Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Combi-Camp Flexi of Country?  (gelezen 16424 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brambo.650

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi T&T 2017
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #30 Gepost op: februari 16, 2019, 02:13:41 pm »

“Niet bij de aankoop als nadeel herkent” maar nu achteraf eenmaal in bezit ook niet?

Nee hoor, pas toen anderen er hier over begonnen. Ik kan me dit wel indenken, maar wij hebben er geen last van. Zoals gezegd zijn veel van de gordijnen vaak dicht op vakantie en is er daardoor genoeg ruimte zonder inkijk.
Gelogd

WPT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi XL
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #31 Gepost op: februari 16, 2019, 04:35:43 pm »

Goed om te horen. Hebben jullie ook een luifel?
Ik kan me zo voorstellen dat met een luifel de meeste mensen daaronder zitten en je voortent alsnog een soort van privacy ruimte is.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #32 Gepost op: februari 16, 2019, 05:05:18 pm »


Wij zijn ooit begonnen met een camp-let (vergelijkbaar met een Flexi), helaas toen zonder luifel, die hebben wij uiteindelijk altijd gemist;


Ik zou er echt een luifel bij doen; niet alleen om er onder te zitten, maar als het regent kun je ook in en uit de tent zonder dat alles binnen nat wordt. Ook helpt een luifel bij regen vaak om het stuk grond voor de tent wat droog te houden (mits niet alles overstroomd)
« Laatst bewerkt op: februari 16, 2019, 05:11:25 pm door C5CCV »
Gelogd

WPT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi XL
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #33 Gepost op: februari 16, 2019, 07:38:10 pm »

Wij zijn ooit begonnen met een camp-let (vergelijkbaar met een Flexi), helaas toen zonder luifel, die hebben wij uiteindelijk altijd gemist;


Ik zou er echt een luifel bij doen; niet alleen om er onder te zitten, maar als het regent kun je ook in en uit de tent zonder dat alles binnen nat wordt. Ook helpt een luifel bij regen vaak om het stuk grond voor de tent wat droog te houden (mits niet alles overstroomd)
Bedankt voor de tip! We vinden de boogluifel erg mooi. Het geeft gevoelsmatig ook meer leefruimte en privacy. Het wordt wel een lange tent zo met boogluifel eraan. Weet iemand of de boogluifel snel is op te zetten?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #34 Gepost op: februari 16, 2019, 11:46:25 pm »

Een boog is meestal makkelijker opzetten dan één met allemaal losse stokken  :J
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #35 Gepost op: februari 17, 2019, 12:34:11 am »

Ben ik niet helemaal met je eens Wilma. 
Hiervoor hadden wij een Raclet Safari. Daarvan moesten we de (3) bogen eerst in elkaar puzzelen om ze daarna in de mouwen te krijgen. In de voortent viel dat wel mee, daar worden ze ingeritst. De boog van de luifel moet je door de mouw heen schuiven.
De varioluifel heeft 3 stokken die alleen op lengte gemaakt hoeven te worden. Beide luifels moeten aan geritst en afgespannen worden.
Het voordeel van de boogluifel is wel dat je geen stok in het midden hebt staan.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #36 Gepost op: februari 17, 2019, 12:54:37 am »

Daar heb je een punt Theu, ik ga uit van de luifel van mijn oude Conway tov de boog van de Cabanon van Sannie75. De Conway had een hopeloze constructie qua luifel ::) ::)
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #37 Gepost op: februari 17, 2019, 01:42:00 am »

;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

brambo.650

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi T&T 2017
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #38 Gepost op: februari 17, 2019, 02:02:19 pm »

Goed om te horen. Hebben jullie ook een luifel?
Ik kan me zo voorstellen dat met een luifel de meeste mensen daaronder zitten en je voortent alsnog een soort van privacy ruimte is.

Ja, een Adventure-luifel, die kregen we er destijds (januari 2017) gratis bij als actie. Toen was net de boogluifel geïntroduceerd, dus moest er waarschijnlijk wat voorraad afgebouwd worden. Die staat er eigenlijk wel altijd aan en met de windhoeken eraan is dit een fijn geheel.
Gelogd

Wouter168

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #39 Gepost op: februari 22, 2019, 09:48:50 pm »

Wij hebben indertijd een AK Kampala gehad en deze was prima met 2 kleine kinderen alleen wel lastig op te zetten en de kids moesten wel de wagen in klimmen. Met de boogstokken moest je de gehele tent omhoog zetten wat pittig was maar met 2 man goed te doen. Wel even rekening houden met de keuken als je die eraan laat zitten. Kampala had als nadeel dat ie lastig op te zetten was en dat de verbinding voortent-luifel niet waterdicht was (werd uiteindelijk verkocht als zonneluifel, slecht excuus).
Nadat de Kampala verloren was gegaan op zoek gegaan naar een vervanger en die in de CC Country gevonden, omdat deze snel op te zetten is als je aan het trekken bent, binnen 5 minuten en de kids kunnen met z´n 2 op de deksel (bij langer verblijf hebben ze een eigen tentje zo'n pop-up van Decathlon en die past in de bak) , vaste keuken, zeer eenvoudig van de voortent een luifel te maken, en een bijzonder grote opbergruimte onderin de bak aangezien we het model 2017 hebben.  Ook kunnen we onze slaapspullen laten liggen behalve de kussens, en gaan de slaapzakken en de matjes(leeg) van de kids ook nog op het bed.
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #40 Gepost op: juli 27, 2019, 11:51:17 pm »

Wij kwamen van een Trigano Odysee af en hebben dus nooit voor deze keuze gestaan. De Odysee lijkt qua model op de flexi (voor zover ik weet).

Redenen om destijds voor de CCC te kiezen:
- vaste keuken, het slepen met de Odyssee keuken was tegengevallen.
- de uitstraling (persoonlijk natuurlijk), wij vinden het 'vierkante' niet zo mooi.
- liever geen kind in ondertentje, voelde in de Odysee niet fijn dat onze zoon onder ons lag. En liever niet meer slapen op een plank die op pootjes staat (ons dochtertje was toen mini en sliep tussen de bankjes op het matrasje op de vloer (minder hoog als ze eruit zou kukelen)).
- veeeel minder werk qua haringen. Alleen voor dak/luifel een paar en voor een zijstuk. Niets rondom de wagentent!

Pluspunten ontdekt tijdens gebruik:
- wat is het knus op de deksel! Een heerlijk lego-hoekje voor onze zoon. Of tijdens hele koude avonden zitten we daar ipv in de voortent en kan het kacheltje het heerlijk warm krijgen daar. En bij een kort verblijf slepen de kids op de deksel.
- wat is het fijn om tijdens de vakantie de kledingkratten op de deksel te hebben, en bij t opstaan op t tapijtje te belanden en dan daar aan te kleden. Als het kan kamperen wij alleen met het dak (luifel) met hoogstens één ingeritste zijkant, we hebben de deur naar de deksel vaak half dicht staan, dus daarachter is ook overdag een privéhoekje.
- lichte stof, niet zo donker binnen.
- nu nog met kids en gastencabine, later als ze een eigen tent willen of niet meer mee gaan, klopt de hoeveelheid binnenbedden gewoon (geen overschot aan slaapplaatsen). Overigens hoor ik ze nog nooooooit over een eigen tent, ze zijn nu 9 en 7. :-)
- leuk dat hem in zoveel variaties kan neerzetten (zijstukken helemaal of deels weggerold, zonder zijstukken, voorkant wel of niet).

O ja, we hebben een prachtige wagen van mp, heel goed onderhouden, dus prijs was niet zo erg als nieuw.



« Laatst bewerkt op: juli 27, 2019, 11:53:52 pm door Caroline S »
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #41 Gepost op: juli 30, 2019, 06:40:55 pm »

Een boog is meestal makkelijker opzetten dan één met allemaal losse stokken  :J
Als ervaringsdeskundige met een varioluifel en boogluifel aan dezelfde vouwwagen (CC Flexi)  mag ik roepen dat de varioluifel eenvoudiger op te zetten is, en meer windbestendig dan de boogluifel. Ik deel ook de mening dat de boogluifel, die verder geen palen heeft, heel veel meer ruimte biedt. En aan de nokpaal van onze boogluifel hangt nu een lampje voor boven de tafel, de stroom komt van een verdeelblokje binnen in de tent, ideaal!
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #42 Gepost op: juli 30, 2019, 10:10:04 pm »

Wij zijn ooit begonnen met een camp-let (vergelijkbaar met een Flexi), helaas toen zonder luifel, die hebben wij uiteindelijk altijd gemist;


Ik zou er echt een luifel bij doen; niet alleen om er onder te zitten, maar als het regent kun je ook in en uit de tent zonder dat alles binnen nat wordt. Ook helpt een luifel bij regen vaak om het stuk grond voor de tent wat droog te houden (mits niet alles overstroomd)

Bij onze CCC zat een boogluifel. Die hebben we na 't eerste seizoen verkocht (evenals de afdekhoes). Zo zie je, zoveel mensen, zoveel smaken :-). We staan bij voorkeur alleen met het dak van de voortent en maximaal een zijkant erin geritst. Dus het dak van de voortent is onze luifel. We kamperen graag compact met zo min mogelijk opbouw en afbouwwerk.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #43 Gepost op: juli 31, 2019, 08:32:50 am »

Daar zit nu het verschil; wij hadden een CCV en binnenkort een CCC welke wij beiden zonder luifel hebben aangeschaft omdat je een gesloten ‘cabine’ op de deksel hebt van waar je uit bed op stapt. Ook wij gebruiken van de ‘voortent’ voornamelijk alleen het dak als luifel met heel af en toe 1 of 2 zijwanden er in geritst.


Echter bij een Flexi (en Camplet) is dat anders, daar stap je vanuit je bed in de voortent, die ka daardoor voornamelijk als geheel gesloten op zet. Dan wordt bij dit soort modellen de noodzaak van een luifel al een stuk groter (en bijna noodzakelijk wil je ‘buiten’ toch in de schaduw kunnen zitten mocht dat nodig of wenselijk zijn. Ik zie er hier op de camping, bij een gebrek aan een luifel, een aantal de hele dag in een voortent zitten. Zou mijn ding in ieder geval niet zijn.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #44 Gepost op: juli 31, 2019, 08:58:39 am »

Anderzijds is bij een Country of Valley de noodzaak tot voortent eraan zetten groter. De ruimte op de bak is simpelweg te klein om een regenachtige of koude dag in door te brengen of 's avonds te zitten als de muggen je te veel worden.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal