Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Flexi Comfort 2015, klaar voor het nieuwe kampeerseizoen  (gelezen 37755 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #45 Gepost op: mei 12, 2016, 10:16:40 am »

Heel herkenbaar allemaal. Opzetten duurde hier ook lang de eerste keer, maar wel een stuk relaxter (minder kracht nodig) dan bij de tunneltent.

Bij ons kan de keuken er ook achteraf vanaf (XL en laden/lossen model).

Belading was iets meer passen en meten dan ik vooraf had gedacht, maar geen enke probleem: achterin kleding, koelkastje en wat klein spul dat op het laatste moment is gepakt ;-)

Ben wel benieuwd naar de indeling binnen. Wij hebben de keuken aan de zijkant staan (kant van het tweede bed). Daarnaast de ingang. Aan de andere zijkant staat het toilet en wat kratten. Tegen de voorkant die we niet gebruiken hebben we twee kasten staan.

Al met al bevalt het prima!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #46 Gepost op: mei 12, 2016, 07:47:59 pm »

Bij ons kan de keuken er ook achteraf vanaf (XL en laden/lossen model).
Als je geen XL/laden lossen hebt kan het dus niet. Het scharnier van het tweede bed zit dan precies voor de grendel. Stomme is dat @par dit al had laten weten, maar ja, even niet aan gedacht.

Ben wel benieuwd naar de indeling binnen.
Het weer was zo lekker dat we eigenlijk niets binnen hebben gedaan (behalve omkleden en slapen). Ik kook het liefste buiten dus daar stond de keuken (voor de voortent, beetje te zien in het fotootje dat ik heb toegevoegd). Tafel/stoelen voor en onder de luifel en binnen de gebruikelijke explosie van openstaande tassen en allerlei kleren/spelletjes/boekjes en andere spullen die daarin horen maar helemaal vanzelf uit de tassen wandelen als je de rits vergeet dicht te doen.

Het schort met de vakjes is wel heel erg fijn, zonnebrillen, zaklamp en andere kleine dingen kun je daar makkelijk in opbergen.
« Laatst bewerkt op: mei 12, 2016, 07:50:08 pm door PenH »
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #47 Gepost op: mei 12, 2016, 10:30:11 pm »

Tijd voor wat verdere uitleg  :#

Wij hebben de standaard comfort, geen XL en/of pack&go.

De "grijze bandjes aan de buitenkant" dienen ervoor om te voorkomen dat de wind het tentdoek omhoog zou kunnen blazen waardoor de grote rits aan de elementen blootgesteld zou kunnen worden. Om die reden zitten de bandjes in de buurt van de draaipoten, of van de poten van het klapbed. Daar zetten wij ze altijd op vast, zodat de rits netjes buiten beeld blijft.

Die maffe lintjes onder de luifel zijn om deze in te kunnen nemen. Je kunt zo de luifel kleiner maken, zelfs tot een enkele punt (de middelste luifelpaal).

Voor wat betreft de keuken: het enige wat wij doen voordat we gaan openklappen is aan de linkerkant van de wagen de bovenste klem losmaken van de keuken. De andere drie klemmen zijn later, in uitgeklapte toestand, nog los te maken. Je kunt de keuken laten zitten, dit is soms zelfs handig bij regen, en aan de rechterzijde scharniert de diagonale tentpaal precies naast de keuken. Dan zie je meteen of te tent netjes recht staat.

En al die ritsen, het is natuurlijk een FLEXI.  :# Je kan bijvoobeeld je slaapcabines lekker luchten door de voorkant en achterkant open te ritsen en de ventilatie achter op de wagen open te zetten. Voor dat laatste doel hebben wij een aantal extra tentpaaltjes gekocht.

 
Gelogd

naish

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 144
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi comfort
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #48 Gepost op: mei 13, 2016, 09:15:36 am »

Wij zijn naar Zuid-Frankrijk geweest met de Flexi en hebben 'm totaal 3 keer opgezet en ingeklapt. Dat is erg meegevallen. De laatste keer stonden we binnen uur nadat we bij de camping aankwamen.
Het rijden is fantastisch. Cruise control op 130km/pu op de tolweg en gaan. Geen probleem. Wij waren een caravan gewend en dit schiet even meer op.

Wij hebben wel steeds de voorwand eruit geritst. eigenlijk wisten we niet dat je 'm wel kon laten zitten.

De bedden zijn goed, wel een beetje hard, maar we hebben goed geslapen.

Moet alleen wat handiger worden in het inrichten van de bak. En ik ga een pvc buis onder de wagen maken voor de stokken.

Al met al een geslaagde test!
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #49 Gepost op: mei 13, 2016, 07:02:57 pm »

Tijd voor wat verdere uitleg
.....
En al die ritsen, het is natuurlijk een FLEXI.
.....
Haha, dat is natuurlijk zo, hij doet zijn naam in ieder geval wel eer aan! En de luifel heet Vario dus daar moet je ook alles aan kunnen stellen natuurlijk. Alleen als je deze mogelijkheden niet gebruikt bungelen ze er (alle 12!) nogal suf onder. Ik zal nog eens goed kijken waar die grijze riempjes aan vast kunnen.

De slaaptenten blijven bij ons lekker dicht, alleen de horren mogen open. Geen zin in muggen en andere beestjes die ons 's nachts wakker kunnen houden.

De standaard matrasjes vonden wij ook vrij hard. Misschien doen we daar nog een topper of een SI matje op. Maar het moet wel kunnen blijven liggen bij inklappen.
En het bed wiebelt een beetje... Als de ander beweegt in bed (zelfs de kinderen in het tweede bed) dan kun je dat best voelen.

Als je de voorwand laat zitten moet je 'me wel een stuk openritsen, anders krijg je het koppelstuk er niet meer uit.
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #50 Gepost op: mei 13, 2016, 08:42:34 pm »

...Misschien doen we daar nog een topper of een SI matje op. ...

Op 1 van onze bedden ligt (sinds dit seizoen) een topdekmatras (140x200x5 cm), deze blijft liggen als we inklappen. Past prima.
Wij ritsen de voorwand er wel altijd uit, die gaat mee in de bak, en per bed blijft er 1 slaapzak (open geritst) liggen. De derde slaapzak gaat ook in de bak. Ook dat past prima.

We hebben een SI gehad, maar die moet je wel leeg laten lopen voor je inklapt. Dat hebben we een keer niet gedaan, en sindsdien was er toch iets stuk binnenin, want hij bleef niet lekker opgeblazen....  :(

Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Flexi Comfort 2015, ontgroening voltooid
« Reactie #51 Gepost op: augustus 13, 2016, 02:58:12 pm »

Klappen 2016

Wij zijn ook weer terug van vakantie. Onze eerste reis met vouwwagen en voor het eerst naar Noorwegen! De wagen is weer schoon, de was is gedaan en zelfs de eerste werkweek zit er al weer op. Tijd om wat ervaringen met de Flexi te delen. Van onze reis zal ik nog een apart verslagje maken.

Hoe beviel de vouwwagen? Een vraag die best veel gesteld wordt door familie en vrienden. Na 3500km en 8 campings kunnen we wel stellen dat onze 'ontgroening' op vouwwagengebied is voltooid!
 
Opzetten en afbreken:
De belangrijkste reden om over te stappen van de (toch ook heel fijne) tunneltent naar een vouwwagen was het gemak van uitklappen/inklappen. En je ziet het al, we hebben telkens tussen de 1 en 4 nachten op een camping gestaan en in totaal 8 verschillende campings bezocht. in dat opzicht heeft de Flexi alle verwachtingen waar gemaakt! Soms de basis setup (alleen de tent uitklappen) bij 1 overnachting maar meestal volledig, dus inclusief grondzeil en luifel.
Het opzetten en vooral het afbreken van de VW kost niet alleen minder tijd maar het voelt vooral als minder werk. Je hoeft geen slaapzakken/matjes op te rollen en in hoesjes te proppen, tentstokken zijn er nauwelijks en alles past makkelijk mee dus het inpakken was ook geen origami puzzel zoals voorheen. Vier weekendtassen en een doos spelletjes in de auto, de rest in de wagenbak/keuken, inklappen en wegwezen! Wel jammer dat de hoesjes voor grondzeil en luifel zo krap zijn, het past alleen als je netjes opvouwt. Maar een boodschappentas werkt net zo goed...
Ik heb niet precies de tijd gemeten bij het opbreken maar vaak zaten we rond 9uur aan het ontbijt en reden we 10:30 van de camping af.


 
De eerste paar campings hebben we met een waterpasje de wagen zo recht mogelijk gezet en vervolgens uitgeklapt. Dat was toch niet het meest handige... Als de wagen waterpas staat, maar het terrein loopt af, dan kom je niet uit met de voortent. Op de tweede camping ben ik ook nog het waterpasje verloren en zijn we overgestapt naar de 'op het oog' methode. Deze methode is heel eenvoudig. Je zoekt een beetje een vlak plekje uit en zet de wagen op het oog recht. Als het terrein afloopt dan de wagen evenwijdig aan de grond. Dan uitklappen en dan verder opzetten.
Sommige dingen zijn wat onlogisch... Om de pootjes uit te draaien moet de keukenklep omhoog. Maar de slinger ligt in de bak dus moet de klep eerst omlaag (en de koelbox eruit). Vervolgens moet de klep weer omhoog om het windschort te kunnen plaatsen. De koelbox is ook zo'n ding waar je mee loopt te slepen. Eerst moet ie uit de keuken om bij de spullen te komen, maar niet in de voortent als je het grondzeil wilt plaatsen... Dus meestal zette ik het ding een paar meter van de Flexi vandaan (samen met de tafel en de stoelen) en als alles staat gaat ie terug in de voortent.

Niet strak:
Het is wel lastig om de tent van de Flexi een beetje strak te krijgen. Dat is toch echt minder als je een tent gewend bent. Ook heeft te tent behoorlijk last van krimp als deze nat wordt. We moesten redelijk vaak met een natte tent opbreken en vervolgens dus ook weer nat opzetten. Als ie dan staat en het zonnetje komt erbij hangt alles weer slap en kun je opnieuw aan de slag met afspannen. We werkten van opzij (naast de wagenbak) naar voren. Dan zoveel mogelijk een rechte lijn aanhouden maar bij de windpunten of halverwege in de voortent zaten meestal toch wat flinke plooien in het doek. Na een paar pogingen hebben we het maar geaccepteerd...



Het plaatsen van het grondzeil is het 'zwaarste' werk. Om deze zonder plooien aangeritst te krijgen is toch telkens wat geklooi, aan 1 kant zit alleen klitteband, probeer maar eens twee kanten netjes op elkaar te drukken als je er maar aan 1 kant bij kunt.... Ook het schort onder de keuken prutsen vereist wat lenigheid.

De keuken:
Ik heb dus wielen gemaakt voor de keuken zodat deze 'makkelijk' buiten onder de luifel gezet kon worden. Maar na de eerste camping wisten we het al, dit werkt niet! Ook met de wielen blijft de keuken veel te zwaar om te verplaatsen. Als je drie weken op 1 camping blijft staan is het niet zo'n probleem, maar als je telkens verder trekt zoals wij gedaan hebben is het geen doen. De keuken bleef dus de rest van de vakantie lekker aan de wagenbak hangen. Het gasstel is alleen gebruikt om pasta/groenten etc. te koken. Baksels deed ik op een apart benzine brandertje buiten onder de luifel. Zo krijg je geen stank/vet in de tent en het gaspitje van de keuken is eigenlijk ook niet heet genoeg om lekker te kunnen bakken/braden. Punt van aandacht is de sudderstand. Deze geeft gele vlammen en dus een zwarte bodem van de pan. Zet je de pit iets hoger dan is het vlammetje weer mooi blauw (en dan kookt de pasta over...). De op maat gemaakte kistjes zijn superhandig. Gek dat CC niet zoiets in het assortiment heeft. Erg makkelijk dat je onderweg bij de spullen in de keuken kwam. Even stoppen op een picknickplek en je hebt alles bij de hand om te lunchen.
 


Wind:
Harde wind in de Flexi is niet leuk. Ik weet niet of dit bij alle vouwwagens zo is maar de wagen en vooral 'het tweede bed' schud aardig heen en weer als het hard waait. En ook omdat de tent niet zo mooi strak te krijgen is flappert en klappert het doek dan enorm. Het is allemaal wel heel stevig en het doek is lekker dik. Ik ben dan ook niet bang dat er wat kapot zal gaan, maar het is wel 'onrustig'.
 
Het bed:
De matrasjes van de bedden zijn vrij hard. Toch hebben we er wel lekker op gelegen. Het bed boven de wagenbak blijft bij ons netjes omhoog staan. Ook met de slaapzakken/boeken en wat leesboeken erop.
 
Rijden:
Onze Flexi heeft standaard schokbrekers, een oplooprem en is tempo 100 gekeurd. Geen verrassing dus dat het rijden geen problemen opleverde. De kar hangt stabiel achter de auto, ook op hogere snelheden en bij slecht wegdek. Als het erg hobbelig werd hoorde je soms een soort bonk. Ik denk dat er dan iets stond te stuiteren of dat het de koppeling zelf is. De spulletjes in de bermkeuken (bestek!) lagen na een rit wel vaak doorelkaar ;-)
De oplooprem komt er wat plotseling in. Misschien hoort het zo.
Ik begrijp nu wel waarom er in Dld zulke strenge eisen worden gesteld om 100 te mogen rijgen. Want wat zijn die autobahnen een beroerde wegen geworden zeg! Het hotseklotst en hobbelt constant, of je rijdt weer 10km door een 'baustelle'. Dat viel mij erg tegen.
 
Conclusie:
De Flexi is een comfortabel apparaat om mee op reis te zijn. Onder de luifel kun je lekker beschermd buiten zitten en als het slecht weer is past het prima (maar niet heel ruim) met vier personen in de voortent. Als je een andere plek zoekt voor de tassen met kleren en de keuken buiten zet is het wel ruim.
Er zijn veel ramen en ventilatie mogelijkheden. Vooral bij slecht weer is het erg fijn dat je vanuit de voortent nog een beetje om je heen kunt kijken. Het wordt niet snel klam en vochtig in de tent, ook niet bij wat langer slecht weer. Over het algemeen zit de wagen stevig in elkaar maar de afwerking zou wel iets beter kunnen. Op sommige punten is het allemaal wat slordig/snel in elkaar gezet of is het ontwerp wat minder doordacht. Het muggengaas van de slaaptent bijvoorbeeld, bij het opzetten kan dit blijven haken aan de keuken. Er is al een stuk klitteband losgeraakt, een stukje van de keuken is niet meegespoten, enkele popnagels zitten scheef en we zijn 3 reflectors verloren onderweg. Het zijn maar kleine dingen en voor de werking, levensduur en vooral het kampeer plezier maakt het helemaal niets uit. Wij zijn in ieder geval zeer tevreden en kijken met veel plezier terug op een heerlijke vakantie!
 
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Flexi Comfort 2015, ontgroening voltooid
« Reactie #52 Gepost op: augustus 13, 2016, 04:14:49 pm »

Wat een leuk, uitgebreid en herkenbaar verslag!
Top dat het is bevallen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Flexi Comfort 2015, ontgroening voltooid
« Reactie #53 Gepost op: augustus 13, 2016, 04:20:54 pm »

Veel is herkenbaar...
- Reden voor ons om voor Kariba te kiezen Is dat dit mooier en strakker en ws ook steviger op te zetten is.
- Bij veel wind zet ik de poten van het uitklapbed vast met grondpennen
- Bij storm extra scheerlijn op hoekpunt cabine.
- Keuken halen wij er ook nooit meer af
- Bij opzetten leer je kijken dat tentgedeelte de grond waterpas is.
- Kuip eerst inritsen als alles nog los is dan van wagenbak af naar voren toe werken met strak leggen vervolgens pas alles stokken erin en tent opspannen
« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2016, 04:23:56 pm door Krizz »
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

RenH

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 95
  • Merk Vouwwagen: nog zoekende
Re: Flexi Comfort 2015, ontgroening voltooid
« Reactie #54 Gepost op: augustus 13, 2016, 05:31:29 pm »

Mooi verhaal..

Onze tago settler zou je kunnen zien als de voorloper van de flexi.

Bij ons is de keuken ook loeizwaar, dus blijft er ook meestal aan.
Bij wind zet ik de bedpoten ook altijd even vast met een haring.
Grondzeil er na het uitklappen eerst inritsen en dan pas afspannen. Even een merkje erop zetten welke kant waar moet.
Ik begin met afspannen op de hoeken aan de wagen kant. Dan de voorste hoeken (goed straktrekken), en daarna pas de tussenliggende haringen.
Tevens zitten er bij ons aan de disselkant nog 3 riempjes die je met een haring vast kunt zetten. Hier komt het slaapgedeelte mooi strak mee te staan. Ik weet natuurlijk niet of dat aan een flexi ook zit.

Oh ja, voor de tassen met kleding gebruiken wij altijd het ondertentje. Scheelt weer ruimte in de voortent..
Gelogd

jlanphen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba
Re: Flexi Comfort 2015, ontgroening voltooid
« Reactie #55 Gepost op: augustus 13, 2016, 10:11:30 pm »

Zoals Krizz al aangaf, heel herkenbaar als Kariba eigenaar.
Wat betreft de koelbox, als je de slinger voor de pootjes een andere plek geeft kan je de koelbox laten staan. Wij hebben een disselbak waar deze in ligt, maar als je die niet hebt kan je hem volgens mij ook gewoon onder het zeil leggen.
Ik heb sinds 2 jaar de stokken ook los onder het zeil liggen, lagen voorheen ook achter de koelbox.
Na waterpas zetten klappen we helemaal open, ritsen het grondzeil vast, doe op elke hoek een haring en dan de haringen om de voorwand vast te zetten.
Meestal zet mijn vrouw daarna binnen de stokken en haalt ze de koelbox uit de keuken zodat ze verder kan met inruimen binnen.
Ik span ondertussen de rest af met haringen.
We laten de keuken ook zitten waardoor het tochtzeiltje onder de keuken inderdaad wat lenigheid vereist.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Flexi Comfort 2015, ontgroening voltooid
« Reactie #56 Gepost op: augustus 14, 2016, 09:10:51 am »

Wat ons opviel toen we de keuken lieten zitten is het gerammel van de windschermen rond de gaspitten.
Dat is de reden dat we de keuken nu eraf halen. Is wel loeizwaar inderdaad, maar geen gerammel als je in bed ligt, en ik merk dat we daardoor de bergruimte onder het bed beter kunnen gebruiken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Flexi Comfort 2015, ontgroening voltooid
« Reactie #57 Gepost op: augustus 14, 2016, 03:35:44 pm »

Wat ons opviel toen we de keuken lieten zitten is het gerammel van de windschermen rond de gaspitten.
Dat is de reden dat we de keuken nu eraf halen. Is wel loeizwaar inderdaad, maar geen gerammel als je in bed ligt, en ik merk dat we daardoor de bergruimte onder het bed beter kunnen gebruiken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wij doen het deksel van de keuken dicht als we op bed liggen.... geen gerammel.
Of stiller liggen in bed...  ;-)
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Flexi Comfort 2015, ontgroening voltooid
« Reactie #58 Gepost op: augustus 14, 2016, 10:56:59 pm »

Ik hou me netjes in nu, anders heb ik weer vrouwlief met het schaamrood op haar kaken als ze het forum leest :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

ECM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 44
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi Comfort XL
Re: Flexi Comfort 2015, ontgroening voltooid
« Reactie #59 Gepost op: augustus 15, 2016, 03:00:20 pm »

Herkenbaar verslag PenH!

Wij hebben deze zomer op 5 campings gestaan. Zijn nog niet zo snel en waren met de grote tunneltent veelal sneller klaar. Moeten nog beetje routine krijgen en handiger indeling van de wagen. Maar dat komt vanzelf!

Wij hebben zelf ervaren dat het grondzeil niet goed aansluit en niet strak is te trekken. Ook het opbergschort is niet goed passend.
Verder vinden we het wel apart dat bij regen de ramen aan achterkant niet gebruikt kunnen worden. Dit omdat er gaas aan de bovenkant zit. Er is geen mogelijkheid om raam tot halverwege open te rollen. En als de ramen dicht en op ventilatie stand staan, dus met scheerlijnen, dan missen wij mogelijkheid om de ventilatie ook echt open te houden. Viel te hele tijd dicht op het klittenband en heel strak trekken van de scheerlijnen was niet altijd mogelijk.

Ook wij hebben wat slordige afwerkingen, dus daar gaan we nog mee terug. Zo is bijvoorbeeld een naad van de slaaptent zo krap genaaid dat er reeds een scheur in zit (op de naad), een aantal clipjes zitten verkeerd om en passen niet goed en één van de lusjes is reeds uitgerekt.

Wij zijn overigens wel benieuwd naar ervaringen van anderen: hoe vouwen jullie de tent op als deze nat is en hoe bescherm je je matras? Eén keer nat moeten opvouwen, plastic over de matrassen gedaan, maar konden niet voorkomen dat de binnenkant van de tent en slaaptenten toch erg vochtig waren. En ook wel een gedoe om plastic over de matrassen te doen.




Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal