Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: haha durf het bijna niet te zeggen  (gelezen 10303 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #15 Gepost op: juli 05, 2016, 08:09:38 am »

nee we verblijven dit jaar idd 3 weken op een camping. maar we zijn zeker ook wel trekkers hoor en dan blijft idd een extra koelbox ed thuis. We hebben gewoon even moeten lachen gister dat je met een caravan gewoon verwend was... prop maar vol, en dan nog was er ruimte over. Met een vouwagen moet je iets praktischer na denken of je het wel gaat gebruiken. 8) Ik vind het erg grappig dat ik dan zelfs zo grote kar vol krijg. Maar ik verwacht, net als bij de caravan, dat ik in twee jaar tijd nog maar een half gevulde wagen mee op reis neem :P
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #16 Gepost op: juli 05, 2016, 09:15:30 am »

Ehh.. was een caravan dan een excuus om wél zoveel spullen mee te nemen? En waarom 2 jaar wachten om tot een gehalveerde hoeveelheid spullen te komen...

De leukste vond ik toch wel de 5e "reservestoel". Maar ook de 2 opbergkasten. Het is kamperen, maar het wordt steeds meer Glamping.
Het is verbazend om te zien op campings wat er aan spullen wordt meegesjouwd. De Hill Billies zijn er niks bij soms :-)
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #17 Gepost op: juli 05, 2016, 09:40:20 am »

Je word ook steeds vindingrijker vind ik. Veel spullen worden vervangen door ruimtebesparende compactere spullen.
Klein opklaptafeltje vd Gamma bv vorige week gekocht, zowel als tafeltje als krukje te gebruiken. Kan de extra bijzettafel vd Action weer de zolder op.
Soms moet je wel een afweging maken, worden het de vouwfietsen of gaat ons bootje mee.
Zijn we nog niet over uit. Liefst beide, maar dat past niet. En de skottel...hmm ja zon ruimtevreter. Een 1 pitter op de gasfles bevalt ook wel. de zolder is inmiddels zo vol met dingen. Dat alle gezinsleden in de toekomst voorzien kunnen zijn van kampeer spullen.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #18 Gepost op: juli 05, 2016, 09:51:32 am »

Linda75 als je drie weken op 1 camping verblijft dan kun je ook een koelkast huren. Vaak al van tevoren online. Doen wij vaak in warme gebieden als we van te voren boeken. Als we niet van tevoren boeken doen we het met onze koelbox, maar daar kun je bij ons bv geen vlees in koel houden. De flessen drinken voor de pubers kun je er dan ook in kwijt. Ideaal!
Gelogd

Mascha

  • Gast
Re: haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #19 Gepost op: juli 05, 2016, 10:25:36 am »

wij zijn met z'n tweetjes en hebben nog ruimte over nadat alles in de wagen zit op eten en kleding na
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #20 Gepost op: juli 05, 2016, 10:57:23 am »

Ehh.. was een caravan dan een excuus om wél zoveel spullen mee te nemen? En waarom 2 jaar wachten om tot een gehalveerde hoeveelheid spullen te komen...

De leukste vond ik toch wel de 5e "reservestoel". Maar ook de 2 opbergkasten. Het is kamperen, maar het wordt steeds meer Glamping.
Het is verbazend om te zien op campings wat er aan spullen wordt meegesjouwd. De Hill Billies zijn er niks bij soms :-)

Die kasten zijn bij ons écht hoognodig hoor :O :O :O

1 voor de kleren en de andere voor de boodschappen :#
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #21 Gepost op: juli 05, 2016, 12:37:00 pm »

Die kasten zijn bij ons écht hoognodig hoor :O :O :O

1 voor de kleren en de andere voor de boodschappen :#
Wij hebben met z'n tweeën zelfs twee kasten voor de kleren. Blauw, rond met een rits en twee leren hengsels eraan. We noemen ze 'reistassen'.  :)
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2016, 01:54:48 pm door Frankie »
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #22 Gepost op: juli 05, 2016, 12:43:55 pm »

We hebben de eerste 2 keer een kast meegenomen.

Maar die bleef vrijwel ongebruikt. Tegenwoordig gaan de kleren in koffer en een winkel-kratje.

En dan nemen we nog enkele kratjes opgevouwen mee. Eenmaal op de camping heeft ieder z'n eigen kleding-kratje.
Wel eens gedacht dat het dan vrij toegankelijk is voor ongedierte, maar tot nu eigenlijk nog helemaal geen last van gehad.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #23 Gepost op: juli 05, 2016, 12:53:15 pm »

Wij hebben ook twee kasten maar deze gaan  niet meer mee, per persoon een  klapkratje voor kleding.

Er gaat alleen 1 kast mee als we de voortent opzetten en dus langer op 1 plek blijven.  In de praktijk is dat alleen in de mei vakantie
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Drees

  • Gast
Re: haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #24 Gepost op: juli 05, 2016, 01:00:16 pm »

Wij hebben toen de kinderen klein waren altijd met een tent gekampeerd. Alles moest in de auto plus dakkoffer passen, dus dat was vrij basic kamperen. Klein tafeltje waar we maar net aan konden zitten met z'n vieren, dunne slaapmatjes, koken op 1 pitje, weinig bordjes en bekers, dus altijd meteen afwassen na het eten. Het had wel wat  :P Nu we een vouwwagen hebben waar echt heel veel in en op kan (Malawi) nemen we vooral meer dingen mee die de vakantie iets luxer maken. Dus een grotere eettafel, een heerlijke ligstoel, strandstoeltje, meer borden en bekers, een bodyboard voor op het strand, een paar kleine bijzettafeltjes (altijd handig voor watercontainer of koelbox), grote en dikke luchtbedden voor de kinderen, waterkoker en een klein kastje waar we ook wat bovenop kunnen zetten (daar gaan de toilettassen en schone handdoeken in, want de slakken kropen daar altijd in  :#). Wel fijn hoor, maar we moeten wel uitkijken dat we niet overdrijven, want al het spul moet wel weer ingeklapt en op of in de wagen gelegd worden. Wij trekken veel, dus dat is extra werk.

We nemen niet meer kleding mee dan vroeger, gewoon 1 dichte krat per persoon (inclusief boeken , knuffels en beddegoed). Alleen de kleding en koelbox staan binnen tijdens het kamperen, veel spul blijft ook gewoon onder het bed. De rest wil ik graag voor het grijpen hebben onder de luifel, dus daar hangen/zetten we van alles neer, van tandenborstels tot zonnebrandcréme tot een paar euro's voor de pooltafel.

Ik vind het wel leuk om de was bv gewoon op een waslijntje te hangen. Dat geeft het oude kneuterige kampeergevoel  :)
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #25 Gepost op: juli 05, 2016, 01:15:00 pm »

ach ja iedereen kampeert op zijn eigen manier.. ik was idd luxe gewend met de caravan en in de beginjaren waren de kinderen nog klein dus ging er idd een hoop mee. zo in de loop der jaren ontdek je dat een hoop overbodig was dus werd er geschift en uiteindelijk bleef alleen de hoofdzaken over. Nu met de vouwwagen kijk je anders. Idd kan een prullenbak door een plastic knijper vervangen worden en een droogmolen door een waslijn aan de boom, maar aan de andere kant. het past erin dus waarom dan niet mee. De een neemt een chemisch toilet mee en de ander een prullenbak. 8) De grootste ruimte inennemer is de skottel en het opstapje. maar die zijn heilig bij mijn man dus hup ook maar mee in de kar. De stoelen liggen op elkaar. en tja vier of vijf merk je dan niet op die stapel.
Maar het kan idd zomaar zijn dat vorig jaar de skottel  en de prullenbak en de 5e stoel verdwijnt. Ook ligt er een vis a vis tent in van de oudste. Tja die kan vervangen worden door een veel kleinere maar aan de andere kant, hij past en hij is nog goed dus waarom vervangen. En zo pak je dus de wagen in en ontdek je dat hij dan toch inene zomaar bijna vol zit :#. Maar dan kan het ook niet verschuiven zeggen we maar.  :X
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #26 Gepost op: juli 05, 2016, 01:35:27 pm »

Citaat
Met een vouwagen moet je iets praktischer na denken of je het wel gaat gebruiken.

Kortom, met een vouwwagen gaan kamperen is goed om je eigen creatieve geest te bevorderen.  :J

Waar klappen toch niet allemaal goed voor is hé  :J
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #27 Gepost op: juli 05, 2016, 01:37:37 pm »

hahha nou idd... ik wordt ook steeds enthousiaster.....  :>.. vooral dat rijden zonder geslinger en het slapen onder doek... mmmm kan er nu al naar uitkijken
Gelogd

peremaki

  • Gast
Re: haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #28 Gepost op: juli 05, 2016, 03:32:20 pm »

Wat herkenbaar allemaal
Na 2 jaar klappen dit jaar kritisch gekeken wat thuis kan blijven. En met succes.
Ook ga ik kijken of ik minder kleding kan meenemen. Van de 2 weekendtassen die meegaan, komt er steevast een geheel vol met schoon wasgoed terug.
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2016, 03:35:34 pm door peremaki »
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: haha durf het bijna niet te zeggen
« Reactie #29 Gepost op: juli 05, 2016, 08:56:33 pm »

Ik moet dit topic toch eens door mijn vrouw laten lezen ;-)
Inmiddels de volgende uitzet in de flexi XL:
Twee grote stoelen, twee voetenbankjes, tafel voor de grote mensen, picknicktafel met bankjes en krukjes voor de kids, chemisch toilet, drie (!) kasten, gasfles, safari chef, luifel, stokken, haringen (in ALLE soorten en maten), waterpas, kuipzeil, gaatjestapijt, worteldoek, wiggen, plankjes voor de uitdraaisteunen, elektra, wasbakje, opstapje, lampen, kachel/ventilator, bezem, parasol, kussens en dekbed, si matjes (2), slaapzakken (3), keuken-uitzet, gasfles voor in de keuken, water-hangtafel, jerrycan.... En dan vergeet ik vast nog wat klein spul!
Kleding en koelkast in de auto, blij met een iets grotere en zwaardere auto :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal