Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Slaapzak voor kids?  (gelezen 6055 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Slaapzak voor kids?
« Reactie #15 Gepost op: mei 25, 2016, 06:06:32 am »

 Ons dochter slaapt ook in een slaapzak een mummie en ze heeft het er nooit koud is. Wel een goede pyjama aan en een extra deken bij de hand voor als het toch te koud wordt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Slaapzak voor kids?
« Reactie #16 Gepost op: mei 25, 2016, 08:53:50 am »

Ik heb een paar jaar geleden een vorige versie van deze gekocht voor onze zoon: https://www.obelink.nl/gabbag-big-fish.html

Deze is heerlijk warm en de buitenkant is niet glad, zodat deze niet continu van het matrasje glijdt.

In de zomer gaan er geen slaapzakken mee, dan slapen we allemaal onder een zomerdekbed of alleen onder een dekbedovertrek.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Slaapzak voor kids?
« Reactie #17 Gepost op: mei 25, 2016, 09:01:20 am »

Onze dochters (binnen 2 weken 9 jaar en 3 weken geleden 7 jaar geworden) slapen ook al jaren in een slaapzak en slapen als roosjes. Als het warmer weer is kan het zijn dat ze die wat los doen en open slagen. Met pinkster weekend hebben we gekampeerd bij temperaturen tegen en net onder het vriespunt. De slaapzakken waren voorzien tot 10 graden. Ze hebben gewoon een extra trui aan getrokken en opnieuw als roosjes geslapen. De oudste duidelijk veel beter dan thuis want daar slaapt ze moeilijk in.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Slaapzak voor kids?
« Reactie #18 Gepost op: mei 25, 2016, 09:39:08 am »

Onze jongens van 4 en 6 slapen beide in een gewone volwassen maat slaapzak, de ene een mummy en de andere een dekenmodel. We slaan ze net onder hun voeten terug naar boven zodat dat nog wat extra warm is. Ook hebben we ooit bij de ikea een stapel fleece dekens meegenomen. Voor allebei de jongens hebben we er eentje dubbelgeslagen in de lengte en toen vast genaaid als een soort extra slaapzak. Als het koud is gaan die in de slaapzakken voor extra isolatie. En dan natuurlijk een winterpyjama en eventueel een extra shirt en sokken. Wij hebben een Malawi met achtertentje, dus de jongens liggen op de grond, extra koud dus maar daar hebben ze eigenlijk nooit last van.
Gelogd

Wendy2016

  • Gast
Re: Slaapzak voor kids?
« Reactie #19 Gepost op: mei 25, 2016, 10:26:23 am »

Ik heb een paar jaar geleden een vorige versie van deze gekocht voor onze zoon: https://www.obelink.nl/gabbag-big-fish.html

Deze is heerlijk warm en de buitenkant is niet glad, zodat deze niet continu van het matrasje glijdt.

In de zomer gaan er geen slaapzakken mee, dan slapen we allemaal onder een zomerdekbed of alleen onder een dekbedovertrek.
WoW super handig he.. Dank jr wel voor tip..
Ja ik twijfel of zomer vakantie geen slaapzak nodig? Dus gewoon dekbed ? Als koud is dan slaapzak? Ligt aan het weer toch?
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Slaapzak voor kids?
« Reactie #20 Gepost op: mei 25, 2016, 10:57:36 am »

Ligt er helemaal een waar je naartoe gaat, in de zomer kan het in Nederland ook nog koud zijn, wij zijn wel eens naar de winkel gereden om voor iedereen pyamas te kopen, zo koud was het s nachts. En ga je naar b.v. Spanje dan is een lakentje met een fleecedekentje vaak meer dan genoeg.
Zorg gewoon voor een slaapzak, die kan je openritsen en als dekbed gebruiken als het te warm is om erin te liggen. En zorg ervoor dat je het een en ander aan fleecedekentjes bij je hebt, als extra dekentje als het heel koud is of als enige dekentje als het heel warm is.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Slaapzak voor kids?
« Reactie #21 Gepost op: mei 25, 2016, 11:45:15 am »

Heb hiervoor een 2 weken terug fleece slaapzakken besteld bij Xenos voor 10 Euro per stuk.
Gelogd

Wendy2016

  • Gast
Re: Slaapzak voor kids?
« Reactie #22 Gepost op: mei 25, 2016, 12:11:50 pm »

Ligt er helemaal een waar je naartoe gaat, in de zomer kan het in Nederland ook nog koud zijn, wij zijn wel eens naar de winkel gereden om voor iedereen pyamas te kopen, zo koud was het s nachts. En ga je naar b.v. Spanje dan is een lakentje met een fleecedekentje vaak meer dan genoeg.
Zorg gewoon voor een slaapzak, die kan je openritsen en als dekbed gebruiken als het te warm is om erin te liggen. En zorg ervoor dat je het een en ander aan fleecedekentjes bij je hebt, als extra dekentje als het heel koud is of als enige dekentje als het heel warm is.

Oke ik heb al 2 fleecedekentje, nee wij gaan zomer vakantie in augustus in Nederland camping omgeving  arnhem... Ik neem toch voor zekerheid slaapzak, dekbed en ook pyama alles mee hihih je weet maar nooit toch
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Slaapzak voor kids?
« Reactie #23 Gepost op: mei 25, 2016, 12:57:50 pm »

Nou ja, je kunt ook overdrijven natuurlijk... Een goede slaapzak met evt een extra dekentje voor de heel koude nachten, een pyama en een laken(zak) voor de heel warme en je bent klaar toch?
Ik kan je trouwens de Nomad aanraden, mijn dochter slaapt in mijn oude slaapzak die al zeker 25jaar oud is (niet alle jaren gebruikt hoor) en nog steeds lekker warm is.
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Slaapzak voor kids?
« Reactie #24 Gepost op: mei 25, 2016, 01:18:48 pm »

Inderdaad, niet overdrijven en dekbed gewoon thuislaten, met pyama, slaapzak en fleece heb je echt genoeg mogelijkheden.
Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Slaapzak voor kids?
« Reactie #25 Gepost op: mei 25, 2016, 02:48:56 pm »

Onze kinderen van 6 en 2,5 jaar slapen hier gewoon in een volwassen-maat mummie slaapzak met een comfortwaarde van 0 graden, met een warme pyama aan.
Aangezien ze in de breedte van het bed slapen, hebben we het overschot aan slaapzak onder de matras doorgehaald. Wel heb ik een week of twee voor we met vakantie gingen, de jongste alvast aan de slaapzak laten wennen, door deze in zijn eigen bedje te leggen, met het overschot onder de matras. Dat ging prima. Mocht het nodig zijn, dan kan er altijd nog een fleece-deken gebruikt worden.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Slaapzak voor kids?
« Reactie #26 Gepost op: mei 25, 2016, 05:01:00 pm »

Voor de vakanties buiten de zomervakantie om in NEderland, gebruiken de kids deze:

https://www.obelink.nl/nomad-triple-s-l.html?category_params=fr_clear_filter%3DY%26features_hash%3DV78765%26full_render%3Dtrue%26s_company%3D1%26category_id%3D1214

We hebben regelmarig met -10 gekampeerd dus niet overbodig ;)

In de zomervakantie nemen we alleen de dekbedovertrekken mee. De slaapzakken zitten standaard in de vouwwagen, mocht het te koud zijn dan kan die er altijd nog los overheen. Maar goed ik er neit vanuit met nacht temperaturen van plus 25 de laatste 4 jaar. ::)
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal