Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Gardameer? en tips voor Italië?  (gelezen 3736 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tim

  • Gast
Gardameer? en tips voor Italië?
« Gepost op: juni 23, 2015, 10:25:42 am »

Over een viertal weken willen we voor de eerste keer gaan kamperen, hierbij willen we richting het Gardameer. Omdat we pas hebben besloten te gaan kamperen hebben we nog geen camping gereserveerd. Heeft nog iemand leuke tip voor starters in de omgeving van het Gardameer met een leuke prijs, we zijn immers nog studenten!!

En wat vooral wel en wat vooral niet in Italië?
Gelogd

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: Gardameer? en tips voor Italië?
« Reactie #1 Gepost op: juni 23, 2015, 10:39:47 am »

De campings vlak aan het Garda meer zijn vrees ik niet echt goedkoop.  Waarschijnlijk is het beter een camping te zoeken iets verder van het meer of aan de andere kleinere meren als prijs belangrijk is.

Verder is Italië natuurlijk een heerlijk vakantie land waar je vooral lekker en goedkoop kan eten!
Geniet ervan.
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Gardameer? en tips voor Italië?
« Reactie #2 Gepost op: juni 23, 2015, 06:14:19 pm »

Het is echt duur daar hoor qua campings, bovendien moet je (vooral in het hoogseizoen) vroeg bespreken om een postzegelplekje te bemachtigen.
Je staat echt hutje mutje en je overburen, achterneefjes en de rest van je dorp kom je waarschijnlijk ook tegen (ik bedoel maar dat half Nederland er zit), Dat moet je maar willen, persoonlijk houd ik daar niet zo van.
Omgeving is wel echt prachtig, wij hadden ons bootje (opblaas) mee, dat was echt wel een aanrader, de fietsen mee had niet zoveel zin, we zaten op een terrassencamping en dan heb je er niet zoveel aan.
Wij stonden op camping Lido in Lazise, maar 1 camping verder heb je Gasparina, daar hadden we achteraf liever gestaan, heb je iets meer schaduw plekken en is iets vlakker en ogen de plekken wat ruimer.
Bovenin bij het Gardameer is het qua natuur mooier (ruiger, meer bergen), maar is het weer iets kouder. Sprak mij meer aan....
Ik had het idee, dat Lido (of het was toevallig dat jaar zo) een beetje een eliteclubje was.
Je moet minimaal een caradinges van Hobby hebben van 8 meter lang of een joekel van een Arrivabus (camper dus) als je bij de club wilt horen, wij werden met ons klein  (niet op afbetaling trouwens) sleurhutje (tja, je doet wel eens iets raars) met de nek aangekeken, dus laat staan met een klapper.
Het ijs is echt overheerlijk en je kunt leuke uitstapjes maken (Verona, Montebaldo, of met trein naar Venetie). Dus ik zeg Aietoo, succes! :K
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Gardameer? en tips voor Italië?
« Reactie #3 Gepost op: juni 24, 2015, 12:12:28 am »

Wij zijn er een maal geweest en weg gevlucht vanwege het zomaar omslaan van het weer. Donkere wolken betekend, snel naar binnen!

Dus na veel kilometers en slechte ervaringen: nee niet voor ons. Naast de eerder genoemde prijzen! Lago Maggiore is een goedkopere optie en minder km's
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

manon1965

  • Gast
Re: Gardameer? en tips voor Italië?
« Reactie #4 Gepost op: juni 24, 2015, 03:28:56 pm »

1x Gardameer gedaan, nooit meer in het hoogseizoen (hadden een tent). Bloedheet 36 graden al om 11 uur 's ochtends, kleine plaatsen, wel een mooi zwembad en het meer vlakbij, maar die regen/onweer/wind buien zijn vreselijk.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal