Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Onze eerste ervaring  (gelezen 5199 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Onze eerste ervaring
« Gepost op: juni 28, 2015, 08:50:49 pm »

Hoi iedereen

Zaterdag 27-06-2015 hebben wij onze Roadmaster family s van bouwjaar 2007 opgehaald bij Roadmaster in Goirle.
Ad had alle tijd voor ons en na een uitleg van 2 en half uur met tips handige trucs hebben wij hem aangekoppeld en zijn we gaan rijden.
Achter onze auto een Hyundai I 20 licht hij goed er achter geen moeite met optrekken of wat dan ook.

Na het inladen van de vouwwagen zijn we gelijk naar een natuurcamping de Knotwilg gereden om proef te kamperen en kijken of alles nog wisten.
Het stellen van de vouwwagen was een appeltje eitje gedaan hoe Ad het zij. Toen alles uitklappen en toen kwam het we kregen hem niet waterpas  :H :H. Na veel gedoe met stel pootje toch gelukt weer een leer momentje.
De rest de wagenbak en 80 cm luifel stond in 30 minuten niet slecht voor een eerste keer.
De volgende dag gingen we na de middag rustig afbreken en toen zagen we dat er een paar dingen niet goed waren waarvoor we even terug moeten naar Roadmaster. 2 klikkers zitten niet goed in de buis waardoor het inklappen bijna niet te doen was na veel stuntelen tocht gelukt.

Als ik tot nu toe kijk heb ik voor me zelf al twee handige verbeter punten.
Bij de rist van de deur van de wagentent aan de binnen kant die zit redelijk laag mijn vrouw en ik kunnen er bij maar onze dochter niet dus iets aanmaken dat ze het makkelijk zelf kan.
Ook wil ik in de wagen tent op de wielkasten twee stukjes tapijt plakken. Waarom vraag je misschien af als je met natte of vochtige voeten er op staat vind ik het persoonlijk glad worden en dadelijk glijdt mijn dochter uit en het voelt ook warmer aan dan dat koude metaal.
Keuken is ook top alleen heb ik voor het rijden schuimrubber onder de wasbak gedaan voor het rammelen en beschadigen van de borden en pannen.  En bij aankomst makkelijk weg te halen.
Zodra we weer weg gaan zal het de grote vakantie zijn en dan bouwen wij alles op zal dan weer een verslag maken hoe dat ging en of er nog tips moeten komen.

Als jullie nog vragen opmerkingen of tips hebben hoor ik het graag.

Groetjes

Martijn en Marleen



Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Onze eerste ervaring
« Reactie #1 Gepost op: juni 28, 2015, 08:56:57 pm »

Klinkt goed allemaal!

tegen het rammelen in de keuken stop ik daar voor vertrek altijd handdoeken, theedoeken en vaatdoeken tussen, scheelt ook weer bergruimte  :J
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Nirak

  • Karin, Peter en Nicolo. Van Arizona, naar Odyssee, naar Panama — naar Nano 👍
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 273
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Nano met Basekitchen
  • 'Camouflage Klapper'
Re: Onze eerste ervaring
« Reactie #2 Gepost op: juni 28, 2015, 09:21:24 pm »

Toen kwam het we kregen hem niet waterpas  :H :H. Na veel gedoe met stel pootje toch gelukt weer een leer momentje.
De rest de wagenbak en 80 cm luifel stond in 30 minuten niet slecht voor een eerste keer.

Waterpas zetten is altijd lastig, tenzij je op een vlakke vloer in de showroom staat  >:(, moet je gewoon even je tijd voor nemen.

30 minuten opbouwen van een roadmaster voor de 1e keer vind ik echt heel erg goed, het is best wel even puzzelen lijkt me, vraag me af of het sneller kan met zo'n grote wagen.
Gelogd
Dans met je hart en je voeten zullen volgen.

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 437
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re: Onze eerste ervaring
« Reactie #3 Gepost op: juni 28, 2015, 10:21:28 pm »

ik heb op de wielkast(en) betonplex met de ruwe kant naar boven gelijmd, wel even een net rond kantje eraan gefreesd.
zit geweldig, je kan er ook op staan als je naar bed gaat(als opstapje)

                           Peter

Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Onze eerste ervaring
« Reactie #4 Gepost op: juni 28, 2015, 10:48:28 pm »

ik heb op de wielkast(en) betonplex met de ruwe kant naar boven gelijmd, wel even een net rond kantje eraan gefreesd.
zit geweldig, je kan er ook op staan als je naar bed gaat(als opstapje)

                           Peter
Hoi Peter als je een keer tijd hebt kun je er een foto van laten zien?
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Onze eerste ervaring
« Reactie #5 Gepost op: juni 29, 2015, 02:48:39 pm »

Vroeger kon je voor in bad van die ruwe "stickers" kopen tegen het uitglijden. Wellicht dat als je het in die hoek zoekt je nog iets handigs vindt?

Verder inderdaad niet slecht voor een eerste keer opzetten  :P

Weet zeker dat ook jullie veel kampeerplezier met je Family S met dubbele uitbouw gaan beleven!
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Onze eerste ervaring
« Reactie #6 Gepost op: juni 29, 2015, 05:19:13 pm »

Bij Conrad verkopen ze van tesa antislipband (10.49euro) Maar je kan natuurlijk ook een antislipmat kopen en met spuitlijm op de wielkast lijmen. Een matje kan je kopen voor een paar euro kopen bij de bouwmarkt
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Onze eerste ervaring
« Reactie #7 Gepost op: juni 30, 2015, 07:57:53 pm »

Fijn dat het allemaal gelukt is.

Na 10 x opzetten leer je nog steeds hoor.

En zoals nirak al schrijft waterpas zetten is overal lastig. Ook daat word je steeds handiger in :)
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

alis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Onze eerste ervaring
« Reactie #8 Gepost op: juli 14, 2015, 04:27:25 pm »

Zondag thuisgekomen na 11 nachten op Bastide en Ardeche doorgebracht te hebben met onze Roadmaster. Het opzetten heeft hoop en al een uurtje geduurd. Ik was zelf verwonderd hoe makkelijk alles ging en hoe mooi hij stond. Onze buren op de camping die ook een roadmaster hebben, maar nu voor een kortere vakantie met de camper daar waren, zeiden ook hoe mooi hij stond. Ikke super trots. Het inrichten heeft wel wat meer tijd gekost, maar het "vervelendste" werkje vind ik wel het goed leggen van het grondzeil en dan het gaatjestapijt er op. Ook het deftig oprollen van het grondplastiek tot een worst lijkt niet echt goed te lukken.
Waterdichtheid werd gelukkig niet getest, want elke dag +35gr. We hebben dan ook de ganse vakantie de voortent helemaal opengezet als een soort extra luifel , behalve de keukenuitbouw niet natuurlijk. Dit vind ik echt wel een zeer groot voordeel tegenover andere merken die werken met een boogvorm.
Tidens de terugweg wel een klapband gehad op de route du soleil, maar werd gelukkig na een telefoontje aan onze verzekering en de gendarmerie, snel verholpen door de depanneur die een halfuurtje later reeds ter plaatse was. Super service.
Gelukkig maar, want met 7 klein mannen achter de afsluiting op de autoroute staan in volle hitte is geen pretje.
Binnen 3 weken zijn we alweer op pad om 10 nachten naar de Gard af te zakken.
Gelogd

Maartendus

  • Gast
Re: Onze eerste ervaring
« Reactie #9 Gepost op: juli 23, 2015, 04:49:19 pm »

Onze RM uit 1999 proberen te testen voor ons huis op het grasveld. Sloten eraf, poten erin en de deksel open klappen!...so far so good...
tot ik de poten niet goed had gezet en er eentje totaal omboog. :N Ik had ze namelijk aan de kant van het schanier gezet.... ::)
Enfin... poot opnieuw gelast en toen een week regen zodat ik hem niet meer kon testen. Dan maar op de camping! Eenmaal aangekomen de poten er GOED erin gezet en de klep geopend... en nu. Ik snapte er weinig van... de stokken werkten niet echt mee. Er brak een klikker af en de linten zaten blijkbaar niet goed. Er klapte niets mee zoals in de handleiding. Ik heb een tijd gekeken naar drie binnenstokken en een hoop tentdoek... KK En hoe o hoe maak ik die slaapcabines toch vast?? Bleken er nog ergens 4 nokstokken verstopt te zijn in de RM ! Uiteindelijk was alles toch nog gelukt met wat logisch denkwerk.  I: Gelukkig heb ik meer verstand van voortenten en luifels opzetten dus dat stond snel genoeg!

Toen hij eenmaal stond was de RM echt fantastisch! De bedden slapen super! Er is genoeg ruimte voor iedereen! TOP ding.

Binnenkort gaan we weer voor de tweede keer, ik weet zeker dat dat wel een record tijd gaat worden. Het inpakken ging overigens super snel en goed! Jammer van alle onweers- en regenbuien dus dat was nat inpakken!! En ja... thuis op het grasveldje meteen weer uitgeklapt :) En weer in... en toch maar weer uit... om ff te oefenen hè :P Ik kijk er nu weer naar uit om erin te slapen!
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Onze eerste ervaring
« Reactie #10 Gepost op: juli 23, 2015, 07:41:31 pm »

Super om te horen. Mijn is verteld dat als hij open geklapt is dan de onder tentjes vastmaken en dan de rest opbouwen. Veel plezier Dr volgende leer.
Gelogd

alis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Onze eerste ervaring
« Reactie #11 Gepost op: juli 24, 2015, 09:06:04 pm »

Ondertentje aan de plankkant vastmaken alvorens je deze openklapt. Dus op de plank.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Onze eerste ervaring
« Reactie #12 Gepost op: augustus 16, 2015, 09:24:08 pm »

Onze tweede ervaring.

Nu twee weken weg geweest met onze Roadmaster nog iets meer bevindingen.
De eerste week hebben wij hem helemaal opgezet.
Samen met mijn vrouw stond hij in een uur afgespannen en wel.
Super makkelijk en erg stevig een stevige wind geen probleem een stort bui geen probleem alles bleef lekker droog.
De stokken zaten in verschillende zaken wat het opbouwen makkelijk maakt.
Het enige wat mij moeilijk leek was de uitbouwen aan beide zijde maar dat was een makkie.
Vrijdag alles afgebroken en voor de nacht alleen de luifel er aan gedaan met de zij schermen lekker droog en uit de wind.
De volgende dag de rest in geklapt en op naar het volgende adres.
Daar aangekomen snel alle poten uitgedraaid nok laten er in en de extra luifel aan de 80 cm luifel voor paar dagen is dat erg fijn.

Plus Punten:

Snel opzetten
Alles stokken passen op elkaar dus niet met labels aan de gang wat hoort waar.
Stevig en goed doek bij vol de zon er op wordt het niet bloed heet.
Fijne keuken drie pannen passen naast elkaar.

Plus en of min punt net hoe je het bekijkt

Veel bekijks met onze Roadmaster en veel vragen er over.

Min punt

Omdat de wagen zwaar is rijd je hem niet zomaar op zijn plek.
En de stokken kunnen goed warm worden.

Maar voor ons is dit de ideale vouwwagen makkelijk in gebruik en een goede kwaliteit.

Groetjes

Martijn en Marleen
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Onze eerste ervaring
« Reactie #13 Gepost op: augustus 16, 2015, 09:54:55 pm »

Goed te horen dat hij is bevallen!

Op zijn plaats rijden doen we toch gewoon ff met de auto? Tis maar een klein karretje hoor en geen sleurhut  :H
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Onze eerste ervaring
« Reactie #14 Gepost op: augustus 16, 2015, 10:05:14 pm »

Ja maar als de neus zeg maar recht gezet moet worden en ver naar achteren dan moet je toch duwen of doen wij iets verkeerd kenjo?
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal