Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Te koud of niet?  (gelezen 4492 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martinaerts

  • Gast
Te koud of niet?
« Gepost op: april 23, 2016, 12:24:53 am »

Hoi klappers,

Pas geleden hebben we een Jamet Arizona uit 1995 overgenomen en we willen deze in de meivakantie voor het eerst écht gaan testen. Wij zijn met 2 volwassenen en 3 kleine kinderen (2,3,5). Nu hebben we in de week van 30 april tot Hemelvaart geboekt voor een aantal dagenin zeeland.

Veel zin in, maarrrrr..... Het weer! Het lijkt nu in die week redelijk droog te blijven, maar ook ook maar hooguit een graad of 7 in de nacht...

Nu ben ik zelf wel wat gewend, maar mijn kindertjes.... Is het wel of niet te koud voor ze? Ze slapen op de bedplank in een slaapzak, onder een wollen deken... Misschien met 3en bij elkaar, anders 1 in de wagenbak. Ondertentje op de grond lijkt me sowieso geen optie.

Wellicht de kachel (1000w) in de wagentent laten draaien in de nacht?

Veel vragen, ik weet het... ;)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Te koud of niet?
« Reactie #1 Gepost op: april 23, 2016, 12:31:39 am »

Wij doen de kachel altijd uit s' nachts, als de kinderen eenmaal lekker slapen krijgen ze het echt niet koud hoor, zelfs niet in een ondertentje. Wij hebben al een aantal keer nachtvorst gehad en mijn zoon slaapt altijd in het ondertentje.

Ik heb voor de kinderen een zak gemaakt van een fleece dekentje voor in de slaapzak, evt kunnen ze nog een kruikje krijgen.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

muis

  • Gast
Re: Te koud of niet?
« Reactie #2 Gepost op: april 23, 2016, 12:37:55 am »

Gelogd

wendyenbob

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re: Te koud of niet?
« Reactie #3 Gepost op: april 23, 2016, 10:09:18 am »

Toen onze kinderen zo klein waren klapten we altijd het stuk slaapzak wat "over" was aan het voeteneind  over ze heen. Ze hebben het zelfs met nachtvorst nooit koud gehad.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Te koud of niet?
« Reactie #4 Gepost op: april 23, 2016, 01:16:33 pm »

twee fleecedekens aan 3 kanten aan elkaar maken en die in de slaapzak doen dan  liggen ze daarin en krijgen ze het niet koud. en wij hebben wel in de meivakantie gekampeerd vroeger ook met deze temperaturen maar lieten dan een elektrisch kacheltje dag en nacht draaien. dat haalde de ergste kou eruit.  momenteel ben ik een mooi weer kampeerder geworden en kies nu dus voor een huisje in de meivakantie.. mij te koud.. morgen is er zelfs natte sneeuw verwacht..brrr
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal