Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Bed verstevigen  (gelezen 4353 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bagagedrager

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha mk2 2013, eerder: Jamet Louisiana 2000
Bed verstevigen
« Gepost op: augustus 23, 2015, 04:26:53 pm »

Hoi, ik ben net terug van m'n eerste avontuur met de Louisiana 2000. Er waren zeker nog wat dingen die gefixt moeten worden, hiervoor zoek ik eerst rond op het forum en begin een nieuw topic wanneer het toch niet duidelijk is geworden. In deze aflevering: Het bed verstevigen.

Midden in nacht 2 deed het grote bed opeens "bam" en boog het in het midden (tussen de 2 scharnieren, tegen de bak) door. Wat was er gebeurd: de bedplank wordt verstevigd door 1 vierkante buis of u-profiel die evenwijdig loopt aan de bak en twee van de vier schroeven van die buis waren uit het hout geschoten. Na een half nachtje piekeren, zoeken in het forum en googlen heb ik het gestut met een tentstok van de luifel, aangezien de luifel die ik had gekregen helaas incompleet was. Een geluk bij een ongeluk dus!

Nou is dus de vraag: hoe kan ik het bed verstevigen? Ik zit eraan te denken om nog 2 bedpoten te verzamelen en deze dicht bij de bak te monteren, maar als jullie nog tips hebben hoor ik ze graag!
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Bed verstevigen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 23, 2015, 05:43:04 pm »

Aangezien ik (en de meesten hier) niet deze wagen hebben, is een aantal foto's van de constructie wellicht handig.
Gelogd

bagagedrager

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha mk2 2013, eerder: Jamet Louisiana 2000
Re: Bed verstevigen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 23, 2015, 07:28:07 pm »

De constructie is vergelijkbaar met foto's in deze post (foto hieronder komt daar vandaan): http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=14145.msg186982#msg186982
Je ziet een vierkante witte 'balk' lopen, deze hoort ervoor te zorgen dat de plaat niet in de lengte doorbuigt. De balk is met een stuk of 4 schroeven vastgezet en bij ons dus voor een deel (2 schroeven) los gekomen. In de hierboven genoemde post wordt er een enorm frame gelast, maar daar heb ik geen kaas van gegeten en ik denk dat 2 extra poten voldoende extra steun zouden moeten bieden.



Overigens zie ik op Marktplaats al 2 poten die worden aangeboden, ik denk dat ik er een mailtje aan ga wagen: http://link.marktplaats.nl/m956813507
« Laatst bewerkt op: augustus 23, 2015, 07:32:00 pm door bagagedrager »
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Bed verstevigen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 23, 2015, 07:34:22 pm »

Bij ons zit er onder de lattenbodem aan de zijde van de wagenbak een extra pootje. Werkt perfect maar is bijna niet op hoogte te krijgen als je de ondertent gebruikt. Zonder is het een eitje.
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: Bed verstevigen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 23, 2015, 07:40:06 pm »

Hier op het forum staat ook een beschrijving van iemands die er twee extra klap pootjes bij in gezet heeft
Gelogd

bagagedrager

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha mk2 2013, eerder: Jamet Louisiana 2000
Re: Bed verstevigen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 23, 2015, 07:56:09 pm »

Ik heb al best wat rondgezocht maar kan die niet vinden. Ik zoek nog wel even door.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Bed verstevigen
« Reactie #6 Gepost op: augustus 23, 2015, 11:18:51 pm »

Wat dacht je ervan om de schroeven te vervangen door slotbouten? Zit de balk weer stevig vast en komt niet meer los.
Gelogd

bagagedrager

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha mk2 2013, eerder: Jamet Louisiana 2000
Re: Bed verstevigen
« Reactie #7 Gepost op: september 06, 2015, 10:06:05 pm »

Dat is echt een heel mooi plan. Op dit moment ben ik nog steeds aan het proberen de extra stokken via marktplaats te regelen, maar als dat niet lukt ga ik dit zeker overwegen!

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal