Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Welk plekje reserveren op camping?  (gelezen 11059 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AnnevdB

  • Gast
Welk plekje reserveren op camping?
« Gepost op: april 23, 2016, 05:15:18 pm »

Hi!
Gister hebben wij dan eindelijk onze Livingstone GD op mogen halen!!  :> :> Gelijk daarna de eerste keer opgezet om te proberen, nu helaas hopen op beter weer de komende dagen. Ik heb de volgende vraag aan jullie:
Wat voor soort campingplek boeken jullie als je van te voren reserveert: een plek voor een tent of een plek voor een caravan (vaak duurder)? In  t zuiden van Europa zijn ze volgens mij niet echt vouwwagens gewend want zie die nooit in het lijstje staan :)

Bedankt!!!
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Welk plekje reserveren op camping?
« Reactie #1 Gepost op: april 23, 2016, 05:24:50 pm »

Wij staan het liefst op een tentenveldje, zolang dat er maar wel stroom is!!!
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Welk plekje reserveren op camping?
« Reactie #2 Gepost op: april 23, 2016, 05:49:50 pm »

Ik herken dat prijsverschil niet. Wat ik tegenkom is dat de prijs afhankelijk van de staplaats en de faciliteiten die die biedt. Ik kan me zo voorstellen dat een caravan-plek meer faciliteiten biedt dan een tentplek of beter toegankelijk is. Dan zul je met de camping moeten overleggen of je met zo'n tentplek uit kan. Iets anders zijn de tentenveldjes, maar ook daarbij moet je even met de camping overleggen lijkt me. Als het echt dezelfde plekken zijn en een tent is goedkoper dan een caravan zou ik tent aankruisen.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Welk plekje reserveren op camping?
« Reactie #3 Gepost op: april 23, 2016, 05:53:47 pm »

Onze ervaring is dat een vouwwagen vaak als een caravan gerekend wordt. ( frankrijk, italie en corisca en nederland ervaring)
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Welk plekje reserveren op camping?
« Reactie #4 Gepost op: april 23, 2016, 06:09:40 pm »

Onze ervaring in b.v. Spanje en Frankrijk is dat je het beste een caravanplaats kan reserveren, zeker als je te maken hebt met een terassencamping, daar zijn de tentplaatsen niet met een rijdend kampeermiddel te bereiken. De tentplaarsen hebben vaak muurtjes of een trappetje of liggen op een verhoging.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Welk plekje reserveren op camping?
« Reactie #5 Gepost op: april 23, 2016, 06:55:20 pm »

Caravalekken zijn vaak speciale plekken met watertoevoer en afvoer soms ook met tv aansluiting. Heel soms ergens een vlakke  plaats met kiezels of beton. Daarom zijn deze duurder.
Wij opteren allen voor zo' n plek als de ligging iets meer te bieden heeft en er geen enorm prijs verschil is. We hebben ons hier ooit een keer in laten vangen, de plek werd omschreven als een grotere plek (comfort) maar ze was nog kleiner en het viel dus echt tegen :(
Goed navragen wat er met een caravanplek bedoelt wordt.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Welk plekje reserveren op camping?
« Reactie #6 Gepost op: april 23, 2016, 07:26:06 pm »

op tentveldje kan prima als je idd maar wel stroom hebt. maar mijn ervaring is ook vaak dat die plekken moeilijk begaanbaar met aanhanger zijn. ik denk dat je het per camping moet bekijken.
Gelogd

AnnevdB

  • Gast
Re: Welk plekje reserveren op camping?
« Reactie #7 Gepost op: april 23, 2016, 08:03:02 pm »

Bedankt allemaal! Helemaal helder!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Welk plekje reserveren op camping?
« Reactie #8 Gepost op: april 24, 2016, 10:52:54 am »

Wij reserveren nooit, we kijken dus wel ter plekke. Heb zelf een grote voorkeur voor het tentenveld, als de auto er wel bij kan staan.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Welk plekje reserveren op camping?
« Reactie #9 Gepost op: april 24, 2016, 11:02:44 am »

Wij staan ook liever tussen de tenten dan tussen de caravans/campers. Tot nu toe gingen we ook met de tent dus was dat geen enkel probleem :)12]. En de auto hoort op een P en niet bij de tent! Al dat blik en 'heen en weer' gerij elke dag hoeft voor mij niet.
We gaan het beleven welke plekjes we dit jaar krijgen. Niets gereserveerd, we gaan nl. rondtrekken in Noorwegen.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Welk plekje reserveren op camping?
« Reactie #10 Gepost op: april 24, 2016, 03:14:14 pm »

Het blik is onze energievoorziening en berging. Alles blijft zo veel mogelijk in de kofferbak en dakkoffer staan.  Zonnepaneeltjes werken alleen met de autoaccu.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Welk plekje reserveren op camping?
« Reactie #11 Gepost op: april 24, 2016, 03:19:20 pm »

meestal kan de auto wel op het tentenveldje komen hoor, zeer veel tentkampeerders "leven"  uit de auto omdat ze alles in de tent niet kwijt kunnen ;)
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Erlief

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL
  • Wie wil er klappen?!
Re: Welk plekje reserveren op camping?
« Reactie #12 Gepost op: april 25, 2016, 01:41:39 pm »

meestal kan de auto wel op het tentenveldje komen hoor, zeer veel tentkampeerders "leven"  uit de auto omdat ze alles in de tent niet kwijt kunnen ;)

Haha ja zeker de Franse twintigers, klein koepeltentje, twee stoeltjes en een tafel en de auto dient als kast/opslag/schuilplaats
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Welk plekje reserveren op camping?
« Reactie #13 Gepost op: april 25, 2016, 07:13:43 pm »

grrr ...en honderd keer per uur de deuren en kofferdeksel dichtslaan..

Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Welk plekje reserveren op camping?
« Reactie #14 Gepost op: april 25, 2016, 07:17:41 pm »

Wij staan ook liever tussen de tenten dan tussen de caravans/campers. Tot nu toe gingen we ook met de tent dus was dat geen enkel probleem :)12]. En de auto hoort op een P en niet bij de tent! Al dat blik en 'heen en weer' gerij elke dag hoeft voor mij niet.
We gaan het beleven welke plekjes we dit jaar krijgen. Niets gereserveerd, we gaan nl. rondtrekken in Noorwegen.
Dan ga je in Noorwegen raar kijken als je tegen auto's bij kampeermiddelen bent... Ik heb in 32 jaar nog geen camping in Noorwegen, Zweden of Finland gezien waar je auto niet bij de tent/caravan kan staan. Er zijn meestal geeneens afzonderlijke parkeerplaatsen voor de auto's.
Tip voor Noorwegen als je stroom wil, neem veel, heel veel kabel mee. Wij hebben campings gezien waar in het midden van de camping een stroompaal stond en je moest maar zien hoe je de 50 meter naar je tent wilde overbruggen. Gelukkig is een stroomplaats voor ons niet noodzakelijk en eigenlijk nooit nodig is onze ervaring.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal