Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Aankooptips Roadmaster  (gelezen 9392 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Aankooptips Roadmaster
« Reactie #15 Gepost op: juni 08, 2015, 10:05:19 pm »

Goirle is helaas niet om de hoek voor ons en het is ook de laatste zaterdag voor ons vertrek waarop we nog zaken kunnen regelen/aanschaffen. Het is allemaal nogal strakke planning  :X

De formele instructie ken ik en hebben wij ook. En ik snap het principe ook wel maar net als jij zegt, lijkt het stellen met die draaipoten mij een stuk makkelijker. Dat gaan we de volgende keer dus een proberen. En de draaipoten staan iets verder naar binnen maar zoveel minder stabiliteit zal dat toch niet geven?
Volgens mij zijn er ook Roadmasters waar geen eens uitdraai poten onder zitten.
Je moet gewoon een nachtje slapen op uitdraai poten en een nachtje op de uitval poten. Dan merk je het verschil wel.

Zaterdag 13/06 ga ik nog eens langs bij Ad , Roadmaster, om hem volledig op te zetten en eventuele fouten recht te zetten. Ik zal er om ongeveer 10.30 u zijn. Wanneer je niet te veraf woont , is het misschien interessant om eens langs te komen. Kan je gelijk vragen stellen.
Suc6 met de uitleg ik ben blij dat ik jullie heb kunnen helpen.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

alis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Aankooptips Roadmaster
« Reactie #16 Gepost op: juni 08, 2015, 10:16:54 pm »

Bij de nieuwe modellen zijn er inderdaad geen uitdraaipoten meer. Met de uitdraaisteunen staat de bak gewoon veel minder stabiel .
Zelf vind ik het wel moeilijk om hem helemaal waterpas te krijgen zonder de hulp hiervan, maar hoop zaterdag hiervoor een passende uitleg te krijgen.
Gelogd

mca2

  • Gast
Re: Aankooptips Roadmaster
« Reactie #17 Gepost op: juni 23, 2015, 02:34:51 pm »

We staan heerlijk in Zuid-Frankrijk maar de wagentent staat enorm scheef. De bak, deksel en plank staan prima waterpas maar de zwarte banden aan de deksel zijde staan strak en die aan de plak zijde volledig slap. Echt 20cm lager, suggesties?
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Aankooptips Roadmaster
« Reactie #18 Gepost op: juni 23, 2015, 03:12:13 pm »

Ook als je wagen niet waterpas staat kan je de bak en plank natuurlijk best aardig compenseren met de stangen en deze dus gewoon waterpas krijgen (!).

Ik zeg niet dat mijn onderstaande oplossing DE manier is, maar ik zou in eerste instantie met de uitdraaipootje (dus die je met de zwengel uitdraait) proberen de wagen zelf beter waterpas te krijgen. Dus met lange waterpas in de wagen op de vloer pas maken in de lengte en de breedte.

Waarschijnlijk dat je dan daarna een van de kanten van de plank en bak bij moet stellen.

Weet je ook zeker dat je de zijstangen aan de kant van de plank ver genoeg hebt uitgeklikt?
« Laatst bewerkt op: juni 23, 2015, 03:14:28 pm door meneer Marnix »
Gelogd

mca2

  • Gast
Re: Aankooptips Roadmaster
« Reactie #19 Gepost op: juni 23, 2015, 07:34:08 pm »

De bak staat netjes waterpas, zowel in breedte als lengte richting. Ook de deksel en plank staan waterpas. De stangen aan deksel- en plankzijde staan op 1 klik (zijn er meer?) en de nok op 2. Ik heb nu de tent flink naar de dekselzijde getrokken dmv het spannen vd tent, via de rubbers in de gaten onder en via een paar scheerlijnen op de ogen van het raam. Maar nog steeds hangt de tent naar de plankzijde.

Ik heb alle haringen weer los gehad, de losse stokken langs de rand vh dak eraf en dan kun je de tent dus heen een weer laten gaan tov de bak want bij mij staan de zwarte banden niet aan zowel deksel als plankzijde strak, alleen die aan de dekselzlzijde. De natuurlijk neiging vd tent is enorm ver doorzakken richting de plankzijde. Als ik hem richting deksel wil krijgen, moet ik flink aan de tent hangen.

Kortom, is dit natuurlijk gedrag of zit er iets fout?
Gelogd

alis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Aankooptips Roadmaster
« Reactie #20 Gepost op: juni 23, 2015, 08:26:28 pm »

Nok mag ook maar op 1 klik, maar ik denk niet dat daar het hele probleem zit.
Staat de plank niet te hoog ? Dan kan je deze, door de pootjes onder de plank,laten zakken.
Noklatten rechts , dus richting plank, zijn toch geplaatst ?
Probeer anders morgen eens naar Ad te bellen wanneer je het niet opgelost krijgt.
Alvast een fijne vakantie gewenst en hopelijk lukt het jullie om alles goed te krijgen.
Gelogd

mca2

  • Gast
Re: Aankooptips Roadmaster
« Reactie #21 Gepost op: juni 23, 2015, 10:12:50 pm »

Noklatten zitten erin en de plank laten zakken kan wel maar dan rollen we er vanaf ;)

Ik heb de tent wat verder naar de dekselzijde getrokken met scheerlijnen aan de ogen boven het raam en de ogen bij de slib(slijk?)randen. Echt symmetrisch is het nog steeds niet maar ik doe het er maar mee.
Gelogd

Goolse Klapper

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 115
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S.
Re: Aankooptips Roadmaster
« Reactie #22 Gepost op: juni 23, 2015, 10:54:22 pm »

Is je kampeerplek wel mooi vlak? Als dat niet zo is krijg je hem niet mooi strak en moet je het accepteren.Wij stonden vorig jaar op een plek die zo scheef was dat aan de linkerzijde het tentdoek echt strak stond en aan de rechterzijde lag het doek op de grond :( Maar waar ik ook aan zit te denken: heb je uiteindelijk wel de uitvalpoten gebruikt? Want als je dat niet hebt gedaan met de draaipoten krijg je hem niet hoog genoeg. De rand van de wagenbak, waar het rubber op ligt, moet aan de keukenzijde op 93cm gesteld worden van daaruit ga je hem verder waterpas zetten. Ik denk dat Roadmaster de enige is die zo werkt, doe je het niet zal je tentdoek op de grond liggen.
Gelogd

mca2

  • Gast
Re: Aankooptips Roadmaster
« Reactie #23 Gepost op: juni 24, 2015, 10:58:33 am »

Terrein is niet 100% vlak maar met bak, deksel en plank waterpas zou de tent zelf toch redelijk recht moeten staan? Waarom staan de linten aan de plankzijde dan slap?

Verder staat de wagen op 93cm met de wielen los vd grond. Ik laat me verder even niet uit over dit mechanisme ;)
Gelogd

alis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Aankooptips Roadmaster
« Reactie #24 Gepost op: juni 24, 2015, 02:43:48 pm »

Linten die slap zijn is niet erg, maar dat de tent naar 1 kant overhelt is wel vervelend natuurlijk.
Misschien langs de plankkant 2 klikkers uitschuiven ? Is niet echt logisch, maar je weet nooit.
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Aankooptips Roadmaster
« Reactie #25 Gepost op: juni 24, 2015, 03:15:15 pm »

Moeilijk om inderdaad vanaf hier heel veel meer erover te zeggen. Weet dat wij wel twee klikkers uit moeten schuiven (de klikkers staan dan zeg maar haaks ten opzichte van elkaar en ongeveer vier cm uit elkaar) misschien maakt dit net het verschil.

Als verder het doek netjes zit en de hoeken ook zou ik verder niet te veel forceren met de zijlanen. Hoogte kun je wellicht aanvoelen of je op de max zit.

En inderdaad de beste tip m Ad Roadmaster in Goirle zelf te bellen. Hebben wij vroeger vanuit Frankrijk zo vaak gedaan. Altijd goed en geruststellend advies gehad van hem!
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Aankooptips Roadmaster
« Reactie #26 Gepost op: juli 09, 2015, 10:00:52 pm »

Wij hebben er geen problemen mee.
Keuken kant omhoog zetten. Dan val poten aan de keuken kant laten zakken.
Neus wiel omhoog zetten dan die val poten.
Dan keuken eraf openklappen en dan de zij kant tot de klikker dan de andere kant tot de klikker. En dan omhoog tot de eerste klikker.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal