Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Kantelbeugels hoe en wat?  (gelezen 5586 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

janine81

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 139
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée 2.0 GL 2020
Kantelbeugels hoe en wat?
« Gepost op: januari 28, 2016, 02:25:32 pm »

Hallo,
We gaan onze vouwwagen op zijn kant stallen onder onze carport (ja ik weet dat het beter is om hem op de wielen te plaatsen maar dat past niet) . We zijn op zoek naar kantelbeugels dus, het gaat om het merk Gerjak Tago Arctic. Dat merk maakt nu geen vouwwagens meer maar misschien weet iemand hier of er ook universele beugels zijn en hoe dat precies werkt? Eventueel met video voorbeeld? Ik heb tot nu toe alleen een camplet op zijn zij zien gaan maar onze is wel een slagje groter... Alvast bedankt!
Gelogd
Klapwiekend door het leven!

janine81

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 139
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée 2.0 GL 2020
Re: Kantelbeugels hoe en wat?
« Reactie #1 Gepost op: januari 28, 2016, 05:28:03 pm »

Ik heb bij b en a vouwwagens in roden geinformeerd en zij kunnen de beugels voor de gerjak nog leveren! Kosten €295. Ik zag echter op dit forum ook iemand met katrollen bezig. Iemand daar ervaring mee en heeft iemand er misschien een filmpje van gemaakt?
Gelogd
Klapwiekend door het leven!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kantelbeugels hoe en wat?
« Reactie #2 Gepost op: januari 28, 2016, 06:44:10 pm »

W.s. worden die katrollen gebruikt om de wagen makkelijk op zijn kant te zetten. Want het best nog wel een opgave om dat te doen. Ik was dat in eerste instantie ook van plan, maar bij nader inzien bleek op de wielen in de garage meer winst op te leveren dan op de kant.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Kantelbeugels hoe en wat?
« Reactie #3 Gepost op: januari 28, 2016, 11:52:14 pm »

Ik heb bij b en a vouwwagens in roden geinformeerd en zij kunnen de beugels voor de gerjak nog leveren! Kosten €295. Ik zag echter op dit forum ook iemand met katrollen bezig. Iemand daar ervaring mee en heeft iemand er misschien een filmpje van gemaakt?

Ik gebruik een takeltje om de wagen op de kant te krijgen. Misschien dat je dat bedoelt? Ik durf mezelf redelijk sterk te noemen, maar een Camplet Royal van een luttele 300 kg op de zijkant tillen vind ik toch al best pittig. En dan wil ik er niet aan denken wat er gebeurt als het ding toch om wat voor reden dan ook terug klapt. Daarom takel ik hem op de zijkant, rij hem vervolgens op wielen in de hoek en span hem met een ratelbandje tegen de muur. Wat maakt die Gerjak beugels zo bijzonder? Hoe werkt die constructie?
Gelogd

janine81

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 139
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée 2.0 GL 2020
Re: Kantelbeugels hoe en wat?
« Reactie #4 Gepost op: januari 29, 2016, 11:37:15 am »

Geen idee... Maar op welke wielen zet jij hem dan? Zelfgemaakt? en hoe dan?
Gelogd
Klapwiekend door het leven!

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Kantelbeugels hoe en wat?
« Reactie #5 Gepost op: januari 29, 2016, 12:13:02 pm »

De kantelbeugel van een camplet heeft wieltjes aan de zijkant. Aan de voorzijde heb ik een plankje met kogelpotten er in.



Gelogd

Klavertjevier

  • Gast
Re: Kantelbeugels hoe en wat?
« Reactie #6 Gepost op: februari 20, 2016, 03:34:46 pm »

Goedemiddag, ik las de vraag over kantelbeugels. Wij hebben deze bij aanschaf van onze vouwwagen (Gerjak Tago Indian) erbij gekocht omdat we de wagen graag gekanteld in de garage wilden opbergen. Na een middag proberen met 3 volwassenen bleek dat het kantelen niet echt haalbaar was ... We hadden gehoord dat dit zeer goed te doen was met 2 volwassenen maar dat viel dus erg tegen. Moet ik er wel bijvermelden dat de keuken nog aan de wagen hing en de voortent en stokken ook in de wagen lagen (als we dat allemaal los moesten opslaan had kantelen weinig zin). Bijgaand een foto van de kantelbeugels zoals wij die hier hebben liggen.
Gelogd

janine81

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 139
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée 2.0 GL 2020
Re: Kantelbeugels hoe en wat?
« Reactie #7 Gepost op: april 16, 2016, 10:24:31 pm »

Ok.. Wij hebben toch besloten om €140 per jaar te betalen voor een stalling...
Gelogd
Klapwiekend door het leven!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal