Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omlaag

Auteur Topic: welke verlichting  (gelezen 56478 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroen-aletta

  • Gast
Re: welke verlichting
« Reactie #60 Gepost op: juni 26, 2012, 11:45:50 am »

Vraag me wel af of die ledspotjes van de ikea voldoende licht geven om bij te eten of lezen.
Ruim voldoende lichtom bij te lezen, in de praktijk al getest. Onze zoon heeft er thuis ook eentje aan z'n bed om voor het slapen nog wat te kunnen lezen.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: welke verlichting
« Reactie #61 Gepost op: juni 26, 2012, 12:00:12 pm »

Ruim voldoende lichtom bij te lezen, in de praktijk al getest. Onze zoon heeft er thuis ook eentje aan z'n bed om voor het slapen nog wat te kunnen lezen.

Kijk da's handige info, ik vond ze wel mooi en compact, misschien toch een setje aanschaffen.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: welke verlichting
« Reactie #62 Gepost op: juni 26, 2012, 07:37:54 pm »

Vraag me wel af of die ledspotjes van de ikea voldoende licht geven om bij te eten of lezen.

Wij hebben ook zo'n spotje boven de keuken, geeft best veel licht!
We richten hem daarom vaak in de hoek!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: welke verlichting
« Reactie #63 Gepost op: januari 16, 2013, 04:28:38 pm »

Even een rectificatie op de LED looplamp van de action. Na aanvankellijk zeer tevreden te zijn geweest over de lamp, nu toch dit. na ongeveer een jaar blijkt dat de accu niet meer zo best is. Levert nog zat stroom voor een aantal uren licht. Maar na opladen is de lamp na een paar dagen niet gebruikt te zijn, al weer leeg. Ik heb er 2 en dit geldt voor beide. Action doet moeilijk over de garantie omdat ze ouder dan een jaar zijn. Kan wel veel stampij gaan maken, maar heb daar niet zo veel trek in voor de eventuele paar euro die ik retour zou kunnen krijgen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

mars

  • Gast
Re: welke verlichting
« Reactie #64 Gepost op: januari 16, 2013, 05:35:07 pm »

Even een rectificatie op de LED looplamp van de action. Na aanvankellijk zeer tevreden te zijn geweest over de lamp, nu toch dit. na ongeveer een jaar blijkt dat de accu niet meer zo best is. Levert nog zat stroom voor een aantal uren licht. Maar na opladen is de lamp na een paar dagen niet gebruikt te zijn, al weer leeg. Ik heb er 2 en dit geldt voor beide. Action doet moeilijk over de garantie omdat ze ouder dan een jaar zijn. Kan wel veel stampij gaan maken, maar heb daar niet zo veel trek in voor de eventuele paar euro die ik retour zou kunnen krijgen.

'Alle waar naar geld' zeggen ze bij ons.
Ik gebruik voor mijn werk een erg kleine led zaklamp. Geeft veel licht op grote afstand en ik kan de zaklamp gerust een half jaar wegleggen (in de vrieskou in de auto) en deze doet het gewoon.
Accu is iets van 2500mAh. Kost dan ook zo'n 80 euro.
Gelogd

opklapper

  • Gast
Re: welke verlichting
« Reactie #65 Gepost op: januari 16, 2013, 09:20:37 pm »

Wij hebben een Goal Zero set met accu, opvouwbaar zonnepaneel, spotje en 2 hanglampen (lampen allemaal 3w en veel lichtopbrengst!). Ook uitstekend te gebruiken als noodverlichtingsset thuis. Is niet goedkoop (echt niet) maar wel super degelijk spul en geeft mooi licht. Daardoor hebben we geen stroom nodig, hebben goed licht en kunnen altijd onze telefoon, pc's etc opladen. Zonnepaneel laadt de accu prima op in een paar uurtjes. Spotje geeft mooi indirect licht in de keuken en de hanglampen gebruiken we in de tent.

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: welke verlichting
« Reactie #66 Gepost op: januari 17, 2013, 07:51:49 am »

Die Goal Zero set is zeker prijzig.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: welke verlichting
« Reactie #67 Gepost op: januari 17, 2013, 10:59:22 am »

voor de prijs van die goal zero kan je aardig wat dagen stroom afnemen op een gemiddelde camping.
Ik vind ook niet dat je zoiets als direct alternatief moet zien maar meer als handige bijkomstigheid.
Ik heb vorig jaar bij de Formido camping lampen aangeschaft voor 10,00 p/stuk.
Deze geven op verschillende manieren licht en zijn oplaadbaar.

Het liefst zou ik een gas of olielampje hebben echter gezien het feit dat we jonge kinderen rond hebben rennen stel ik dat nog even uit.
Gelogd
live life outdoors

mars

  • Gast
Re: welke verlichting
« Reactie #68 Gepost op: januari 17, 2013, 02:55:51 pm »

voor de prijs van die goal zero kan je aardig wat dagen stroom afnemen op een gemiddelde camping.

Klopt, maar de mooiste plekken zijn vaak zonder stroom. (mijn mening)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: welke verlichting
« Reactie #69 Gepost op: januari 17, 2013, 03:36:08 pm »

Klopt, maar de mooiste plekken zijn vaak zonder stroom. (mijn mening)
Maar vaker voor alleen tenten en daar staat dan weer jeugd (niets op tegen hoor) die vaak nogal rumoerig zijn. Maar dat heeft dus niets met verlichting te maken. Ik heb overigens nog geen camping meegemaakt waar de  plekken zonder stroom (als die er al waren) mooier waren dan de rest. Maar dat zal te maken hebben met de grootte van de campings die wij bezoeken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

nikkel1964

  • Gast
Re: welke verlichting
« Reactie #70 Gepost op: januari 17, 2013, 04:02:00 pm »

Maar vaker voor alleen tenten en daar staat dan weer jeugd (niets op tegen hoor) die vaak nogal rumoerig zijn. Maar dat heeft dus niets met verlichting te maken. Ik heb overigens nog geen camping meegemaakt waar de  plekken zonder stroom (als die er al waren) mooier waren dan de rest. Maar dat zal te maken hebben met de grootte van de campings die wij bezoeken.

Ik denk inderdaad dat we hier over twee verschillende soorten campings praten. Het gaat vaak niet om een paar plekken waar geen stroom is maar om de hele camping (althans, dat is het soort camping waar wij dan nog wel vaak komen). Daar staat dus geen jeugd, die komt meestal niet op zo'n saaie camping  ;)
Gelogd

mars

  • Gast
Re: welke verlichting
« Reactie #71 Gepost op: januari 17, 2013, 04:12:48 pm »

Ik denk inderdaad dat we hier over twee verschillende soorten campings praten. Het gaat vaak niet om een paar plekken waar geen stroom is maar om de hele camping (althans, dat is het soort camping waar wij dan nog wel vaak komen). Daar staat dus geen jeugd, die komt meestal niet op zo'n saaie camping  ;)

 :J :J :J :J :J :J :J :J
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: welke verlichting
« Reactie #72 Gepost op: januari 17, 2013, 07:57:36 pm »

we dwalen af... :X
ik zie best mogelijkheden voor zo'n Goal Zero hoor, maar de prijzen die ik zo even tegenkwam zijn behoorlijk hoog in mijn beleving.

Verder is het wel een cool gadget  :J
Gelogd
live life outdoors

opklapper

  • Gast
Re: welke verlichting
« Reactie #73 Gepost op: januari 19, 2013, 02:53:28 pm »

Wij houden ook enorm van kleine saaie campings :-) en omdat we geen stroom nodig hebben kunnen we overal staan.

De spullen hebben zeker een mooi gadget gehalte maar zijn kwalitatief ook erg goed en makkelijk mee te nemen (je hoeft het niet in te bouwen of vast te maken). Het zonnepaneel werkt perfect en we hebben daardoor op vakantie nooit problemen met het opladen van gsm's, laptop en camera accu's, dat vond ik ook wel wat waard.

Erg leuk ook dat de camping beheerders meestal verbaasd zijn dat je geen stroom wilt afnemen met zo'n grote vouwwagen.
We hebben verder een zibro kachel een ouderwetse pretroleum lamp (weinig gadget gehalte maar wel gezellig) en de koelkast en het koken gaan op gas dus als het moet kunnen we overleven in de wildernis ;-)
Gelogd

tibor

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Conway
Re: welke verlichting
« Reactie #74 Gepost op: januari 19, 2013, 04:28:00 pm »

Vandaag de bondy van human comfort gekocht
Vorig jaar bij de buren gezien.
Zijn 3 led buisjes die met een afstandsbediening in 9 stappen dimbaar zijn
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal