Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Ventilatie in de slaapcabines  (gelezen 3480 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nardo

  • Gast
Ventilatie in de slaapcabines
« Gepost op: juni 06, 2016, 07:48:32 pm »

Wij staan op het punt om een Aart Kok Kariba uit 2008 aan te schaffen. Wat echter nog een twijfelpunt is, is of de slaapruimte goed te ventileren is na een dag zon erop. Wij kamperen feitelijk alleen in warme gebieden, Provence, Spanje, Zuid-Italië.
Is er iemand die vanuit eigen ervaring iets hierover zou willen zeggen of iemand die zou willen meedenken?

Alvast bedankt!
Gelogd

chrishoek

  • Gast
Re: Ventilatie in de slaapcabines
« Reactie #1 Gepost op: juni 07, 2016, 09:15:38 pm »

Wij hebben  4 jaar een Kariba ( bj: 2009) gehad. Mij staat bij dat je wagen heel goed kunt ventileren, volgens mij is dat bij bj 2008 niet anders.
Gelogd

Nardo

  • Gast
Re: Ventilatie in de slaapcabines
« Reactie #2 Gepost op: juni 08, 2016, 12:06:11 pm »

Bedankt voor de reactie; dit helpt alvast!
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Ventilatie in de slaapcabines
« Reactie #3 Gepost op: juni 14, 2016, 09:17:19 am »

De Kariba heeft net als de Kavango aan de zijkanten en aan de achterkant redelijk grote ventilatie mogelijkheden. Dat gaat prima hoor, zeker als je de slaapcabines ook nog even openritst is het zo doorgewaaid. Dan moet het wel een beetje waaien en al wat aan het afkoelen zijn natuurlijk  :J
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Ventilatie in de slaapcabines
« Reactie #4 Gepost op: juni 17, 2016, 09:17:00 am »

Of je koopt een Kavango waar het dak kan worden opengeritst. Ik kon mij van te voren niet goed voorstellen of dit een belangrijke gadget was. Maar toen wij voor het eerst op een hele warme plek gingen kamperen en we aan het eind van de dag het dak openritsten, werden wij enorm aangenaam verrast. Alle warmte van de dag is binnen een paar minuten verdwenen.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Ventilatie in de slaapcabines
« Reactie #5 Gepost op: juni 17, 2016, 06:40:37 pm »

Of je koopt een Kavango waar het dak kan worden opengeritst. Ik kon mij van te voren niet goed voorstellen of dit een belangrijke gadget was. Maar toen wij voor het eerst op een hele warme plek gingen kamperen en we aan het eind van de dag het dak openritsten, werden wij enorm aangenaam verrast. Alle warmte van de dag is binnen een paar minuten verdwenen.

ALS (áls) onze Kavango er ooit uitgaat en er een ander klapper komt ga ik absoluut met de tent naar een naai atelier om hetzelfde systeem erin te laten naaien. Ik wil nooit meer zonder!
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Ventilatie in de slaapcabines
« Reactie #6 Gepost op: juni 18, 2016, 11:44:55 am »

Mocht het heel heel heel warm zijn dan kan je het tent deel wat vast zit aan de wagen losritsen en deels oprollen.
Normaal gesproken kan je volop ventileren.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Nardo

  • Gast
Re: Ventilatie in de slaapcabines
« Reactie #7 Gepost op: juni 18, 2016, 09:24:00 pm »

Bedankt voor jullie ervaringen. Behulpzaam.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Ventilatie in de slaapcabines
« Reactie #8 Gepost op: juni 19, 2016, 10:23:23 am »

Ventilatie is meestal wel één van de sterke punten bij Aart Kok. Onze Zambezi was ook perfect te ventileren en wat hierboven ook al geschreven is, het panoramadak doet echt wonderen om de hitte er uit te krijgen. Je ritst het open en je voelt de warmte er zo uit stromen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal