Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Aankooptips Roadmaster  (gelezen 9391 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mca2

  • Gast
Aankooptips Roadmaster
« Gepost op: juni 05, 2015, 08:32:13 pm »

Zoals in dit topic te lezen is, zijn we na enig dubben uitgekomen op een Roadmaster Family S. Morgen gaan we er een bekijken uit 2004 en eergelijk gezegd moet het wel raar lopen als we er niet uit gaan komen.

Zijn er nog specifieke zwakke danwel aandachtspunten waar je bij een RM op moet letten? Staat vd banden, algehele indruk, stokken compleet, leksporen en werking van de elektra staan al op het lijstje maar zijn er nog andere tips?
Gelogd

mca2

  • Gast
Re: Aankooptips Roadmaster
« Reactie #1 Gepost op: juni 06, 2015, 02:05:27 pm »

We hebben hem! Hij is echt super netjes!

Ik vroeg me wel af of deze slotjes en kleine popnagels het aankunnen als er 3 grote fietsen op de deksel staan?

En waarvoor zijn die extra kleine pinnetjes in de 7-polige stekker?
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Aankooptips Roadmaster
« Reactie #2 Gepost op: juni 06, 2015, 03:03:02 pm »

Dit is geen 7 polige stekker, maar een 13 polige West stekker.

Als je auto ook een 13 polige stekker heeft ( West of Jaeger, maar dan heb je een verloop nodig), heb je meer functies z.a. achteruitrijlicht, mistlamp en permanente stroom.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Aankooptips Roadmaster
« Reactie #3 Gepost op: juni 06, 2015, 03:44:54 pm »

Als eerste proficiat met jullie aanschaf.

Wij trekken altijd tijdens de reis bij beide sloten een sjorband om de vouwwagen, 4,5 meter past bij ons.
Wij hebben geen verhoogde wagen bak misschien dat jullie dit eerst even opmeten.
Let wel op dat je boven de rem langsgaat ander trek je deze kapot.
We doen dit om de sloten een te ontlasten.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 437
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re: Aankooptips Roadmaster
« Reactie #4 Gepost op: juni 06, 2015, 07:32:26 pm »

We hebben hem! Hij is echt super netjes!

Ik vroeg me wel af of deze slotjes en kleine popnagels het aankunnen als er 3 grote fietsen op de deksel staan?

En waarvoor zijn die extra kleine pinnetjes in de 7-polige stekker?

bij mij is er ooit 1 losgegaan, daarna de popnagels vervangen door rvs type's, deze zijn veel sterker.
wel alle 4 per slotje doen.

Peter
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

mca2

  • Gast
Re: Aankooptips Roadmaster
« Reactie #5 Gepost op: juni 06, 2015, 10:40:15 pm »

Thanks voor de reacties! Die tip van de spanband is wel een goede. Ipv helemaal rondom, ga ik eens kijken of ik hem om de as en het imperiaal kan krijgen. Maar een derde of een vierde slot of een grotere variant zoals op de keuken had meer vertrouwen gegeven.

Vanavond hebben we hem zelf nog een keer opgezet en daarbij geleerd dat de kar flink hoog en echt waterpas moet staan, hij stond echt schots en scheef en slap. Maar het was een goed leermoment!

Wel vind ik dat het doek redelijk strak over de hoeken gaat, ik houd steeds mijn hand tussen hoek ik het doek er overheen trek, ik ben maar wat bang dat de boel beschadigd.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Aankooptips Roadmaster
« Reactie #6 Gepost op: juni 06, 2015, 11:17:12 pm »

Gefeliciteerd! 

Met een roadmasterheb je een goede koop!  Veel plezier ermee!

Lekker blijven oefenen en hij staat straks snaarstrak!
Gelogd
Adventure Awaits

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Aankooptips Roadmaster
« Reactie #7 Gepost op: juni 07, 2015, 02:35:50 pm »


Thanks voor de reacties! Die tip van de spanband is wel een goede. Ipv helemaal rondom, ga ik eens kijken of ik hem om de as en het imperiaal kan krijgen.
Als ik het goed begrijp wil je dan een spanband om de as naar je imperiaal toe t trekken? Is dat wel zo handig? De as is wel vast onder de bak gemonteerd, maar de draagarmen waar de wielen aan gemonteerd zijn bewegen wel "los" in de as.
Ik wil hiermee alleen waarschuwen dat de spanband niet tussen bewegende delen terecht kan komen.
Succes met jullie vouwwagen en veel fijne vakanties met de klapper.
Gelogd

mca2

  • Gast
Re: Aankooptips Roadmaster
« Reactie #8 Gepost op: juni 07, 2015, 02:42:09 pm »

Je begrijp me goed en ik weet ook niet of het ivm bewegende delen wel gaat werken. Ik probeer het vanmiddag.
Gelogd

mca2

  • Gast
Re: Aankooptips Roadmaster
« Reactie #9 Gepost op: juni 07, 2015, 03:37:40 pm »

Dat werkt niet maar gelukkig hebben we die onbegrijpelijke valpoten nog en dat werkt prima!
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Aankooptips Roadmaster
« Reactie #10 Gepost op: juni 07, 2015, 03:54:28 pm »

Dat werkt niet maar gelukkig hebben we die onbegrijpelijke valpoten nog en dat werkt prima!

De sjorband om de wagen bak werkt prima hoor, gaat bij ons om de hele wagen heen.

Onbegrijpelijke valpoten?  Die zijn echt super hoor, bij ons staat de wagen alleen op de uitval poten.
De wagen staat met de wielen vrij van de grond en staat heel stabiel geen gewiebel.
De uitdraai steunen gebruiken we alleen om de wagen waterpas te zetten.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

alis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Aankooptips Roadmaster
« Reactie #11 Gepost op: juni 07, 2015, 08:44:05 pm »

Bekijk het instruktieboekje van Roadmaster ook eens , dat Alex hier op het forum heeft geplaatst. Daar staat perfect in uitgelegd hoe het moet.
Het is zoals Olaf zegt: hij moet op de uitvalpoten staan, want anders staat hij niet stabiel.
Gelogd

mca2

  • Gast
Re: Aankooptips Roadmaster
« Reactie #12 Gepost op: juni 07, 2015, 11:53:22 pm »

Die roadmaster instructie hebben wij ook maar die valpoten blijft een rare constructie. Elke normale caravan of vouwwagen kun je gewoon stabiliseren en waterpas zetten met draaipoten. Met dat neuswiel stellen blijft gepruts (hoe gok je de juiste hoogte voor de voorste poten, in 2x voorkant opkrikken ivm beperkt bereik, bouten tot deuken aan toe vast draaien omdat het werkt op wrijving) Kun je niet gewoon die draaipoten gebruiken om het hele ding te stellen en dan die valpoten erbij voor ehhh ja, waarvoor eigenlijk?

Gelogd

alis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Aankooptips Roadmaster
« Reactie #13 Gepost op: juni 08, 2015, 08:16:09 am »

Op het vouwwagenweekend hebben wij ook de uitdraaisteunen gebruikt om waterpas te zetten , wat eigenlijk niet hoeft volgens de instructie, maar toch wel makkelijker is. Wel enkel op de uitvalpoten laten staan, want dit is veel stabieler.
Met dank aan Olaf die onze wagen helemaal mee opgebouwd heeft, want was onze eerste keer.
Om de hoogte te bepalen meet je daar waar het deksel dichtvalt aan het rubber. Het neuswiel helemaal naar beneden draaien en dan zal de keukenzijde automatisch ongeveer op de juiste hoogte staan.
Om de disselkant iets hoger te krijgen dan de keukenkant, moet je het meestal wel in 2 keer doen.
Eerste keer maximum omhoog tot het neuswiel helemaal uitgedraaid is, poten laten vallen en vastdraaien. Dan het neuswiel losmaken en herplaatsen zodanig je de disselkant nog hoger kunt draaien.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Zaterdag 13/06 ga ik nog eens langs bij Ad , Roadmaster, om hem volledig op te zetten en eventuele fouten recht te zetten. Ik zal er om ongeveer 10.30 u zijn. Wanneer je niet te veraf woont , is het misschien interessant om eens langs te komen. Kan je gelijk vragen stellen.
Gelogd

mca2

  • Gast
Re: Aankooptips Roadmaster
« Reactie #14 Gepost op: juni 08, 2015, 08:35:52 pm »

Op het vouwwagenweekend hebben wij ook de uitdraaisteunen gebruikt om waterpas te zetten , wat eigenlijk niet hoeft volgens de instructie, maar toch wel makkelijker is. Wel enkel op de uitvalpoten laten staan, want dit is veel stabieler.
Met dank aan Olaf die onze wagen helemaal mee opgebouwd heeft, want was onze eerste keer.
Om de hoogte te bepalen meet je daar waar het deksel dichtvalt aan het rubber. Het neuswiel helemaal naar beneden draaien en dan zal de keukenzijde automatisch ongeveer op de juiste hoogte staan.
Om de disselkant iets hoger te krijgen dan de keukenkant, moet je het meestal wel in 2 keer doen.
Eerste keer maximum omhoog tot het neuswiel helemaal uitgedraaid is, poten laten vallen en vastdraaien. Dan het neuswiel losmaken en herplaatsen zodanig je de disselkant nog hoger kunt draaien.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Zaterdag 13/06 ga ik nog eens langs bij Ad , Roadmaster, om hem volledig op te zetten en eventuele fouten recht te zetten. Ik zal er om ongeveer 10.30 u zijn. Wanneer je niet te veraf woont , is het misschien interessant om eens langs te komen. Kan je gelijk vragen stellen.
Goirle is helaas niet om de hoek voor ons en het is ook de laatste zaterdag voor ons vertrek waarop we nog zaken kunnen regelen/aanschaffen. Het is allemaal nogal strakke planning  :X

De formele instructie ken ik en hebben wij ook. En ik snap het principe ook wel maar net als jij zegt, lijkt het stellen met die draaipoten mij een stuk makkelijker. Dat gaan we de volgende keer dus een proberen. En de draaipoten staan iets verder naar binnen maar zoveel minder stabiliteit zal dat toch niet geven?
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal