Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Spullen opbergen in de Mercury  (gelezen 5254 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leenmerel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Spullen opbergen in de Mercury
« Gepost op: juni 20, 2016, 02:27:17 pm »

Hoi,

We hebben in de meivakantie een hele week kunnen oefenen in onze nieuwe Mercury! Het is echt super goed bevallen! Wat was het leuk zeg! We hebben geen keuken bij de wagen besteld, en ik moet zeggen dat ik hem niet heb gemist. Met ons keukenkastje van Defa, een los kootoestel en de skottel hadden wij een complete keuken.
Ik zit alleen nog met 2 'probleempjes' wellicht dat iemand tips kan geven. Ik had alle kleding, behalve de schoenen, in de bankjes. Leek me handig, maar viel toch tegen. Het werd rommelig, ik moest de matrassen steeds aan de kant schuiven en er zaten mieren in. Waar laten jullie tijdens de vakantie en tijdens de reis de kleding?
Verder zit ik met het volgende dilemma. We gaan over 7 weken voor 12 dagen naar Italië. Op de heenreis hebben we 3 nachtjes op een camping in Oostenrijk geboekt. Tijdens deze 3 nachtjes wilden we alleen de wagenbak neerzetten. Maar nu het dichterbij komt begin ik erg te twijfelen. Waar laten we alle spullen? Wat doen we als het slecht weer is? Waar moeten de kinderen spelen als het weer niet zo best is? Waar zet ik mijn keukentje neer? Etc. Ik heb er niet zo'n lekker gevoel over en heb geprobeerd om mijn man over te halen om de luxe luifel te bestellen. Maar hij vind dat onzin.  :IVolgens hem kunnen alle spullen onder de wagenbak, komen we die 3 dagen wel door en kunnen we desnoods de voortent zonder grondzeil nog opzetten.... :? Aaagh...hebben jullie tips?
Ps ik heb er wel heel erg veel zin in!
Gelogd

Ninabeentjes

  • Gast
Re: Spullen opbergen in de Mercury
« Reactie #1 Gepost op: juni 20, 2016, 03:08:51 pm »

Hi,

Van harte gefeliciteerd! Wij zijn ook sinds kort zijn wij eigenaar van een Sunliner. Dus nog niet zo heel veel ervaring maar wij doen in de bankjes doen wij spullen die we voor de vouwwagen nodig hebben. Hierin liggen haringen, verlichting, tenttapijt, grondzeil.

Ben heel benieuwd naar de antwoorden en ervaringen op jouw tweede vraag. Wij hebben wel een keukentje en ik vraag me af  of mensen de keuken dan gewoon ernaast laten staan en wat je met al je spullen doet als je alleen de wagenbak neerzet?
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.380
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Spullen opbergen in de Mercury
« Reactie #2 Gepost op: juni 20, 2016, 03:24:27 pm »

Bij de raclet safari steken we de kleren ook in de bankjes. We hebben echter wel boxen in die banken gezet, zodat het op die wijze wat ordelijk blijft. Een keer de grote van de bankjes meten en dan zoeken welke opbergboxen kunnen passen. Bij oudere wagens kan het zijn dat langs wielkasten water binnenkomt bij rijden, met die opbergbakjes is dat ook al verholpen. Bij nieuwere wagens heb je dat probleem niet direct.

Bij ons liggen de matrassen zelf niet op de bankjes, maar wel kussens die je aan de matrassen kan aanritsen waardoor het bed wat groter wordt. Dat hebben wij niet direct nodig. Vinden het bed al groot genoeg zonder die kussens waardoor we deze thuis laten en zo ook makkelijker in die bankjes kunnen.

Verder kan ik wel vinden in het standpunt van je man betreft de korte overnachtingen. Ook bij langere aanwezig blijven steken we wel wat onder het bed. Eventueel zo een goedkoop universeel onder tentje bij kopen zodat wat je daar legt ook proper blijft.
Gelogd

Kamperfoelie

  • Gast
Re: Spullen opbergen in de Mercury
« Reactie #3 Gepost op: juni 20, 2016, 04:13:41 pm »

Wij hebben een roadmaster en ik leg de kleren van de kinderen in een kastje in de voortent. Onze kleren blijven in de tas en deze tassen liggen boven tussen de bedden. Met in het midden de tas met handdoeken. Blijft dit altijd droog. Ik hang enkele dingen op een hangertje aan een buis. Ik leg wat losse spullen in de linkerondertent, misschien is een goedkoop ondertentje een idee. Dan blijft dit ook zeker droog. En ik gebruik sinds dag 1 een wasmand voor de schoenen, dit scheelt een hoop ergenis. Ik had al een fijne werkwijze, niet meer veranderd. Ik kan me wel voorstellen dat je je afvraagt waar je al je spullen laat die tussen de bedden ligt. Om die reden nemen wij een hotel voor één nacht.
Gelogd

dickp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 111
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Spullen opbergen in de Mercury
« Reactie #4 Gepost op: juni 20, 2016, 04:20:51 pm »

Wij hebben nooit grondzeil in de voortent. Alleen tenttapijt van Bolon. Loopt eventueel water zo door weg.
Voor extra (slaap/opberg)ruimte vinden wij de popup tentjes van Quechua ideaal. Werkt snel en het platte pakket neem je zo mee op de wagenbak. Thuis wel even het invouwen oefenen met youtube.

Verstuurd met Tapatalk
Gelogd

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 191
Re: Spullen opbergen in de Mercury
« Reactie #5 Gepost op: juni 20, 2016, 05:13:46 pm »

Heb nog geen ervaring met met kamperen met een vouwwagen.
Wij hebben ook de mercury wel met keuken en luxe Panorama luifel.
De kleding laat ik in de weekend tassen en gaan tijdens vervoer in de auto.
De tent, luifel stokken leggen we in de vouwwagen met twee kratjes 1 voor voedingsmiddelen en 1 met levelers tent haringen hamer waterpas en grondzeil.
En de bank kasten speelgoed electra snoer. In de keuken passen alle keukenartikelen. En de dissel daar gaan twee stoelen en de skottel en slaapzakken in.

Zo denken we alles mee te nemen tafel gaat op de bed banken
Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Spullen opbergen in de Mercury
« Reactie #6 Gepost op: juni 20, 2016, 05:45:45 pm »

Over het opbergen van kleding is ook een topic.

Misschien heb je daar ook wat aan.

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=12110.msg150824#msg150824
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Spullen opbergen in de Mercury
« Reactie #7 Gepost op: juni 20, 2016, 06:16:15 pm »

Even gekopieerd:
Zo is onze klapper ingepakt )

2 tafels
4 crespo klapstoelen
2 bocamp vouwstoelen
4 strandstoelen crespo
1 droogrek
1x keukenkast opvouwbaar ( 1.40 hoog)
1x garderobe kast opvouwbaar ( 1.60 hoog)
2 matrastoppers

Voor de zekerheid halen we nog spanbanden tussen door het hele geheel, zodat bij evt flink remmen de hele toko niet naar voren vliegt ondanks dat het afdekzijl flink strak staat.
Tenttapijt, luifel en voortent plus stokken liggen bij ons samen met twee kratten boodschappen in het gangpad

Dan nog onder de bankjes:  koffiezet apparaat, kacheltje, waterkoker, 4x slaapzakken, 4x fleecdeken, cadac safarichef, speelgoed, hemeltje, 4x bullit lamp, tafellamp

Ons totaal gewicht valt net onder de marge, kogeldruk is door de keuken achterop (haringen in keukentje) netjes met 54 kilo
Achteruit kijken gaat niet meer, maar ach daarvoor hebben we zijspiegels :H
**************************************************************

Tijdens overnachtingen, leggen we het afdekzijl onder 1 slaapgedeelte op de grond. De tafels, stoelen etc wat er tijdens de rit op ligt, ligt dan onder het andere slaapgedeelte op de grond. Gaat prima hoor!! wij hebben overigens geen luifel dus alleen de wagenbak.
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 248
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Spullen opbergen in de Mercury
« Reactie #8 Gepost op: juni 20, 2016, 08:17:14 pm »

@Yona, het is logischer om de spullen die je nodig hebt bij het opzetten van de vouwwagen en snel daarna  (levellers, haringen, hamer, watepas, electrasnoer, grondzeil) in de disselbak te doen in niet in een kratje in de kar, da's echt niet slim. De spullen in de disselbak, daar kan je altijd bij, hoef je niet eerst de halve kar uit te pakken of open te gooien.
Gelogd

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 191
Re: Spullen opbergen in de Mercury
« Reactie #9 Gepost op: juni 20, 2016, 09:15:05 pm »

@Yona, het is logischer om de spullen die je nodig hebt bij het opzetten van de vouwwagen en snel daarna  (levellers, haringen, hamer, watepas, electrasnoer, grondzeil) in de disselbak te doen in niet in een kratje in de kar, da's echt niet slim. De spullen in de disselbak, daar kan je altijd bij, hoef je niet eerst de halve kar uit te pakken of open te gooien.

We dachten eerst de keuken er vanaf te halen kunnen dan meteen bij het kratje
Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

Wfikse

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 89
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona
Re: Spullen opbergen in de Mercury
« Reactie #10 Gepost op: juni 20, 2016, 09:40:22 pm »

Wij zijn vorig jaar voor het eerst geweest met een Jamet Arizona. Op de heenweg naar Zuid-Frankrijk ook een overnachting gedaan en alleen de wagentent opgezet.

De keuken hebben we buiten laten staan. Deze kan gelukkig tegen een buitje. Omdat het inderdaad wat geregend had hebben we alleen een tarp opgezet. Deze had ik nog van het kamperen met een tent en gebruiken we als uitbouw aan de luifel (nu alleen tegen de wagentent aangezet).

In de wagenbak hadden we een zes tal kratjes staan en om iets te kunnen bewegen er een in de auto gezet. Kun je in ieder je bed in. Kleren hebben we in boodschappentassen in de auto. Op de camping hebben we ze in een campingkast in de voortent.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 248
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Spullen opbergen in de Mercury
« Reactie #11 Gepost op: juni 20, 2016, 10:37:43 pm »

Hoi Yona, onze ervaring is dar er altijd losse spullen in de bak 'bijgepropt' worden. Als je de keuken eraf moet halen om levelers en waterpas te pakken en je gaat daarna met een wagen zonder keuken manouvreren om deze waterpas te zetten en misschien wel op de levelerd moet zien te krijgen, dan heb je dikke kans dar er het een en ander uit komt zetten. Ik weet niet precies hoe het bij jullie wagen zit, maar bij ons was het zo dat we veel meer houvast hadden om te manouvreren (duwen en trekken) met de keuken eraan vast. En de magnetische waterpas blijft mooi aan de keuken plakken bij het waterpas stellen. Daarna haalden wij de keuken er pas af.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Spullen opbergen in de Mercury
« Reactie #12 Gepost op: juni 21, 2016, 07:46:43 am »

bij onze conway hadden we vroeger ook de kleding in de bakken zitten maar vonden we ook een rommeltje. later deden we ze in weekendtassen achter in de auto en bleven deze daar staan. bij onze vouwwagen nu hebben we krattenmet deksels die je kunt stapelen.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.380
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Spullen opbergen in de Mercury
« Reactie #13 Gepost op: juni 21, 2016, 10:13:16 am »

Dingen als levelers, haringen, waterpas, zwengel en zo meer zou ik ook eerder in de disselbak steken. Het kan inderdaad tegenvallen het er anders moeten uit te nemen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal