Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Slaapzak voor kids?  (gelezen 6056 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wendy2016

  • Gast
Slaapzak voor kids?
« Gepost op: mei 24, 2016, 08:07:07 pm »

Hoi allemaal,

Ik twijfel of wel fijn voor mijn dochter in de vouwwagen slapen met slaapzak? Wie heeft iemand ervaring ? En niet te koud voor slaapzak of ook niet te warm dan?
Ik heb een mooie slaapzak gevonden
Zie foto eronder

Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Slaapzak voor kids?
« Reactie #1 Gepost op: mei 24, 2016, 08:14:17 pm »

Als ik het zo zie  lijkt het me een slaapzak voor gebruik in huis, niks mis mee natuurlijk maar ik weet niet hoe de temperatuur in de slaapzak is als je deze in de vouwwagen gebruikt als het wat frisser wordt. Je kan er dan wel een fleecedeken overheen doen mocht het fris worden.
Gelogd

jackodb

  • Gast
Slaapzak voor kids?
« Reactie #2 Gepost op: mei 24, 2016, 08:17:59 pm »

Na een paar keer een dekbed voor de kids, zijn we overgestapt op slaapzakken.

Beide zijn warm genoeg, zeker met een dikke pyjama erbij.

Maar slaapzakken zijn wat compacter om mee te nemen. En doordat ze 'dicht' zijn blijven de kinderen er beter warm in. Een dekbed wil, door het woelen, nog wel eens van ze af schuiven.

Daarbij hebben we nog een paar goedkope fleece dekens, maar die hebben eigenlijk nog niet nodig gehad.
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Slaapzak voor kids?
« Reactie #3 Gepost op: mei 24, 2016, 08:22:26 pm »

Prima  :)
Gelogd

Wendy2016

  • Gast
Re: Slaapzak voor kids?
« Reactie #4 Gepost op: mei 24, 2016, 08:40:31 pm »

Als ik het zo zie  lijkt het me een slaapzak voor gebruik in huis, niks mis mee natuurlijk maar ik weet niet hoe de temperatuur in de slaapzak is als je deze in de vouwwagen gebruikt als het wat frisser wordt. Je kan er dan wel een fleecedeken overheen doen mocht het fris worden.

Oke.. Ja ik zal wel goed zorgen die warme kleding en slaapzak ivm dekbed ... Die dekbed is wel lastig voor mijn dochter denk ik, zij is 6 jaar en slaapzak lekker dicht warm toch?... Ik neem natuurlijk warme winterseizoen dekbed mee hahaha ....
Gelogd

Wendy2016

  • Gast
Re: Slaapzak voor kids?
« Reactie #5 Gepost op: mei 24, 2016, 08:41:53 pm »

Na een paar keer een dekbed voor de kids, zijn we overgestapt op slaapzakken.

Beide zijn warm genoeg, zeker met een dikke pyjama erbij.

Maar slaapzakken zijn wat compacter om mee te nemen. En doordat ze 'dicht' zijn blijven de kinderen er beter warm in. Een dekbed wil, door het woelen, nog wel eens van ze af schuiven.

Daarbij hebben we nog een paar goedkope fleece dekens, maar die hebben eigenlijk nog niet nodig gehad.

Ja idd ik twijfel ook al over slaapzak is prettig en fijn die warm blijft .. Mijn dochter is 6 jaarwisseling lastig me dekbed dacht ik he... Ik zal beter warme slaapzak en ook fleecd dekens mee voor zekerheid..
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Slaapzak voor kids?
« Reactie #6 Gepost op: mei 24, 2016, 09:55:35 pm »

onze kinderen hebben ook een slaapzak maar wel een van goede kwaliteit. Hij kan tot -25 graden meen ik en in de zomer ritsen ze hem open en gebruiken ze hem als losse deken. Zelf vind ik een slaapzak vreselijk en lig ik onder een dekbed. Ik zou persoonlijk voor een neutrale slaapzak gaan. Frozen is over drie jaar niet meer leuk en dan is het toch zonde geld. Maar goed ik kan niet in ieder zijn portomomee kijken. Een losse fleecedeken met een print erop is net zo leuk lijkt me.
Gelogd

Wendy2016

  • Gast
Re: Slaapzak voor kids?
« Reactie #7 Gepost op: mei 24, 2016, 10:08:18 pm »

onze kinderen hebben ook een slaapzak maar wel een van goede kwaliteit. Hij kan tot -25 graden meen ik en in de zomer ritsen ze hem open en gebruiken ze hem als losse deken. Zelf vind ik een slaapzak vreselijk en lig ik onder een dekbed. Ik zou persoonlijk voor een neutrale slaapzak gaan. Frozen is over drie jaar niet meer leuk en dan is het toch zonde geld. Maar goed ik kan niet in ieder zijn portomomee kijken. Een losse fleecedeken met een print erop is net zo leuk lijkt me.

Ja? Oke die kan tot -25 graden wauw... Welke heb je die slaapzak en waar had je die gekocht? Als ik vraag mag  ::)

Ja dat is ook waar maar die fronzen is handig met luchtbed en slaapzak ... Als zij niet leuk vindt dan verkoop hem gewoon xtoch? Hahaha

Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Slaapzak voor kids?
« Reactie #8 Gepost op: mei 24, 2016, 10:13:24 pm »

haha -25.. ik bedoel -5. maar het is een nomad. ze waren wel duurder maar ze slapen er ondertussen al 7 jaar in. Ik heb ooit een mummy model voor ze gekocht maar dat vonden ze helemaal niets. Konden hun voeten niet bewegen.
Gelogd

michielwoerden

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: Slaapzak voor kids?
« Reactie #9 Gepost op: mei 24, 2016, 10:18:07 pm »

Oook wij hebben voor onze kinderen goede slaapzakken van Nomad (de Blazer). Zijn prijzig maar ze gaan ook lang mee.

Gelogd

Wendy2016

  • Gast
Re: Slaapzak voor kids?
« Reactie #10 Gepost op: mei 24, 2016, 10:19:51 pm »

haha -25.. ik bedoel -5. maar het is een nomad. ze waren wel duurder maar ze slapen er ondertussen al 7 jaar in. Ik heb ooit een mummy model voor ze gekocht maar dat vonden ze helemaal niets. Konden hun voeten niet bewegen.

Ohh hahaha lol -25  :>
Oke ik snap het... Ja? Pfff prijzig is zonde Maarja..
Ik zal een goede ruimte slaapzak zoeken voor mijn dochter due kan ook bewegen toch
Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: Slaapzak voor kids?
« Reactie #11 Gepost op: mei 24, 2016, 10:46:54 pm »

Dit is volgens mij slaapzak, luchtbed en kussen inéén.
Kijk goed naar de maat. Je dochter groeit en voor je het weet is het matras en slaapzak dan te klein.
Zou deze slaapzak echt warm genoeg zijn bij frisse nachten?
Zelf zou ik kiezen voor een goede slaapzak en een SImat of luchtbed.

Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Slaapzak voor kids?
« Reactie #12 Gepost op: mei 24, 2016, 10:51:31 pm »

Wij hebben bij de Vrijbuiter een junior slaapzak gekocht van De Waard. Lekker warm, zacht en praktisch.
Gelogd
Wat is jouw klapband?

muis

  • Gast
Re: Slaapzak voor kids?
« Reactie #13 Gepost op: mei 24, 2016, 10:59:54 pm »

Je kunt naast een gewone slaapzak ook een frozen fleecedeken kopen. Meisjes van 6 jaar worden blij van Frozen natuurlijk  :J
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Slaapzak voor kids?
« Reactie #14 Gepost op: mei 24, 2016, 11:40:24 pm »

Onze kinderen hebben altijd in slaapzakken geslapen. Een slaapzak gaat lang mee en goede kwalitieit maakt een wereld van verschil, zeker als je ook bij wat lagere temperaturen gaat kamperen. We hebben ook van die goedkope kinderslaapzakken gehad maar die waren niet zo warm en als ze een paar jaar ouder zijn passen ze niet meer. Het is het wel waard om een paar goede zakken te kopen.  Als de zak te groot is kun je altijd nog een deel dubbel slaan of instoppen. Wij hebben een paar Polydaun slaapzakken gekocht van ca  80 euro, zijn vergelijkbaar met de Nomads. Sindsdien nooit meer klachten over te koud, zelfs hoog in de bergen niet met 's ochtends rijp op de tent.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal