Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Welk plekje reserveren op camping?  (gelezen 11061 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Welk plekje reserveren op camping?
« Reactie #15 Gepost op: april 25, 2016, 07:41:50 pm »

dat hadden wij in zweden ook.. meer dan 50 meter overbruggen is daar heel normaal. maar ook op corsica hadden we dit bij meerdere campings.. het heeft wel wat... en op dan inene word je heel vindingrijk 8)
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Welk plekje reserveren op camping?
« Reactie #16 Gepost op: april 25, 2016, 08:08:36 pm »

 't wordt tijd voor draadloze stroom :)2]
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Welk plekje reserveren op camping?
« Reactie #17 Gepost op: april 25, 2016, 08:08:57 pm »

't wordt tijd voor draadloze stroom :)
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Welk plekje reserveren op camping?
« Reactie #18 Gepost op: april 25, 2016, 09:20:12 pm »

Ik heb al jaren een draadloos verlengsnoer, deze gaat tot 100m ongeveer.


(Sorry voor de vervuiling van je topic, maar kon het na bovenstaande reacties niet laten)
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Welk plekje reserveren op camping?
« Reactie #19 Gepost op: april 25, 2016, 09:41:14 pm »

't wordt tijd voor draadloze stroom :)2]

Hebben we ook. Sort of. Dat is dus één van de twee redenen waarom ik de auto graag naast de vouwwagen heb staan.



En ja, zelfs de BBQ hangt aan de auto-accu..:



Niet afhankelijk van stroom maakt je plaatskeuze erg vrij. Reserveren is daarom ook bijna nooit nodig.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Welk plekje reserveren op camping?
« Reactie #20 Gepost op: april 27, 2016, 12:01:13 pm »

Precies. Koelbox ging bij ons altijd op gas en ik heb zelf een powerbank geknutseld die de telefoons en andere accu's en batterijen van stroom voorziet. Als we weer verkassen na 2 of 3 nachten wordt die accu weer opgeladen in de auto en dan kunnen we weer even verder. Die accu doet het bijna 2 weken met ons gebruik.

Misschien ook wat voor jou Sander? Zo'n accu kan je ook opladen met zonnepanelen, hoeft het niet via de auto :)




« Laatst bewerkt op: april 27, 2016, 12:04:57 pm door meeder »
Gelogd

AnnevdB

  • Gast
Re: Welk plekje reserveren op camping?
« Reactie #21 Gepost op: april 27, 2016, 12:10:56 pm »

Precies. Koelbox ging bij ons altijd op gas en ik heb zelf een powerbank geknutseld die de telefoons en andere accu's en batterijen van stroom voorziet. Als we weer verkassen na 2 of 3 nachten wordt die accu weer opgeladen in de auto en dan kunnen we weer even verder. Die accu doet het bijna 2 weken met ons gebruik.

Misschien ook wat voor jou Sander? Zo'n accu kan je ook opladen met zonnepanelen, hoeft het niet via de auto :)




Ziet er goed uit!!
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Welk plekje reserveren op camping?
« Reactie #22 Gepost op: april 27, 2016, 12:35:01 pm »

Precies. Koelbox ging bij ons altijd op gas en ik heb zelf een powerbank geknutseld die de telefoons en andere accu's en batterijen van stroom voorziet. Als we weer verkassen na 2 of 3 nachten wordt die accu weer opgeladen in de auto en dan kunnen we weer even verder. Die accu doet het bijna 2 weken met ons gebruik.

Misschien ook wat voor jou Sander? Zo'n accu kan je ook opladen met zonnepanelen, hoeft het niet via de auto :)


Ziet er goed uit  :J

Maar ik ga geen extra spullen meeslepen, zeker geen accu. Ik heb om voor dit doel al een keer een Bosch S5 in de auto gezet. Werkt ook prima.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Welk plekje reserveren op camping?
« Reactie #23 Gepost op: april 27, 2016, 01:15:06 pm »

Wij reserveren meestal ook niet en staan ook het liefst tussen de tenten. Hebben voor dat de kinderen er waren ook nog zo gekampeerd met klein koepeltentje en twee stoeltjes. Nu gebruiken we ook de auto om een aantal dingen op te slaan en als stroomvoorziening. Gebruiken stroom alleen maar om af en toe GSM op te laden en batterijen fototoestel, walkie talkies, ... . Dat is één keer om de paar dagen en daarvoor stroom nemen is wat overdreven en duur. Hebben dan ook auto bij de tent nodig voor met de omvormer 220V te krijgen.

Met de deuren slaan gebeurd ook niet zoveel. We zijn kwasi heel de dag op uitstap of gaan wandelen. De deuren gaan alleen wat open en dicht bij aankomst op de camping en als we terug vertrekken. Dan worden de dingen ook in of uitgeladen.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Welk plekje reserveren op camping?
« Reactie #24 Gepost op: april 27, 2016, 04:51:30 pm »

@meeder. Goed gemaakt. Ik zit er zelf ook aan te denken. Koelkast op gas, en powerbank aansluiten op 12V-net in de vouwwagen. Heb je er tekeningen van?
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Welk plekje reserveren op camping?
« Reactie #25 Gepost op: april 27, 2016, 04:59:52 pm »

Geen tekeningen maar het is vrij simpel. Het is een gereedschap kistje van Praxis met een 26Ah AGM accu. Met een schakelaar zet ik hem aan en uit. Er zit een protector in die het spul uit zet bij een te lage spanning en een relais om daadwerkelijk de 12V te schakelen. Dat  relais zou je weg kunnen laten omdat de battery protector toch al een aardige last kan schakelen. Als je wil kan ik wel wat detailfotos maken.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Welk plekje reserveren op camping?
« Reactie #26 Gepost op: april 27, 2016, 10:05:36 pm »

Wat detailfoto's zou super zijn. En een onderdelenlijst. Ben wel handig maar met electronica minder
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal