Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7   Omlaag

Auteur Topic: Flexi Comfort 2015, klaar voor het nieuwe kampeerseizoen  (gelezen 37793 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wammes67

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 144
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi XL/LL
  • Klapperdeklap
Re: Flexi Comfort 2015, klaar voor het nieuwe kampeerseizoen
« Reactie #90 Gepost op: februari 09, 2018, 03:52:07 pm »

Zo de vouwwagen staat nog bij VWS voor onderhoud. Super geholpen ivm problemen met de as (ik heb daar zelf niets van gemerkt)
Hierboven beloofd om foto's te delen van de boogluifel! Een super aankoop. Tijdens de vakantie wel de keuken een andere plek gegeven zodat we fijner onder de luifel kunnen zitten.
De foto van de spanband voor onze oplossing om het losse stuk vast te zetten: een haarspeld (die we ook gebruiken voor de verlichting om de boog.

Plannen voor het nieuwe jaar zijn al gemaakt: Zweden met tussenstop in Kopenhagen.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB2-X30F met Tapatalk

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Flexi Comfort 2015, klaar voor het nieuwe kampeerseizoen
« Reactie #91 Gepost op: februari 09, 2018, 06:19:54 pm »

Mooie vlag !
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Flexi Comfort 2015, klaar voor het nieuwe kampeerseizoen
« Reactie #92 Gepost op: februari 10, 2018, 08:54:05 pm »

Zo de vouwwagen staat nog bij VWS voor onderhoud. Super geholpen ivm problemen met de as (ik heb daar zelf niets van gemerkt)
Hierboven beloofd om foto's te delen van de boogluifel!
....
Door de boogluifel lijkt het wel een heel andere model. Het staat ‘m in ieder geval goed!
En zo’n mooie klapper verdient eigenlijk wel een eigen topic :)6]
 
Gelogd

Wammes67

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 144
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi XL/LL
  • Klapperdeklap
Re: Flexi Comfort 2015, klaar voor het nieuwe kampeerseizoen
« Reactie #93 Gepost op: februari 11, 2018, 03:21:17 pm »

Door de boogluifel lijkt het wel een heel andere model. Het staat ‘m in ieder geval goed!
En zo’n mooie klapper verdient eigenlijk wel een eigen topic :)6]
Ja vinden wij ook. Zonder luifel voelt het een beetje bloot.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB2-X30F met Tapatalk

Gelogd

WPT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi XL
Re: Flexi Comfort 2015, klaar voor het nieuwe kampeerseizoen
« Reactie #94 Gepost op: februari 12, 2019, 11:07:28 pm »

Die boogluifel is fantastisch, wat een ruimte! Ook een heel leuk topic dit blijf vooral doorgaan met updaten.

Die garantie verlengen weet ik nog niet helemaal of ik het waard vind. 170 euro per jaar voor een beurt vind ik ook hoop geld voor wat extra garantie.

Wij hebben van de week een nieuwe Flexi gekocht, mogen hem binnenkort ophalen. Ik zie veel “kinderziektes” en andere probleempjes bij de Flexi zoals bijvoorbeeld de remmen. Zouden die ook nog in ons 2018 model kunnen zitten?
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Flexi Comfort 2015, klaar voor het nieuwe kampeerseizoen
« Reactie #95 Gepost op: juli 10, 2021, 04:53:06 pm »

Uch uch, eerst even het stof van mijn topic blazen! Er was ook niet zoveel te melden over ons klappertje. Hij bevalt gewoon prima, maar nu toch een klein probleempje gevonden. De kar is eindelijk weer uit de stalling en bij het ophalen had ik moeite om de verlichting werkend te krijgen. Met wat prutsen aan de stekkers lukte het uiteindelijk wel en kon ik met de klapper op pad. Thuis de stekker van de keuken eens van binnen bekeken. Oeps... :)33]


Het verbaasde me dat de lampjes het nog deden met al die roest. Daar heeft flink wat vocht in gezeten... Even snel de stekker van de fietsendrager gehaald. Konden we in ieder geval op pad. :)6] Ook de kabel is aangetast. Ik heb er al een stuk afgehaald maar het blijft geoxideerd. Daar moet ook maar een nieuwe voor komen.

We zijn dus toch niet van die mooiweer kampeerders als ik zelf dacht, haha!
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2021, 05:01:23 pm door PenH »
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Flexi Comfort 2015, klaar voor het nieuwe kampeerseizoen
« Reactie #96 Gepost op: juli 10, 2021, 09:14:38 pm »

Na montage van de nieuwe de binnenkant even inspuiten met blanke tectyl. Kruipt er lekker tussen en het gaat minder snel corroderen.


Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Flexi Comfort 2015, klaar voor het nieuwe kampeerseizoen
« Reactie #97 Gepost op: juli 11, 2021, 04:55:49 pm »

Bedankt voor de tip!
De 'keukenstekker' zit precies achter het wiel en krijgt dus ook 'de volle laag' als het nat is. Misschien zou ik er nog een extra spatlap voor kunnen zetten. Maar de belangrijkste oorzaak was de kabel zelf. Deze bestaat uit twee kabels waar nog een extra mantel ter bescherming overheen is gedaan. Hierdoor ontstaat een gootje en kon het water zo de stekker in lopen.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5S) Plus met Tapatalk

Gelogd

KeithWM

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 140
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp
Re: Een nieuwe Flexi Comfort speler in het klappersveld
« Reactie #98 Gepost op: juni 29, 2022, 10:32:18 pm »

De vierkante buis van de keuken valt precies in de vierkante buis die ik heb gekocht. Deze maak ik denk ik zo'n 25cm lang, dan zullen ze er niet snel onderuit vallen en is verder vastzetten/borgen niet nodig.

Combi-Camp heeft jouw ontwerp duidelijk afgekeken, maar die zijn uitverkocht, dus overweeg ik het ook zelf te doen, maar weet jij toevallig wat de buitenmaat was van de poten? Ik denk dat er niet zomaar vanuit kan gaan dat elke vierkant buis van 25x25mm ook de juiste binnenmaakt heeft.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Flexi Comfort 2015, klaar voor het nieuwe kampeerseizoen
« Reactie #99 Gepost op: juli 01, 2022, 07:33:44 pm »

Combi-Camp heeft jouw ontwerp duidelijk afgekeken, maar die zijn uitverkocht, dus overweeg ik het ook zelf te doen, maar weet jij toevallig wat de buitenmaat was van de poten? Ik denk dat er niet zomaar vanuit kan gaan dat elke vierkant buis van 25x25mm ook de juiste binnenmaakt heeft.
Haha, ja of andersom ;-)
Volgens mij heb ik de wieltjes ook weer nagemaakt van een voorbeeld hier op het forum.
Ik weet de buitenmaat zo niet en de kar staat in de stalling dus kan het niet even voor je opmeten. Maar zo heel veel maten zijn er ook weer niet in aluminium vierkante buis. Ik heb een stuk bij de plaatselijke bouwmarkt gehaald. Misschien is er een andere Flexi Comfort eigenaar die de wagen voor de deur heeft staan (of al op de camping) en even kan meten?
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal