Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Flexi Comfort 2015, klaar voor het nieuwe kampeerseizoen  (gelezen 37795 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Flexi Comfort 2015, ontgroening voltooid
« Reactie #60 Gepost op: augustus 23, 2016, 09:20:33 pm »


Leuk al die reacties van herkenning!

Opzetten doen we eigenlijk al zoals in de tips beschreven. Eerst grondzeil erin en zoveel mogelijk recht leggen. Dan afspannen vanaf de wagenbak naar voren. De slaaptent zit met twee scheerlijnen vast en voor ook twee als de luifel er niet aan gaat.

Poten met grondpennen vastzetten, niet geprobeerd maar valt te proberen natuurlijk.

Het ondertentje hebben we alleen als opslag voor het dekzeil gebruikt. Maar een paar weekendtassen kunnen daar natuurlijk makkelijk bij. Vooral als het wat minder weer is en je binnen moet bivakkeren.

De ramen aan de achterzijde hebben we helemaal niet gebruikt.  De voortent ventileert genoeg en als je dan de 'hordeur' van het bed op ventilatie zet was dat voor ons voldoende. Wel gezien dat iemand er tentstokken onder had gezet om ze mooi open te laten staan. Misschien valt dat te proberen.

Vind het wel een idee om de slinger en de bak met haringen/plankjes in de auto te leggen. Dan kun je er al bij en de wagen waterpas zetten zonder dat deze open hoeft. Ook weer handig bij slecht weer.

Wij hebben ook diverse keren 'nat' opgeklapt. Nu ik erover nadenk bijna iedere keer wel geloof ik... Meestal van de dauw maar soms ook van de regen.
De bedden lieten we gewoon opgemaakt en we hebben er ook geen plastic folie tussen gedaan. Eigenlijk zonder problemen. De binnententen hadden soms een vochtige plek maar de bedden bleven netjes droog. Wat mogelijk scheelde is dat we de voorwand aangeritst lieten en deze meestal wel droog (want onder de luifel) was. Dan heb je toch een soort extra laagje tussen de binnen en buitentent. Onhandiger vind ik dan de keuken. Die staat dan toch een beetje open en bloot nat te worden als je aan het opbreken bent.

Tsja en die rammelende keuken... Even zonder gekheid, het sluiten van de klep is wel een goed idee. Wij hebben al een flinke haal in het horregaas van het bed. Ik denk dat deze achter een randje van de keukenklep is blijven steken bij instappen/uitstappen.
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Flexi Comfort 2015, ontgroening voltooid
« Reactie #61 Gepost op: augustus 23, 2016, 11:17:06 pm »

Oh ja als wij gaan verkassen en het tentdoek is nog vochtig van de dauw dan neem ik deze af met van die sporthanddoekjes die absorberen als een dwaas.
Je ziet de tent dan opdrogen .
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Flexi Comfort 2015, klaar voor het nieuwe kampeerseizoen
« Reactie #62 Gepost op: april 12, 2017, 07:09:46 pm »

Zo, onze klapper is weer helemaal klaar voor het nieuwe kampeerseizoen. Afgelopen week mocht ze een weekje bij de VWS in Boxtel logeren voor een Bovag beurt en het oplossen van wat punten. Er was bijvoorbeeld een stuk klittenband losgekomen en zo waren er nog een paar kleine puntjes en vragen. Allemaal netjes opgelost en beantwoord. Zelfs een scheurtje in de hor van één van de slaapcabines is (onder garantie!) opgelost door de hele hor te vervangen. Super service!

Enkele opvallende zaken.
-De oplooprem. Deze was voelbaar bij het remmen en bij optrekken, je voelde dan een soort schokje. Oorzaak glijbussen die niet goed glijden. Schijnt een kwaaltje van deze serie wagens te zijn. Glijbussen zijn vervangen en nu remt het weer soepel.
-Gele vlammen gaspit bij sudderstand. Ook een bekende kwaal blijkbaar. Oorzaak is het type gas (butaan) uit de blauwe campingaz tankjes. Overschakelen op propaan gas zou het probleem verhelpen. Maar dan moet ik een ander type (hervulbare) gasfles gaan gebruiken. Net een volle 907 gehaald dus dit laten we voorlopig maar zo. Andere bekende oorzaken zoals vervuiling zijn uiteraard gecontroleerd.
-Leeftijd banden. Hier is op het forum ook vaker over geschreven volgens mij. Combi Camp monteert op een nieuwe wagen banden van max. twee jaar oud, zo ook bij onze wagen. Op zich geen probleem natuurlijk behalve als je een Duitse Tempo 100 ontheffing hebt. Voor Tempo 100 mogen banden max. 6jaar oud zijn. Dat wordt twee jaar eerder vervangen dan nodig zou zijn, tenminste als we in 2019 met 100 door Duitsland willen razen...

Laat nu het mooie weer maar komen!
« Laatst bewerkt op: april 12, 2017, 07:19:04 pm door PenH »
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Flexi Comfort 2015, klaar voor het nieuwe kampeerseizoen
« Reactie #63 Gepost op: april 13, 2017, 08:43:07 am »

Ha, fijn dat alles weer klaar staat voor het zomerseizoen!!! Alleen door het lezen krijg ik er alweer zin in.
Gelogd

Wammes67

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 144
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi XL/LL
  • Klapperdeklap
Re: Flexi Comfort 2015, klaar voor het nieuwe kampeerseizoen
« Reactie #64 Gepost op: april 15, 2017, 04:45:31 pm »

Ook hier zijn de voorbereidingen gestart. Hemelvaart word de 'maiden' trip met de CC Flexi. Dank voor je tips, kan ik bij ons rekening mee houden.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB2-X30F met Tapatalk

Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Flexi Comfort 2015, klaar voor het nieuwe kampeerseizoen
« Reactie #65 Gepost op: april 15, 2017, 06:06:08 pm »

Ook hier zijn de voorbereidingen gestart. Hemelvaart word de 'maiden' trip met de CC Flexi. Dank voor je tips, kan ik bij ons rekening mee houden.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB2-X30F met Tapatalk
Kijk dat zijn de betere berichten. Wat een drama is zo'n hele winter wachten of viel het bij jullie mee? Ben heel benieuwd hoe het jullie gaat bevallen...
Ik zie in je avatar dat jullie gekozen hebben voor de nieuwe boogluifel? Deze heb ik afgelopen week ook even bekeken bij de VWS. Ziet er mooi uit en ook lekker ruim. Dacht eerst dat de boogluifel erg gesloten zou zijn maar zag dat je aan de zijkanten een driehoek kunt uitritsen, zoals alles bij deze wagen dus weer op en top 'Flexi' :)6]
Gelogd

Wammes67

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 144
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi XL/LL
  • Klapperdeklap
Re: Flexi Comfort 2015, klaar voor het nieuwe kampeerseizoen
« Reactie #66 Gepost op: april 15, 2017, 10:34:07 pm »

Ja wij hadden een AK Kampala die heeft alles met boogstokken. Deze boogluifel een keer opgezet en voldoende ruimte! Ik zal na Hemelvaart laten weten wat de ervaringen zijn. Als ik er aan denk met foto's.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB2-X30F met Tapatalk

Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Flexi Comfort 2015, klaar voor het nieuwe kampeerseizoen
« Reactie #67 Gepost op: april 17, 2017, 08:13:21 am »

We mogen (bijna) weer: heerlijk!

Deze winter eerst een stalling gezocht en gevonden (stalling Siem in Berkel en Rodenrijs), daarna ook een bezoekje aan Boxtel. Oploop-rem probleem hadden wij ook, werd direct erkend en is opgelost. Ook de reflectoren van onze Flexi bleken niet goed vast te zitten, uiteraard ook opgelost. Daarnaast nog wat kleine doek-dingetjes en we kunnen er weer tegenaan dit seizoen.
Eerste trip staat voor de meivakantie. Vrouwlief en kids bijna een volle week, ik mag meedoen na drie dagen werken.

Boogluifel is inderdaad heel erg flexibel: beide zijkanten kunnen half open of helemaal open, en de voorste flappen kunnen ook 'naar binnen' worden gezet als je meer afscherming wil hebben (bv bij veel wind van voren). Hoogte is ook fijn: gewoon rechtop naar binnen (1.95 m). Wij zijn er blij mee in ieder geval!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: Flexi Comfort 2015, klaar voor het nieuwe kampeerseizoen
« Reactie #68 Gepost op: april 17, 2017, 03:11:54 pm »

We hebben ook de boogluifel in Boxtel bewonderd, wat een ruimte gevoel!  Maar doen het voorlopig verder met de vario.

We hebben ons eerste tripje van het jaar al achter de rug.  Voelde echt als thuiskomen!.  Eind mei weer een paar dagen weg.
Gelogd

ECM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 44
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi Comfort XL
Re: Flexi Comfort 2015, klaar voor het nieuwe kampeerseizoen
« Reactie #69 Gepost op: april 18, 2017, 07:38:52 pm »

Wij hebben ook de boogluifel en superblij mee. En inderdaad veel ruimte. Hebben er ook het horgaas bij. En deze heeft zijn functie al bewezen toen we ergens stonden met veel muggen. AK heeft aangegeven in de nabije toekomst ook deuren te ontwikkelen voor de boogluifel. Kan je dus één grote binnenruimte creëren! Wel zo handig bij minder weer.

Nog bedankt voor de tip van de oplooprem. Volgens mijn "loopt" die van ons ook niet helemaal lekker. Dus iets om naar te laten kijken. Halen hem volgende week uit de stalling. En als het goed is de eerste week van mei ermee op pad. Dan kunnen we meteen even uitproberen wat er nu wel/niet allemaal (nog) goed werkt.

Gelogd

naish

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 144
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi comfort
Re: Flexi Comfort 2015, klaar voor het nieuwe kampeerseizoen
« Reactie #70 Gepost op: april 19, 2017, 07:09:46 pm »

We mogen (bijna) weer: heerlijk!

Deze winter eerst een stalling gezocht en gevonden (stalling Siem in Berkel en Rodenrijs), daarna ook een bezoekje aan Boxtel. Oploop-rem probleem hadden wij ook, werd direct erkend en is opgelost. Ook de reflectoren van onze Flexi bleken niet goed vast te zitten, uiteraard ook opgelost. Daarnaast nog wat kleine doek-dingetjes en we kunnen er weer tegenaan dit seizoen.
Eerste trip staat voor de meivakantie. Vrouwlief en kids bijna een volle week, ik mag meedoen na drie dagen werken.

Boogluifel is inderdaad heel erg flexibel: beide zijkanten kunnen half open of helemaal open, en de voorste flappen kunnen ook 'naar binnen' worden gezet als je meer afscherming wil hebben (bv bij veel wind van voren). Hoogte is ook fijn: gewoon rechtop naar binnen (1.95 m). Wij zijn er blij mee in ieder geval!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
He, daar staat onze Flexi ook! Zaterdag ga ik onze Flexi vriend ophalen bij Siem en volgende week richting Zuid Frankrijk.
Wel goed te weten van die oplooprem. Ik vind 'm ook te schokkerig. Maar even vermelden als ie in mei bij AK een beurt krijgt.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Flexi Comfort 2015, klaar voor het nieuwe kampeerseizoen
« Reactie #71 Gepost op: april 19, 2017, 07:57:42 pm »

Ik ben benieuwd of dat alleen voor de comfort geld of ook voor de T&T. Die van ons is ook wel aanwezig tijdens het remmen en het weer wegrijden.


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Flexi Comfort 2015, klaar voor het nieuwe kampeerseizoen
« Reactie #72 Gepost op: april 20, 2017, 02:43:17 pm »

Naish: ik heb die van ons om 10 uur besteld zaterdag bij Siem :-)

Of de oploop-rem ook bij de T&T dit probleem heeft hangt af van het onderstel. Als dat gelijk is (en waarom zou dat voor het rem-deel niet zo zijn) dan zal ook daar het probleem identiek zijn.

De glijbussen schijnen van een verkeerd materiaal te zijn, waardoor die niet goed glijdt, zeker bij volle belading. Vervanging van de glijbussen was een wereld van verschil.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

naish

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 144
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi comfort
Re: Flexi Comfort 2015, klaar voor het nieuwe kampeerseizoen
« Reactie #73 Gepost op: april 20, 2017, 04:58:05 pm »

@sanneman: ik ga 'm om 11:00 uur halen. Niet de verkeerde meenemen!  :P
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Flexi Comfort 2015, klaar voor het nieuwe kampeerseizoen
« Reactie #74 Gepost op: april 21, 2017, 01:17:07 pm »

Ik zal opletten :)12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal