Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Flexi Comfort 2015, klaar voor het nieuwe kampeerseizoen  (gelezen 37759 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Flexi Comfort 2015, klaar voor het nieuwe kampeerseizoen
« Gepost op: december 02, 2015, 01:57:14 pm »

Ik had me al voorgesteld onder @noggeenklapalleenkar maar omdat deze accountnaam nergens op slaat als je in het bezit bent geraakt van zo'n mooi klappertje heb ik een nieuw account op dit forum aangemaakt.

Sinds vorige week zijn we dus in het bezit van een nieuwe Combi Camp Flexi Comfort in de kleur groen. Het is de standaard uitvoering met twee 'must have' opties namelijk de varioluifel en het inritsbare kuipgrondzeil. Het is nu totaal geen kampeerweer dus echt uitproberen zit er nog even niet in.
Na twee dagen bivakkeren op onze oprit is de CC afgelopen weekend opgeborgen in de winterstalling. Ik heb de CC nog wel even uitgeklapt om de kampeerspullen over te hevelen uit onze bagagewagen.

Eerste indrukken:
-Uitklappen/inklappen is echt supermakkelijk en zelfs in je eentje geen enkel probleem. Er is slechts 1 los onderdeel (koppelstuk) en dat moet je zeer goed bewaken! Ik zie het al gebeuren dat je het koppelstuk bij het opbreken 'even in het gras legt' om er dan bij de volgende camping achter te komen dat je 'iets' mist. Nooit laten slingeren en meteen opbergen dus! Aan de wagenbak zijn wat ritsen verstopt. Deze moet je  na het uitklappen dichtritsen en voor het dichtklappen weer een stuk open moet ritsten om de spanning van de tent te halen. Omdat ze onder flapjes zitten en dus onzichtbaar zijn is dit in het begin ook een puntje om extra aandacht aan te besteden.
-Ruime bak voor alle spulletjes. Ik leg alle vaste zaken in de wagen en dan hoeven we alleen nog maar de kleren en wat te eten in te pakken (in de auto) om op pad te kunnen. De wagenbak slikt onze overige spullen (electra/keukenspullen/luifel/stokken/slinger/opstapje etc.) met groot gemak en er is nu zelfs nog best veel ruimte over. Stoelen en tafel liggen bovenop de tent onder het dekzeil, dus dat neemt ook geen ruimte in de wagenbak in.
-Je kan goed merken dat deze wagen voorzien is van schokbrekers. Ons bagagewagentje wilde nog wel eens een sprongetje maken op een richel in de weg, de CC houdt zijn voetjes aan de grond.
-Verder valt er nog niet zoveel te melden, dat komt wel in het volgende kampeerseizoen.
Hier nog even een plaatje bij het praatje:
 


Komende winter heb ik al wel een projectje op de agenda staan.... Namelijk een paar wielen voor onder de keuken monteren. De keuken is leeg al bijna niet te tillen, laat staan gevuld. Ik kan de keuken aan de wagen laten maar ik kook liever buiten. Ook ga ik nog iets verzinnen om de keuken ingepakt mee te kunnen nemen. Nu is er links een grotere ruimte waar ook de gasfles staat, rechts een laatje voor het bestek en een ruimte met een schap. Ik kan de borden gaan stapelen en de kopjes netjes neerzetten maar tijdens de rit zal dat niet blijven staan denk ik zo... Ik heb op het forum al wat gezien over een lade of een bak die er precies in past. Zoiets zal het wel worden, inpaktips zijn welkom!
Oh ja, ik ga ook kijken of het lukt een slotje op 1 van de bankkasten te maken om daar het electronica spul in op te bergen als we van de camping afgaan. Ik heb nog niet goed gekeken maar een overslagslot zou de snelle graaiers voldoende tegen moeten houden denk ik.
Tot zover...

« Laatst bewerkt op: april 12, 2017, 07:12:02 pm door PenH »
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #1 Gepost op: december 02, 2015, 03:05:41 pm »

Nou je kan lekker aan de slag en gaan klussen. Heel veel plezier met de klapper
Gelogd
Jevipro

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #2 Gepost op: december 02, 2015, 03:32:37 pm »

Veel plezier en voorpret!

De eerste keer had ik het bestek gewoon in de lade in het houten bestekbakje gelaten maar dat was geen succes: alles zo stoffig van het rammelen.  Nu heb ik een plastiek bakje  waar alles afgeloten in zit wel in de lade zelf.  De borden waren ook helemaal vuil geworden in de open kratten die we het eerst hadden gebruikt.
Ook  de rest van keukengerief  heb ik nu in  afgesloten bakken die onder het bed gaan.  Dus onze keuken is niet ingeladen maar zit bij het reizen vol met andere zaken. Meestal laad ik die bakken ook niet helemaal uit, het blijft toch beperkt van plaats zeker als je de doorgang vrij moet houden. 
Het is wat zoeken naar wat voor jezelf het handigst is.

We hebben de keuken er nog nooit afgehaald.  Hindert niet, maar we hebben ook nog geen lange periode op 1 plaats gestaan.  Misschien zouden we het dan doen, als we in een heet klimaat stonden.  Alhoewel er best veel ventilatiemogelijkheden zijn.

Als je de laad en los optie hebt zeker niet vergeten om de bovenste aanhechting van de keuken eerst los te doen alvorens open te doen.
Voor de rest heb je het belangrijkste vermeld.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #3 Gepost op: december 02, 2015, 07:42:47 pm »

Bedankt voor de tip, totaal niet aan gedacht dat het stoffig kan worden daar achterin de keuken. Weinig zin om op de plek van aankomst meteen aan de afwas te moeten :)848].
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #4 Gepost op: december 02, 2015, 07:53:16 pm »

Komende winter heb ik al wel een projectje op de agenda staan.... Ook ga ik nog iets verzinnen om de keuken ingepakt mee te kunnen nemen. Nu is er links een grotere ruimte waar ook de gasfles staat, rechts een laatje voor het bestek en een ruimte met een schap. Ik kan de borden gaan stapelen en de kopjes netjes neerzetten maar tijdens de rit zal dat niet blijven staan denk ik zo... Ik heb op het forum al wat gezien over een lade of een bak die er precies in past.
Jootje heeft een topic gemaakt over hoe zij hen Kavango-keuken hebben aangepast, ik ga aankomend voorjaar daar ook mee aan de gang en ik denk dat jij met de CC daar ook wel mee uit de voeten kan. De link:  http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=17263.0

Gefeliciteerd met de klapper en welkom met een echte naam op het forum :J
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #5 Gepost op: december 02, 2015, 08:23:43 pm »

Veel plezier met jullie klapper.

Had je je al aangemeld voor het voorjaarsklapweekend?
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #6 Gepost op: december 02, 2015, 08:25:26 pm »

Gefeliciteerd met de klapper!!!
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #7 Gepost op: december 02, 2015, 10:33:08 pm »


Jootje heeft een topic gemaakt over hoe zij hen Kavango-keuken hebben aangepast, ik ga aankomend voorjaar daar ook mee aan de gang en ik denk dat jij met de CC daar ook wel mee uit de voeten kan. De link:  http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=17263.0

Gefeliciteerd met de klapper en welkom met een echte naam op het forum :J

Bedankt en dit topic had ik ook gevonden inderdaad, een erg mooie oplossing die zo in de accessoire lijst zou kunnen! De keuken van de Kavango is dezelfde als de Flexi. Ik wil alleen mijn gasflesje wel in de keuken laten staan (907) dus daar moet nog iets op bedacht worden.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #8 Gepost op: december 03, 2015, 06:57:57 am »

Gefeliciteerd met jullie mooie klapper.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #9 Gepost op: december 03, 2015, 09:53:29 am »


Veel plezier met jullie klapper.

Had je je al aangemeld voor het voorjaarsklapweekend?
Ha nee dat ehhh.... dan weer niet. Valt ook in onze meivakantie, de kinderen hebben dan twee weken vrij en ik 1 week. Weet nog niet welke week en wat we dan gaan doen. Het zal een last-minute beslissing worden maar het plan is om een hele week te gaan.
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #10 Gepost op: december 03, 2015, 10:17:17 am »

Gefeliciteerd met je aanwinst, hoop dat je er net zo veel plezier van hebt als wij van de onze.

Wij hebben de keuken wel volledig ingeladen, maar de open plekken tussen de kopjes en borden vullen we op met theedoeken, handdoeken ed. Dus geen stof op de borden, kopjes. Bij aankomst theedoeken ed eruit en de keuken is ingericht.

Verder is het bij ons ( cc flexi comfort) ook nodig om voor het openklappen de bovenste aanhechting van het keukenblok open te maken. Na het openklappen kan de aanhechting niet meer volledig geopend worden,  doordat het andere bed er dan tegenaan komt en kun je de keuken er niet afhalen heeft de ervaring ons geleerd ::)
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #11 Gepost op: december 03, 2015, 06:09:22 pm »

Ha nee dat ehhh.... dan weer niet. Valt ook in onze meivakantie, de kinderen hebben dan twee weken vrij en ik 1 week. Weet nog niet welke week en wat we dan gaan doen. Het zal een last-minute beslissing worden maar het plan is om een hele week te gaan.

Wat jammer we hadden graag je klapper bewondert  :P
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #12 Gepost op: december 04, 2015, 07:06:28 pm »


Wat jammer we hadden graag je klapper bewondert  :P
Ga me nu bijna schuldig voelen :)15]
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #13 Gepost op: januari 06, 2016, 07:37:47 pm »

Vandaag de spulletjes voor het project 'wiel aan de keuken' bij elkaar gezocht in de plaatselijke bouwmarkt.
-Vierkante buis 25x25
-Twee wielen 148mm
-Ronde 12mm buis als as
-Bouten en moeren M10


Het bouwen van de wielenset is niet heel moeilijk. Buisjes op maat zagen, gaatje boren, boutje erdoor, even vastdraaien en klaar.
De vierkante buis van de keuken valt precies in de vierkante buis die ik heb gekocht. Deze maak ik denk ik zo'n 25cm lang, dan zullen ze er niet snel onderuit vallen en is verder vastzetten/borgen niet nodig.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #14 Gepost op: januari 13, 2016, 02:52:33 pm »

Jeeeee. Het eerste project is voltooid:

Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal