Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Flexi Comfort 2015, klaar voor het nieuwe kampeerseizoen  (gelezen 37748 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

roro

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #30 Gepost op: februari 07, 2016, 07:00:28 pm »

@Theun. Bedankt voor je reactie, wij hebben de domestic hybride b-40 en ik was er al bang voor...
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #31 Gepost op: maart 05, 2016, 08:56:49 am »

Is de 'doorloop keuken' echt om op te staan eigenlijk? Ik bedoel als deze nog aan de wagen hangt. Kan ik er dan op staan om in het bed te klimmen of moeten de pootjes er dan toch eerst onder?
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 863
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #32 Gepost op: maart 05, 2016, 09:42:46 am »

Eerst de pootjes eronder. Er komt anders veel te veel druk te staan op de ophangbeugels, en na verloop van tijd geeft dat problemen.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #33 Gepost op: maart 05, 2016, 09:47:36 am »

Wij kregen te horen dat de pootjes er inderdaad onder moeten als support. Voor overnachting (1 nachtje) niet noodzakelijk.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #34 Gepost op: maart 05, 2016, 07:15:12 pm »

Aart Kok geeft aan, dat het maximale laadgewicht bij de GameDrive keukens 35 kg is. Let hier dus ook op met beladen. Een volle koelkast hakt er namelijk direct al best in. Er op staan zonder de poten, is dan ook vragen om problemen.

Wanneer je de keuken achter de vouwwagen laat zitten (ook bij overnachting) is het verstandig om er altijd sowieso aan elke kant 1 poot vast te maken. Als je dan op de keuken gaat staan om op het bed te springen, komt het gewicht niet volledig op de ophangbeugels te staan.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #35 Gepost op: maart 05, 2016, 07:36:16 pm »

Het leek mij ook al een grote belasting voor de ophangbeugels maar kon er niets over vinden in de instructies, alleen de 35 kg laadvermogen inderdaad.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #36 Gepost op: maart 05, 2016, 08:00:37 pm »

Precies, twee pootjes er onder dan kan je er prima op gaan staan.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #37 Gepost op: april 16, 2016, 07:26:54 pm »

Wat te doen met de keukeninrichting? De flexi heeft links 1 groot vak (waar ook de gasfles staat) en rechts twee kleinere met erboven de bestek lade. Hoe pak je dat nu handig in? Er zijn al enkele mooie projecten voorbij gekomen op dit forum maar dat vind ik voor nu nog te ver gaan. Dan maar op zoek naar een geschikt kratje. Maar die plastic dingen zijn eigenlijk niet zo mooi, passen net niet of zijn te klein naar mijn smaak. Zelf een beetje klussen vind ik erg leuk en een klapper is een dankbaar onderwerp hiervoor.
Dit is het resultaat:

Het bovenste kratje past precies naast de gasfles in het linker kastje en de onderste past rechts onderin. Misschien maak ik er voor het rechterkastje nog eentje bij. Om de uitdaging wat groter te maken (en het kratje extra stevig) heb ik gekozen voor een blok verbinding. Zie hier het detail. Wel lastig om populieren multiplex splintervrij te verwerken maar het is toch redelijk gelukt

Nu alleen nog bedenken wat ik waar in ga stoppen...
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #38 Gepost op: april 16, 2016, 08:18:51 pm »

Leuk geklust hoor.

Strak gemaakt
« Laatst bewerkt op: april 16, 2016, 10:26:07 pm door olaf73 »
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.752
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #39 Gepost op: april 16, 2016, 08:25:56 pm »

Leuk gekust hoor.

Strak gemaakt
Ken jij deze mensen zo goed?
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #40 Gepost op: april 16, 2016, 10:27:56 pm »

Ken jij deze mensen zo goed?
nee soms doet de telefoon van die rare omvormingen
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #41 Gepost op: april 16, 2016, 10:46:58 pm »

Mooi gemaakt!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #42 Gepost op: april 17, 2016, 12:56:58 am »

Strak werk!
Gelogd

michelheemskerk

  • Gast
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #43 Gepost op: april 17, 2016, 05:30:24 pm »

hoi,
wij zitten ook te denken om een combi camp flexi comfort aan te schaffen, maar kunnen nergens vinden wat de afmetingen zijn van de open ruimte in de keuken waar je een koelbox neer kan zetten. Weet iemand die toevallig?
Koelkast is 50cm breed en 45cm diep. En hij zit er vrij strak in..
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #44 Gepost op: mei 11, 2016, 10:51:47 pm »

Zo, de kop is eraf... Onze Flexi is ingewijd met een laagje pollen en enkele flatsen van onze gevleugelde vrienden.
Ver weg van al het klapgeweld in Flevoland hebben we in alle rust ons klappertje uitgeprobeerd. En ik moet zeggen dat het een geslaagde trip was. Lekker een beetje aanklooien op de camping, zwemmen in een meertje in de buurt (nou ja de kinderen dan, veul te koud voor mij) en kijken naar de Giro die vlak langs kwam. Niet echt gelet op het maken van een mooie foto, deze kan er nog een beetje mee door...


Nu dan de eerste bevindingen....
-Uitklappen. Het uitklappen hebben we rustig aan gedaan en koste uiteindelijk best nog veel tijd. Het scheelt natuurlijk wel dat e.e.a. voor het eerst uit de verpakking kwam. Ook moet je stappen in de juiste volgorde doen. Zoals eerst de keuken eraf want dat kan na het uitklappen niet meer, je krijgt de grendel niet meer los... Na weer inklappen, keuken eraf, uitklappen ging dat verder goed en verder is het niet erg ingewikkeld allemaal. Ondanks dat we best lang bezig waren voelde het niet als hard werken. Het opzetten van onze oude tunneltent met alle buizen etc was wat dat betreft echt meer buffelen.
-De luifel is lager dan ik dacht. Kan er zeker niet rechtop onder staan. Daarentegen zit je er heerlijk knus onder. Er hangen wel een heel aantal koordjes onder wat een beetje storend staat.
-Ritsen. Er zitten bizar veel ritsen in de Flexi en waar geen rits zit zit wel een koordje of ander bandje. Alleen al de slaaptent telt 10 ritsen! Ik heb een poging gedaan om alle ritsen te tellen en raakte de tel aan het einde ergens kwijt, het zijn er ruim 50 in ieder geval. De grote ritsen gaan nog erg stroef. Het is me ook niet duidelijk waar alle bandjes voor zijn. Aan de buitenkant hangen nog enkele grijze bandjes met een haakje dat je om een stok zou kunnen klemmen, er is echter geen stok in de buurt waar het klemmetje omheen kan...
-Keuken. De zelfgemaakte wielen deden het prima, ook de houten kistjes werkten in de praktijk erg goed. We hebben nu de gasfles, bestek/borden/bekers/theedoeken en eetvoorraad zoals broodbeleg in de keuken staan. Op de plek van de koelbox een kratje met de pannen. De koelbox zelf in een hoekje onder de luifel. Het driepits gasstel is niet heel krachtig. Ik heb nog een oud benzine brandertje, misschien neem ik deze wel mee voor het betere bak en braadwerk.
-Inklappen. Het inklappen ging al een stuk makkelijker dan bij het uitklappen. De voorwand is eraan gebleven en ook de slaapzakken zijn op de bedden blijven liggen. Dat gaat prima. Het geheel is dan wel iets hoger maar het dekzeil past er nog prima overheen.
-Belading. Dat is een makkie. In de auto per persoon 1 weekendtas met spullen en de rest in de wagen. Er is nu nog zat ruimte over voor wat extra's. Ook de kogeldruk gemeten, ik kwam uit op 45kg. Dit is met 1 fiets op de dissel en een gevulde keuken (koelbox woog 22,5kg, had veel pakken drinken/yoghurt...).

Tot zover...
« Laatst bewerkt op: mei 12, 2016, 07:49:17 pm door PenH »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal