Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Opstellen Roadmaster  (gelezen 6636 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pauze

  • Gast
Opstellen Roadmaster
« Gepost op: juni 08, 2015, 04:42:36 pm »

Ik lees veel tegenstrijdigheden vooral qua uitdraaisteunen erbij wel/niet.

Ik heb een "oude" opzetinstructie en daarin staat:

Citaat
A. Koppel uw Roadmaster van de auto af en zet hem d.m.v. het neuswiel 'schuin voorover'. De keuken dus een stukje hoger dan de dissel.
B. Draai de twee achterste uitdraaipoten tot op de grond met bijgeleverde slinger.
C. Draai met het neuswiel de voorkant van de vouwwagen vlak, en draai de twee voorpoten uit tot op de grond.
D. Laat de vier 'uitvalpoten' zakken en draai deze vast met bijgeleverde inbussleutel.
E. Draai nu het neuswiel van de spanning af en de wagen zakt op zijn poten.
F. Draai nu de vier draaipoten los van de grond. Uw Roadmaster staat nu stabiel opgesteld.

Is dit alleen van toepassing op het oude model of ook de nieuwere. De onze is uit 2005.
Gelogd

hansvaessen

  • Gast
Re: Opstellen Roadmaster
« Reactie #1 Gepost op: juni 08, 2015, 07:13:27 pm »

Heb ook een RM van 2005; heb er nog niet mee gekampeerd maar toevallig dit weekend een tweede keer 'geoefend' met het opzetten.

De instructie als hierboven werkt prima.

Als je ondergrond goed horizontaal is heb je de stelpoten helemaal niet nodig.

Met stap c draai je de wagen van voor naar achter waterpas.

Staat hij dan nog van links naar rechts wat scheef kun je dat met de uitdraaipoten bijstellen. Als je daarna de valpootjes weer op de grond laat zakken kunnen de draaipoten weer omhoog.

Tip: met stap één hoeft je hem maar een beetje schuin te zetten; dat is voldoende, zo heb ik gemerkt.

En nog een tip voor bij het opzetten: één van de rechtoe-rechtaan lange stokken is net ietsje korter; die is voor de keukenuitbouw. Advies: plak daar een sticker op zodat je niet, zoals ik een half uur aan het uitvogelen bent waarom je dat frame niet passend krijgt ;)

Succes!

Hans

Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Opstellen Roadmaster
« Reactie #2 Gepost op: juni 08, 2015, 07:35:25 pm »

Wij gebruiken de instructie van Roadmaster.

Wij gebruiken de uitdraai steunen alleen om de corrigeren.

Onze Roadmaster staat los (en stabiel  :J) van de grond (ook de wielen) en staat tijdens ons verblijf op de uitval poten.

In deze Post staat een handleiding uit 2011.
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=15723.msg207212#msg207212

Wij bewaren de buizen in de daarvoor bestemde zakken en hebben geen last van dat we niet weten welke neer moeten zetten.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

hansvaessen

  • Gast
Re: Opstellen Roadmaster
« Reactie #3 Gepost op: juni 08, 2015, 07:39:18 pm »

Bovenstaande is ook instructie van Roadmaster. Maar lees net een ander draadje over een gewenste 'rubberhoogte' van 93 cm (terwijl ik op 87 zit..). Heb ik toch iets niet helemaal goed gedaan; wat zou blijken als ik ook haringen in de grond gezet had. Zie ook de dialoog op http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=16265.0

Qua stokken: mijn wagen is van 2004; dan heb je niet altijd de originele zakken erbij. Sterker: de vorige eigenaar heeft metalen beugels gemaakt waar de stokken stabiel in liggen. Is ook niet zo'n probleem mits je het maar in de gaten hebt van de ene stok.. ;) Verder zijn ze hetzelfde cq wijst het zich vanzelf.
« Laatst bewerkt op: juni 08, 2015, 09:30:26 pm door hansvaessen »
Gelogd

Pauze

  • Gast
Re: Opstellen Roadmaster
« Reactie #4 Gepost op: juni 13, 2015, 09:02:22 am »

Oke, we hebben ondertussen al eens de vw opgezet en viel ons mee.

We hebben de instructie(s) gevolgd, alleen de wagenhoogte niet precies gedaan.

Vandaag gaan we hem voor het "echie" opzetten en zullen nu wat nauwkeuriger zijn. :J
Gelogd

alis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Opstellen Roadmaster
« Reactie #5 Gepost op: juni 13, 2015, 09:55:29 pm »

Vandaag bij Ad langsgeweest om nog eens en opzetinstructie te krijgen. We hebben hem samen opgezet en wanneer je zijn instrutie volgt is het maar een "fluitje van een cent". Dus: Uitdraaisteunen hoeven echt niet gebruikt te worden.
Nu kan ik met een gerust hart op vakantie vertrekken. Nog 2 weekjes en eindelijk is het zover.
Ben nog meer overtuigd dat dit voor ons gezin de ideale wagen is.
Gelogd

Pauze

  • Gast
Re: Opstellen Roadmaster
« Reactie #6 Gepost op: juni 14, 2015, 09:32:32 am »



En dat is het resultaat na de 1e keer voor het "echie" opgezet te hebben. Volgens ons helegaar niet verkeerd. :>
Gelogd

alis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Opstellen Roadmaster
« Reactie #7 Gepost op: juni 14, 2015, 09:37:34 am »

Wauw, zo strak. Knap gedaan.
Gelogd

alis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Opstellen Roadmaster
« Reactie #8 Gepost op: juni 14, 2015, 09:51:40 am »

Ik lees zojuist in een ander mapje dat jullie een kuip met opblaasranden gebruiken. Kun je hier ook een foto van maken en welke maat heeft deze. Wat ook met de keukenuitbouw ?
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Opstellen Roadmaster
« Reactie #9 Gepost op: juni 14, 2015, 01:22:08 pm »

Ik lees zojuist in een ander mapje dat jullie een kuip met opblaasranden gebruiken. Kun je hier ook een foto van maken en welke maat heeft deze. Wat ook met de keukenuitbouw ?
Wij gebruiken 3 x 5 is bij ons wel iets aan de grote kant.
Komt niet helemaal in de keuken.
De keuken zelf staat er 1/2 in.
Afgelopen klapweekend voor het eerst gebruikt overigens is goed bevallen.
De kinderen moeten (ik ook :P) wel even wennen niet op de rand te gaan staan.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Opstellen Roadmaster
« Reactie #10 Gepost op: juni 14, 2015, 01:23:45 pm »



En dat is het resultaat na de 1e keer voor het "echie" opgezet te hebben. Volgens ons helegaar niet verkeerd. :>
Ik die iets van zeil onder de tent weg komen.
Werk dit zeil goed weg zoals ik het op de foto zie loopt het water er op en ook er onder.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

hansvaessen

  • Gast
Re: Opstellen Roadmaster
« Reactie #11 Gepost op: juni 14, 2015, 01:56:34 pm »

Scherp oog ;)

Maar inderdaad. Zoals ik het als newby begrijp moet je er voor zorgen dat de flappen echt helemaal naar binnen liggen en dat het zeil aan de binnenkant OP de flappen ligt. Water van buiten wordt dan feitelijk onder het zeil gedwongen.
Betekent dus (correct me if I am wrong) dat je eigenlijk NOOIT zeil buiten de tent kunt zien (behoudens gaatjestapijt etc.)
Gelogd

Pauze

  • Gast
Re: Opstellen Roadmaster
« Reactie #12 Gepost op: juni 14, 2015, 03:02:20 pm »

Dat is worteldoek wat je er "onderuit" zie floepen. :)

En grondzeil met opblaasranden is 3.00 x 5.00, maar is dus ook wat te groot, zoals Olaf73 ook al schreef.
« Laatst bewerkt op: juni 14, 2015, 03:04:11 pm door Pauze »
Gelogd

alis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Opstellen Roadmaster
« Reactie #13 Gepost op: juni 14, 2015, 04:00:44 pm »

Met die opblaasbare randen ga ik dan toch maar wat wachten, denk ik. Gaatjestapijt ga ik wel al bestellen, mag dit uit de tent steken als het waterdoorlatend is.Maten zijn 3x5 of 3x6 en de Roadmaster is maar 4.90 breed. Ik veronderstel dat men er dan beter ook geen plastiek onder legt of zie ik dat verkeerd ?
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Opstellen Roadmaster
« Reactie #14 Gepost op: juni 15, 2015, 11:20:36 pm »

Met die opblaasbare randen ga ik dan toch maar wat wachten, denk ik. Gaatjestapijt ga ik wel al bestellen, mag dit uit de tent steken als het waterdoorlatend is.Maten zijn 3x5 of 3x6 en de Roadmaster is maar 4.90 breed. Ik veronderstel dat men er dan beter ook geen plastiek onder legt of zie ik dat verkeerd ?
Wij leggen er wel plastiek onder, anders natte voeten en daar hou ik niet van.
Het plastiek goed oprollen en onder de flappen leggen zodat er geen water in kan lopen.

Op het plastiek leggen wij het door Ad geleverde grondzeil (nu de airbarier) dit een beetje fixeren met de stokken en daar je tapijtje op.

Betekent dus (correct me if I am wrong) dat je eigenlijk NOOIT zeil buiten de tent kunt zien (behoudens gaatjestapijt etc.)
Het mag er niet uit steken ander loopt het regen water op. En ik spreek uit ervaring  :(

Dat is worteldoek wat je er "onderuit" zie floepen. :)
Je zou zeggen dat het water daar doorgaat en als je in de voortent nog een tent zeiltje legt zou dit op zich geen kwaad kunnen.

Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal