Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: nog een lampenvraagje  (gelezen 7455 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: nog een lampenvraagje
« Reactie #15 Gepost op: juni 01, 2015, 08:45:46 am »

Wij hebben altijd gaslampen (en branders) gebruikt en sinds vorig jaar overgestapt op benzinelamp (en brander) van Coleman. Beide bevallen on beter dan de gasvariant. 's Nachts pakken we een ledlamp die in de auto opgeladen kan worden.
Gelogd

Larss

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi (2012, tweedehands)
Re: nog een lampenvraagje
« Reactie #16 Gepost op: juni 01, 2015, 09:36:31 am »

hoelang gaan de batterijen van zo een oplaadbare led-lantaarn mee? niet branduren, maar ieder jaar nieuwe of kunnen ze mee voor langer? want deze zullen natuurlijk tijdens de winter niet gebruikt worden en oplaadbare batterijen hebben de neiging steeds minder vermogen op te nemen.
Zorg ten eerste dat je lamp geen ouderwetse (bv NiCD) accu bevat. De Aldi lamp die ik twee jaar geleden bij Aldi of Lidl locht is er helaas zo een. Koop dus een lamp met NiMH of Li-Ion accu. Leg deze tenslotte niet weg met een lege accu. Er zijn allerlei moeilijke dingen over geschreven (70% opgeladen, elke maand bijladen, etc) maar dat is niet wat je wilt doen voor een cam,ringlampje. Gewoon na je vakantie opgeladen wegleggen en een herinnering in je agenda dat je ;m in de kerstvakantie of zo een keer leeg laat lopen en weer oplaadt.
Gelogd

Larss

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi (2012, tweedehands)
Re: nog een lampenvraagje
« Reactie #17 Gepost op: juni 01, 2015, 09:37:50 am »

Maar zelf zou ik gewoon voor een goede led lamp gaan, gevoed door standaard penlight batterijen. En als je daar goede oplaadbare voor wil hebben, moet je Eneloop nemen. Laat je niet misleiden door het relatief lage mAh wat er op staat, die accu's zijn fantastisch.
Klopt, en als je een beetje geldt wilt besparen koop je bij Ikea. De Ladda's die ze daar verkopen zijn Eneloops met een Ikea label er op, voor €4 per 4 stuks.
Gelogd

Carani

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 239
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Valley
Re: nog een lampenvraagje
« Reactie #18 Gepost op: juni 11, 2015, 12:51:20 pm »

Wij hebben een LED lamp van Coleman met battery pack. Ik vind de brandduur op één zo'n pack wat tegenvallen, en ook de kleur van het licht is erg koud.
Die kleur hebben we trouwens opgelost door een kleurfilter (bekend uit theater of fotografie) om de lamp heen te doen.

Verder hebben we sinds we de CC hebben ook een ledstrip onder het keukenplankje en een Ikea klemspotje bij de wagendeksel. Beide geven gezellig licht.

Voor 's avonds heb ik dit jaar een UCO kaarsenlantaarn besteld. Klein op te bergen, geeft gezellig licht en is veilig als hij omvalt. Hij is in het echt nog kleiner dan ik dacht maar het licht is erg fijn. Wel alleen om een wijntje bij te drinken, niet om een boek te lezen. Maar daarvoor hebben we ereaders met backlight :P
Gelogd

johny89

  • Gast
Re: nog een lampenvraagje
« Reactie #19 Gepost op: juni 11, 2015, 05:19:49 pm »

ondertussen even gedacht en misschien dat we van elk 1aanschaffen, maar welke het worden weten we niet. als we er 1 aankopen laten we hier zeker nog een berichtje
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal