Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omlaag

Auteur Topic: welke verlichting  (gelezen 56482 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:welke verlichting
« Reactie #30 Gepost op: mei 07, 2010, 10:46:12 pm »

Wij hebben een oplaadbare met spaarlamp gekocht. Te gebruiken met 230 en 12 Volt.
Hij geeft prima licht.
En het leuke? Er zit ook een afstandbedieninkje bij. Hoe verzinnen ze het?!!
Maar wel handig dat je 'm vanuit je warme slaapzak uit kunt doen.

dat is een van de redenen dat ik een schakel systeem in de wagen heb gemaakt om het licht uit te doen van uit bed en ik weet ook waar ik snachts moet zoeken naar het licht
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:welke verlichting
« Reactie #31 Gepost op: mei 08, 2010, 09:05:16 am »

dat is een van de redenen dat ik een schakel systeem in de wagen heb gemaakt om het licht uit te doen van uit bed en ik weet ook waar ik snachts moet zoeken naar het licht
Dat klinkt wel heel erg als thuis. >:(
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:welke verlichting
« Reactie #32 Gepost op: mei 08, 2010, 09:37:27 am »

nee hoor thuis heb ik de verlichting op en afstandbediening  :O :O
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:welke verlichting
« Reactie #33 Gepost op: september 07, 2010, 08:51:09 am »

Ik heb voor de zomer zo'n oplaadbare LED-looplamp (12v en 230v) bij de Gamma gekocht. Lekker makkelijk, met magneet. Zowel voor pech-onderweg als ook op de camping als werkverlichting in de keuken. Je plakt 'm zo tegen het metalen deksel.

http://www.gamma.com/assortiment/verlichting/werkverlichting/led-looplamp/

(De afbeelding wijkt iets af van het exemplaar dat ik had.)

Omdat het even beter uitkwam ging ik 'm opladen via de 230->12v adapter van de koelbox (Camping Gaz/Coleman). Gewoon, sigaretteplug in de voeding en het stekkertje in de lamp. Na een paar uur keek ik toevallig naar de lamp en vond het "glas" wat troebel worden. Toen ik de lamp pakte bleek deze gloeiend en gloeiend heet te zijn! Gelijk de stekker er uit en naar buiten gegooid. De rook kwam er inmiddels uit....

Na de vakantie de lamp terug gebracht en geld terug gekregen. Maar ook zou de Gamma navragen of er meer problemen zijn met deze lamp. Het lijkt me nogal een risico als dat ding spontaan in de fik vliegt! (Hij hing vlak naast het doek van de vw). Helaas, niets meer gehoord. Dus deze lamp komt er bij ons niet meer in!
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:welke verlichting
« Reactie #34 Gepost op: september 07, 2010, 09:00:29 am »

Wij hebben zo'n kleine looplamp die hangen we in de tent/vw en voor buiten hebben we partylampjes met diverse kleuren lampjes.
Dat is heel sfeervol en elke avond komen er wel mensen langs lopen die zeggen dan "dat ziet er gezellig uit" en dat vinden wij ook.
En we hebben ook nog een olielampje op tafel staan en soms heel soms ook tuinfakels.
Gelogd
Jevipro

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:welke verlichting
« Reactie #35 Gepost op: september 07, 2010, 10:15:43 am »

We hebben net voor de vakantie een lamp gekocht bij de Aldi. Doet het prima. Euro 16,99 slechts. Oplaadbaar via 12 en 220 Volt. Met afstandbediening die we niet gebruiken. Er zit een spaarlamp in. Dat licht bevalt me beter dan de LED verlichting die we ook gebruiken. En de accu gaat zo'n 6 uur mee.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: welke verlichting
« Reactie #36 Gepost op: juni 23, 2012, 07:57:28 pm »

Dit topic maar weer even uppen. Er is vast inmiddels een hoop bijgekomen op het gebied van verlichting.

Nog iemand dé tip voor verlichting in en rond de vouwwagen?
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

mars

  • Gast
Re: welke verlichting
« Reactie #37 Gepost op: juni 23, 2012, 08:05:04 pm »

Ja, op de kerstmarkt in Valkenburg ( afgelopen jaar) kerst-led-bolletjes-snoerverlichting gekocht voor in de Cocoon.  :#
Gelogd

davinci

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 80
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon M 2011
Re: welke verlichting
« Reactie #38 Gepost op: juni 23, 2012, 10:18:09 pm »

We zijn voor de Coleman Led rechargeable gegaan: geen verkeerde keuze. Is wel led , maar je kijkt niet recht in de lamp. Wij vonden het mooier licht dan de Coleman retro, die op een soort tl-buis lijkt qua licht.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: welke verlichting
« Reactie #39 Gepost op: juni 23, 2012, 10:36:30 pm »

Heb deze week een ouderwetse gaslamp gekocht via MP.
Op de mooie (maar ook erg dure) 901 gastankje.

Zal hem niet erg veel gebruiken maar is wel een 'trip down memory lane'.
Paar jaar geleden de oude van mijn ouders verkocht omdat ik het niet veilig vond in onze nylon tunneltent.
Maar ja nu zijn we groot geworden en hebben wat stevigere spullen.
Was al vrolijk toen het ding in de auto lag.

Verder heb ik alles op led en spaarlamp. In de voortent en onder de luifel een lion lamp die je op een buis kunt klikken.
« Laatst bewerkt op: juni 24, 2012, 01:32:27 am door gaan »
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

fbez

  • Gast
Re: welke verlichting
« Reactie #40 Gepost op: juni 24, 2012, 12:06:53 am »

Klik aan klik uit.  . .
Bij onze jamet hadden we vroeger een lichtkop aan een staande stok bij de ingang gemaakt. Nu hebben we hier geen stok meer en gebruiken we een afstandsbediening voor het licht.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: welke verlichting
« Reactie #41 Gepost op: juni 24, 2012, 07:23:53 am »

Ik heb ook van die stekkers met afstandsbediening gekocht. Van Promax deze zijn (spat) water dicht.  Wilde eerst de gewone, maar toen zag ik deze en dat leek me een iets beter idee. Overigens maakt het wat prijs betreft haast niets uit.

Nu in eerste instantie twee (tl) looplampen gekocht. volgende week gaan we de Trigano halen. Als het weer een beetje ok is, de dag erna even proefopzetten en een weekerna proefkamperen. dan zal ik eens kijken wat er in de tent zoal mogelijk is zonder al te veel gedoe.
Gelogd
Adventure Awaits

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: welke verlichting
« Reactie #42 Gepost op: juni 24, 2012, 07:39:55 am »

Afgelopen winter een gewone looplamp gekocht met gloeilamp. Die gaan we proberen. Heb ook een Tl looplamp mee, die was ik vorig jaar vergeten. Kijken welke het best bevalt. En heb nog een stuk lichtslang liggen, wil ik ook meenemen om te proberen. De campinglamp met spaarlicht op accu is een prima lamp, maar vind het licht tch wat weinig. Vooral om bij te lezen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Sandrake

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 103
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Re: welke verlichting
« Reactie #43 Gepost op: juni 24, 2012, 11:24:14 am »

In onze bij voortent vangen we steeds onze kerstverlichting voor buitengebruik. Dan hebben we nog een herlaadbare draagbare lamp van decathlon. In onze wagentent hangt een rond klein ledlampjeniet dat je met magneet tegen het bankje kan hangen. Voldoende licht om in bed te kruipen :-)
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: welke verlichting
« Reactie #44 Gepost op: juni 24, 2012, 12:32:41 pm »

Het mooie van LED-verlichting is dat het in steeds meer varianten in warme kleuren wit te verkrijgen is. Als keukenverlichting hebben we nu 2 LED-strips van de Ikea (1,8W per stuk) en als 'werkverlichting' een LED-buis van de Vrijbuiter.

Maar 's avonds, bij het glaasje wijn en het boekje, brandt de gaslamp. Duur, maar het gesis van die lamp hoort echt bij het kamperen!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal