...... toch zie je in landen zoals bv Spanje dat ze daar de tenten e.d. wel geheel met een groot zeil afdekken ............

Wij hebben vorig jaar op onze relatief nieuwe CC vorig jaar in korte tijd heel wat harsplakken opgelopen. Daar ben ik toch wel een beetje ziek van. Meestal span ik een tarp (los van de vouwwagen) boven een kritisch stuk, maar daar was ik vorig jaar niet snel genoeg mee. Daarna toch de tarp nog opgehangen  om erger te voorkomen, ............. is er amper nog een druppel op de tarp (en vouwwagen) gekomen  ::).
Gelogd

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Doek vouwwagen beschermen tegen hars en vogelpoep
« Reactie #5 Gepost op: mei 25, 2015, 12:32:18 pm »

...... toch zie je in landen zoals bv Spanje dat ze daar de tenten e.d. wel geheel met een groot zeil afdekken ............

Wij hebben vorig jaar op onze relatief nieuwe CC vorig jaar in korte tijd heel wat harsplakken opgelopen. Daar ben ik toch wel een beetje ziek van. Meestal span ik een tarp (los van de vouwwagen) boven een kritisch stuk, maar daar was ik vorig jaar niet snel genoeg mee. Daarna toch de tarp nog opgehangen  om erger te voorkomen, ............. is er amper nog een druppel op de tarp (en vouwwagen) gekomen  ::).

wij hebben dat ook veel gezien in frankrijk. Maar de rede daar was een goedkope tent die niet geheel waterdicht meer was
Maar als je veel onder bomen staat kan het wel een oplossing zijn .Maar hou dan inderdaad rekening met extra opzet tijd
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Doek vouwwagen beschermen tegen hars en vogelpoep
« Reactie #6 Gepost op: mei 25, 2015, 03:45:32 pm »

Wij hebben een overdak bij onze Cocoon gekocht via het forum. Maar echt handig vind ik het nog niet. we kunnen deze ook als extra grote luifel gebruiken of de voorkant voor een groot deel dicht maken van de Cocoon luifel. Nog niet geprobeerd, maar er kan zomaar een moment komen. Afgelopen zomer wel de kleinere tarp gebruikt als afdekking voor de lekkende tent van de pubers. afgespannen vanaf de luifel stokken naar de grond, prima afdak.
En maak je maar niet te druk om vlekken, die komen toch wel. Vorig jaar is het doek grauwer geworden met plekken. Dit jaar tijdens 2 nachten kamperen allemaal vogelstront er op. Het schijnt wel weer voor het grootste deel te verdwijnen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal