Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: haha durf het bijna niet te zeggen  (gelezen 10307 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
haha durf het bijna niet te zeggen
« Gepost op: juli 04, 2016, 01:15:30 pm »

Maar mijn vouwwagen zit gewoon vol :X ( aart kok livingstone). Merk echt dat ik even moet wennen qua ruimte tov de caravan. Vooral de keuken vind ik qua opberg niet echt handig. het linkerkastjes is een groot vak. Hier heeft manlief een plank in gemaakt maar wil je nog bij je gas kunnen kan ik dit nu niet al volproppen met spulletjes. Heb nu het servies in een grote bak in de wagenbak liggen en dan in mijn keuken maar de afwasbak met wat inhoudt. verder liggen er in de wagen nu 5 stoelen,  een tafel, twee campingkastjes, een extra koelbox, de tent voor de kinderen, de skottelbraai, twee kratten met prularia als lampjes en snoeren. een prullenbak, het opstapkrukje, de droogmolen, bezem en stoffer en blik, grote tas met alle tentdoek, haringen en scheerlijken ed. gasfles, parasol en een haspel, luchtbedden en opblaasspul voor op de rivier en edwin zijn waterproject en wat gereeedschap.
Ik wil denk ik teveel en te netjes de wagen ingericht hebben. her en der kan ik nog wel wat spul kwijt maar ook al heb je denk je giga veel ruimte, zo.n wagentje is toch nog best snel gevuld.
As weekend gaan we proefkamperen en dan moeten we maar kijken wat praktisch is.  zelf denk ik dat ik de droogmolen ga vervangen door een waslijntje, dat scheelt alweer.

hoe vol zit jullie wagen? ( wij hebben een gezin met twee pubers, de kleren doen we straks achter in de auto)
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #1 Gepost op: juli 04, 2016, 02:05:07 pm »

Onze vorige wagen zat ook goed vol, de huidige zijn we met gaan proefkamperen en hebben we nog ruimte over.

Bij ons zitten de kleren in de kastjes onder de kussens. Opvouwkastje, tafels, 2 kratten, heel wat water, keuken, voortent, stokken voortent, kussens, speelgoed, aquarius voor als mijn suiker te laag staat, omvormer en een paar draden, .... allemaal in de wagenbak. In de dissel dingen zoals gasfles, haringen, levelers, een kussen voor op de bankjes, wat extra plankjes, hamer, disselweger, emmers, opstapje, stormbanden, ....

Koelbox en nog een paar kratjes, wandelrugzakken, schoenen en dergelijken gaan in de auto.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #2 Gepost op: juli 04, 2016, 02:06:03 pm »

De 4 stoelen gaan bovenop het bedden onder het zeil. Was ik nog vergeten te melden.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #3 Gepost op: juli 04, 2016, 02:13:20 pm »

Die van ons hangt nog niet op de grond tijdens het rijden :X :X ::)


Even gekopieerd:
Zo is onze klapper ingepakt )

2 tafels
4 crespo klapstoelen
2 bocamp vouwstoelen
4 strandstoelen crespo
1 droogrek
1x keukenkast opvouwbaar ( 1.40 hoog)
1x garderobe kast opvouwbaar ( 1.60 hoog)
2 matrastoppers

Voor de zekerheid halen we nog spanbanden tussen door het hele geheel, zodat bij evt flink remmen de hele toko niet naar voren vliegt ondanks dat het afdekzijl flink strak staat.
Tenttapijt, luifel en voortent plus stokken liggen bij ons samen met twee kratten boodschappen in het gangpad

Dan nog onder de bankjes:  koffiezet apparaat, oventje, kacheltje, waterkoker, 4x slaapzakken, 4x fleecdeken, cadac safarichef, speelgoed, hemeltje, 4x bullit lamp, tafellamp
In de laatjes, reisspelletjes, puzeelboekjes

Ons totaal gewicht valt net onder de marge, kogeldruk is door de keuken achterop (haringen in keukentje) netjes met 54 kilo
Achteruit kijken gaat niet meer, maar ach daarvoor hebben we zijspiegels :H
**************************************************************

Gelogd

jackodb

  • Gast
haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #4 Gepost op: juli 04, 2016, 02:34:58 pm »

Zelf nemen we steeds minder mee. De eerste keren hadden we vanalles mee 'voor het geval dat..'

De spullen die elke vakantie toch niet gebruiken, laten we thuis, verkopen we of gooien we weg. Afhankelijk van de waarde.

Zo begonnen we met het volproppen van alle hoekjes en hebben we nu ruimte over.

Het heeft ook wel te maken met de leeftijd van kinderen. Kinderstoel & buggy zijn niet meer nodig. Campingbedje met beddegoed zijn vervangen door luchtbed met slaapzak. speelgoed wordt compacter enzo.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #5 Gepost op: juli 04, 2016, 04:12:36 pm »

na mijn idee heb ik ook amper wat mee wat misschien niet nodig is. Wat echt ruimte in beslag neemt is de cadac maar die moet mee. de droogmolen.. oke die kan er evt uitgelaten worden.. maar de grootste fout die we gemaakt hebben is dat we een opstapje gekocht hebben voor een caravan. wat een onding. maar ja  hij was iets van 50 euro dus gooi ik niet zomaar weg. hij ligt nu half op het kantje en de rest proppen we erom heen vol. verder heb je gewoon je stoelen en tafels nodig en een extra koelbox is echt wel handig met twee pubers. maar de tentstokken en tentdelen liggen bovenop onder het zeil evenals het beddengoed. de kleren liggen achter in de auto en de boodschappen straks ook. maar het is wel een puzzeltje om alles er knap in te krijgen. bijv twee jerrycans. neemt toch best ruimte in. Maar ja, edwin zijn watercreatie moet mee. Ach vol is vol zal ik maar zeggen.  :H qua gewicht zal het wel meevallen maar we rijden van de week even langs de stort om de boel te wegen
Gelogd

-maaike-

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #6 Gepost op: juli 04, 2016, 04:31:35 pm »

Haha, wij zijn juist van alles aan het kopen om de boel een beetje vol te krijgen. We zijn gewend aan kamperen met een De Waard, zonder aanhanger, wel met grote dakkoffer. Alles was dus allemaal afgemeten en ik moet zeggen dat we niet echt iets gemist hebben. Nu met de Kyte hebben we zeeën van ruimte over.  We gaan van 1 klapkrat keukenspullen naar een hele keuken.  We hebben al strandstoeltjes gekocht en ik wil graag nog een voetenbankje. Een droogmolen daar wil ik nog even niet aan, ons waslijntje is altijd prima geweest maar goed je gaat er wel naar kijken nu.
Ik zei al we kunnen wel een oventje meenemen. We hebben nu maar de stoelen in de bak gedaan :-)

Gelogd

AnnevdB

  • Gast
Re: haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #7 Gepost op: juli 04, 2016, 04:42:41 pm »

Wij zijn maar met z'n tweeën maar heb zeeën van ruimte over. Staan een hoop dingen op jouw lijstje die ik bijv niet meeneem :) droogrek (scheerlijnen en een boom werken prima), extra koelbox (wow, ben al blij met de luxe van een elektrische koelbox in de keuken van de Livingstone!) , prullenbak (een zak met wasknijper voldoet ook) etc.
Nu zijn wij verder backpackers als we buiten Europa op vakantie gaan en dus gewend aan niet teveel luxe. En daarnaast veel met een de Waard gekampeerd waarbij je (zoals boven al gezegd werd) wat efficiënter met je ruimte omgaat in je auto. Pannen met inklapbare steeltjes scheelt trouwens ook een hoop.

Het komt wat mij betreft vooral neer op t verschil tussen: need to have en nice to have.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #8 Gepost op: juli 04, 2016, 05:40:08 pm »

Bij onze Roadmaster zit alles voor de keuken in de keuken. Eten etc zit er ook bij in. Verder staat er in de keuken 1 jerrycan en 1 wat kan 1 haspel. In de vouwwagen zelf alle stokken voortent en luifel krukje.
1 tafel
3 stoelen
3 luchtbedden
3 slaapzakken
1 fleece deken
1 droog rek.
In de dissel bak
Haringen touw waterpas en plankje.
Gas fles
Party grill
Step.
En stroomhaspel.
Eco doek en grond zeil
De rest gaat in de auto.

Ik heb zat ruimte over.
Maar voor ons hoeft ook niet alles mee wat ik thuis heb.


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #9 Gepost op: juli 04, 2016, 06:00:35 pm »

Het is een kwestie van keuzes wat je allemaal meeneemt. Maar als ik dat allemaal zo lees, dan kan er volgens mij best geschrapt worden  :)
Een cadac is er ook in een kleinere variant: neemt veel minder ruimte in beslag. En ja, dat is misschien minder handig, maar je hebt een enorme keuken waarop je kunt koken.
Een extra koelbox: why? Klopt, de standaard koelbox voor de AK is iets kleiner, maar dan nog ruimschoots voldoende.
Droogmolen? Wat is er mis met een klein rek en waslijn?
Je noemt 5 stoelen voor 4 personen: 1 stoel kan je dus schrappen
Opblaasspul voor op de rivier: laat dit eens leeglopen, dat scheelt een hoop ruimte  :#

Nogmaals: het zijn allemaal keuzes. Maar die 1500 liter in de AK is écht veel hoor.
Nee, wij zijn ook met zijn 4-en en hebben (heel bewust) geen luxe/dure AK keuken maar raak alles eenvoudig gewoon kwijt.
Koelbox achter in de auto (handiger) en de rest in de bak. Stoelen er als laatste boven op en voila.
Oh ja, en dan heb ik mijn MTB (+ spullen) ook nog mee.
Gelogd

verhagen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 34
  • Merk Vouwwagen: Livingstone River Logde Game Drive black edition
Re: haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #10 Gepost op: juli 04, 2016, 06:08:31 pm »

HaHa Nou linda75. Herkenbaar hoor. Wij zijn ook van Caravan naar VW gegaan. Wij laten de skottelbraai thuis. En ipv 4 grote stoelen hebben. We nu twee grote en twee kleinere.
Ook wij een Livingstone met Eén puber.. Trouwens onze droogmolen gaat nog steeds mee. Die staat bij het voorwiel. En ligt in de bak voorop.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P7-L10 met Tapatalk

Gelogd

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Re: haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #11 Gepost op: juli 04, 2016, 07:41:21 pm »

Wij zijn met zijn tweeën, dus zeeen van ruimte. Maar die luxe zorgt er ook voor dat je meer mee gaat nemen. Wij nemen ook 4 stoelen mee, twee relax en 2 eet stoelen. En 6 borden nemen niet veel meer ruimte in dan 4 dus er gaan 6 mee en zo ga je nog even verder.
Nog gas over van het kamperen met de tent dus dat gasstel ook maar mee en zo komt het wel vol, en eigenlijk vinden wij het leuker om naast de tafel te koken dus in de toekomst zal er wel een cadac oid komen.

We hebben een droogrekje deze kan makkelijk buiten en binnen staan, indien nodig spannen we nog een lijntje.

Qua kleding altijd te veel en qua handdoeken ook, maar dat gaat nu eenmaal zo.

Zoals het nu lijkt volgend jaar voor het eerst met de hond op pad, dat vergt ook weer de nodige aanpassingen en ruimte verandering, maar dat zie we dan wel weer.

Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #12 Gepost op: juli 04, 2016, 07:48:35 pm »

de ervaring die ik heb opgdaan heb is dat je gauw veels te veel mee neemt. Ik heb gewoon eens kritisch gekeken wat ik nu werkelijk gebruik en het resultaat is nu dat ik zeer van ruimte heb overgehouden om de tassen met kleding in de bak op te bergen. Als hulpmiddel ben ik gaan stickeren en alles wat gebruikt is daarvan de stickers verwijderd. En toen later de nog gestickerende spullen bekeken of deze wel of niet meegaan.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #13 Gepost op: juli 04, 2016, 09:32:13 pm »

ik denk idd dat na onze vakantie een wat geskipt kan worden...mijn prullenbak was ik altijd zo blij mee. klein en heel schattig maar idd niet nodig, droogmolen kan ook wel weg en een 5 e stoel ging altijd mee voor reserve want we hebben driex action stoel haha. de koelbox is idd een luxe en niet echt nodig maar ja het past in de wagen dus neem je hem mee hihihi. Maar kan zomaar zijn dat wij ook snel naar veel minder gaan. onze caravan zat in het begin ook bomvol. nam voor 3 weken eten mee en alle spelletjes uit de kast gingen mee. Na 10 jaar bleef er maar weinig over. Maar evengoed dus nog meer als bij een vouwwagen. En tja die borden.. waar er vier kunnen, kunnen er idd ook zes  8). Maar goed ik denk dat idd nog wel kritisch gekeken kan worden wat echt nodig is, Maar voor nu past het allemaal en gaat het komende zomer lekker mee.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #14 Gepost op: juli 04, 2016, 11:20:19 pm »

Geen paniek, er zijn ook nog dakkoffers die goed zijn voor 500 liter. En dan nog de disselbak. Ik zie volop mogelijkheden om nog meer mee te sjouwen.

Als ik dat zo lees zijn jullie geen trekkers, maar strijken jullie neer en komen voor een week of drie niet meer van je plek.
Wanneer je wil trekken, ga je echt wel minimaliseren.

Wij zijn met vijven en de Livingstone zit wel vol. Maar er is nog steeds plaats over. Maar we nemen ook geen kledingkasten mee of een 2e koelkast. We hebben geen skotelbraai, maar wel een cobb. Ook hebben we een chemisch toilet bij ons.

Het is een kwestie van keuzes maken en slim inkopen. Zo hebben we gekozen voor stoelen met een lage rugleuning. Dat scheelt enorm in ruimte, en dat gaat x5.
Daarnaast is het nog steeds zo dat we niet minimalistisch op vakantie gaan. Er kan nog steeds  meer thuis blijven.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal