Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omlaag

Auteur Topic: Gewone koelkast kan wel op de camping?  (gelezen 19182 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Gewone koelkast kan wel op de camping?
« Reactie #60 Gepost op: juni 05, 2016, 10:42:49 pm »

Goed zo, veiligheid gaat voor. Wel mooie auto natuurlijk. Ik heb zelf de GT line maar vind die nogal ver doorzakken bij volle bepakking en het bakkie er achter. Ga binnenkort progressieve verenset laten monteren van Carsupport. Hopelijk geeft dat de nodige bodemvrijheid.
Wat is jouw ervaring hierin?

Heb geen problemen ervaren tot nu toe op en neer naar Spanje en binnen Nederland met de standaard vering die onder de Megane zitten, het neuswiel gaat uiteraard zo hoog mogelijk tijdens het rijden

De trekhaak is van thule en is naderhand eronder gebouwd, deze is een 6-7 cm hoger vergeleken met de originele Renault trekhaak die een collega eronder heeft zitten , hij heeft met zijn caradinges ook problemen om over drempels te komen zonder deze te raken

Onze campingspullen zitten in de vouwwagen, alleen onze koffers zitten achterin de auto

Gelogd

Zeldenrust

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 226
Re: Gewone koelkast kan wel op de camping?
« Reactie #61 Gepost op: juni 05, 2016, 10:45:22 pm »

Wij hebben ook 5 tassen achterin en 3 kinderen op de achterbak. Al met al een aardig gewicht. Hopelijk gaat het met de nieuwe veren beter.
Gelogd
Zambezi River Camp Cross-road 2016

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Gewone koelkast kan wel op de camping?
« Reactie #62 Gepost op: juni 05, 2016, 10:46:01 pm »

Dat het er op kan slaan en wat voor gevolgen zijn er dan. Kun je er niet een zeil of iets overheen spannen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

De auto is hoger dus dan zou de bliksem daar eerder  op inslaan lijkt mij
Zou een zeiltje de bliksem tegenhouden?

Vind persoonlijk dat je er wel ver over nadenkt, heb nog nooit gehoord dat de bliksem inslaat op een rijdende auto, jij wel?
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Gewone koelkast kan wel op de camping?
« Reactie #63 Gepost op: juni 05, 2016, 10:53:12 pm »

Je zou een passende hoes kunnen naaien van bisonyl. Staat netjes en houd de koelkast schoon en droog.

Goeie tip!
Zal deze eens voorleggen aan de directie thuis maar denk dat ik het antwoord al weet ;)
De koelkast staat normaal in de schuur niets te doen en wordt met feestjes ingezet en is niet meer moeders mooiste, hij moet koelen en vriezen geen Miss Fridge verkiezing winnen  ;)

Eventuele regen en wat spetters worden na de reis door ons met een vochtige doek verwijderd

Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Gewone koelkast kan wel op de camping?
« Reactie #64 Gepost op: juni 05, 2016, 11:04:50 pm »

De auto is hoger dus dan zou de bliksem daar eerder  op inslaan lijkt mij

In theorie absoluut waar, maar ik betwijfel of bliksem op z'n hele reis naar beneden nog ' 'kijkt' naar een verschil van pakweg een halve meter. :)

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Gewone koelkast kan wel op de camping?
« Reactie #65 Gepost op: juni 05, 2016, 11:14:50 pm »

Daarom slaat ie ook eerder in de omgeving in  :off
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Gewone koelkast kan wel op de camping?
« Reactie #66 Gepost op: juni 05, 2016, 11:26:06 pm »

In ieder geval van het disselslot weer nieuw geleerd! Heb er wat verder over gezocht en lijkt me nu inderdaad ook beter dat het tijdens het rijden er niet op zit.

Vooraf had ik meer informatie gezocht over het disselslot dat wij hebben en daar staat overal dat het erop kan blijven tijdens het rijden. Zowel bij diverse winkels als in de handleiding zelf. Daarom dat ik verrast was van die opmerking.

Een voorbeeld:
https://www.dewitschijndel.nl/al-ko-safety-plus-koppelingsslot/?sqr=alko%20dissels&

Zeer misleidende informatie dus! Bij andere sloten heb ik nu meer correctere informatie gezien!
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Gewone koelkast kan wel op de camping?
« Reactie #67 Gepost op: juni 06, 2016, 11:02:38 am »

Bliksem kan zeer zeker inslaan op een rijdende auto, daar verandert de koelkast echter helemaal niets aan. Zoek maar eens op YouTube. Los daarvan denk ik echt dat het niet slim is dat ding onbeschermd buiten te laten staan. Vorig jaar vanuit Polen nog een urenlange slagregen gehad in dld die zo heftig was dat het water zelfs op de keuken in de camplet lag. Een koelkast op de dissel zou het water tot in de diepste gaten gehad hebben. Niet erg, tot je het ding inplugt.  Ik zou in elk geval dan wel voor een aardlekschakelaar zorgen. Lang niet iedere camping heeft dat een op deze manier kon je daar nog wel eens veel spijt van krijgen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal