Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Waeco Coolfun CK40D  (gelezen 14189 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Waeco Coolfun CK40D
« Gepost op: juli 29, 2016, 11:34:26 am »

In onze vouwwagen hebben wij een Weaco Coolfun CK40D koelbox. Op zich een prima ding. Je kan de temperatuur digitaal instellen en koelt snel.
Vorige vakantie had hij opeens een raar geluidje als hij ging koelen wat erg vervelend is als je er naast ligt te slapen. Holtkamper pakte dit goed op. Er bleek een fabrieksfoutje te zitten in het apparaat want een nieuwe had het ook. Uiteindelijk hebben ze gevonden wat het was en dit kunnen herstellen.

Nu zijn we nog geen week in Frankrijk en zag vanmorgen opeens dat de koelbox dacht dat het 49 graden was in de koelbox.  ::) Hij probeerde dit naar 5 gr. te krijgen met als resultaat dat alles bevroren is in de koelbox.  :I Kortom de temperatuur sensor geeft niet de juiste waarde aan.
Nu moeten we nog ruim 2 weken, iemand tips?
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #1 Gepost op: juli 29, 2016, 04:11:23 pm »

Ik heb een losse thermometer in de koelbox liggen. Daarmee stel ik de koelstand af.
Gelogd

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #2 Gepost op: juli 29, 2016, 04:25:56 pm »

Misschien maak ik een vreemde denkfout, maar misschien kun je het voor nu oplossen door met de instellingen te 'spelen'.
Als je hem nu instelt op bijvoorbeeld 39 graden. Dan zou hij nog maar 10 graden gaan koelen ten opzichte van wat de thermostaat aangeeft.
Als dat niet koud genoeg zet je hem kouder of als het te koud is juist warmer.
Succes.
« Laatst bewerkt op: juli 29, 2016, 04:27:37 pm door CJ-Petra »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #3 Gepost op: juli 29, 2016, 06:33:32 pm »

Als je handig bent kun je hem open schroeven en kijken wat er aan de hand is. Ik vermoed dat of de sensor ergens los ligt in de buurt van de compressor of dat het ergens een hoge weerstand heeft of zelfs geen contact heeft.

Als laatste redmiddel kun je nog zelf voor thermostaat spelen door hem om de paar uur even aan en weer uit te zetten.
« Laatst bewerkt op: juli 29, 2016, 06:35:39 pm door Drikusniet »
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #4 Gepost op: juli 29, 2016, 07:37:07 pm »

Misschien maak ik een vreemde denkfout, maar misschien kun je het voor nu oplossen door met de instellingen te 'spelen'.
Als je hem nu instelt op bijvoorbeeld 39 graden. Dan zou hij nog maar 10 graden gaan koelen ten opzichte van wat de thermostaat aangeeft.
Als dat niet koud genoeg zet je hem kouder of als het te koud is juist warmer.
Succes.

Nee dat lukt niet, de koelbox wil blijven koelen tot 5 gr. En daarom blijft de motor maar lopen. Het resultaat is dat alles bevriest in de koelbox.

Als je handig bent kun je hem open schroeven en kijken wat er aan de hand is. Ik vermoed dat of de sensor ergens los ligt in de buurt van de compressor of dat het ergens een hoge weerstand heeft of zelfs geen contact heeft.

Als laatste redmiddel kun je nog zelf voor thermostaat spelen door hem om de paar uur even aan en weer uit te zetten.

Heb een elektrotechnische achtergrond dus ik zou handig moeten zijn. Ik denk ik ook dat er iets met de sensor is. Losgeschoten of zo maar dan is het wel vreest dat hij zo'n hoge temperatuur aangeeft. Los halen is niet zo makkelijk omdat hij is ingebouwd in de keuken. Ik zou het hele keukenbrand moeten demonteren en dat is iets wat ik dan liever door Holdkamper laat doen.
Ik ben bang dat het het laatste redmiddel wordt. Zelf aan en uit doen, of een klok kopen.
Gelogd

Kiddigital

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #5 Gepost op: juli 29, 2016, 09:57:53 pm »

Kan je de koelkast niet op een hogere temperatuur dan 5 graden instellen? Of blijft ie geheel vast staan op de 49 ongeacht de echte temperatuur ( dus hij meet eigenlijk niet meer ipv verkeerd/te hoog).

Anders kan je hem nog instellen op zeg 30 graden en dan koelt ie 'Slechts' tot daar.

Succes iig..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #6 Gepost op: juli 29, 2016, 11:42:42 pm »

Kan je de koelkast niet op een hogere temperatuur dan 5 graden instellen? Of blijft ie geheel vast staan op de 49 ongeacht de echte temperatuur ( dus hij meet eigenlijk niet meer ipv verkeerd/te hoog).

Anders kan je hem nog instellen op zeg 30 graden en dan koelt ie 'Slechts' tot daar.

Succes iig..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ik kan de koelbox tot maximaal +12 graden instellen en overigens was die 49 graden van vanmorgen een momentopname. nu staat die nog hoger.
Omdat de thermostaat denkt dat het in de koelbox veel te warm is blijft hij maar koelel en omdat je deze koelbox ook tot -20 kan instellen wordt het een vrieskist. Nu zet ik hem af en toe even aan maar dat is niet zo handig.
Morgen maar even kijken of ik hier ook een koelkast kan huren voor de rest van de tijd.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #7 Gepost op: juli 30, 2016, 12:04:33 am »

HK even vragen, misschien dat zij weten wat te doen
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #8 Gepost op: december 10, 2016, 12:03:15 pm »

Ondertussen is de vouwwagen terug geweest speciaal voor de koelbox.
HK heeft er een nieuwe in gezet en hoefde niets te betalen.
TOP service.
Gelogd

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 147
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #9 Gepost op: december 11, 2016, 01:21:28 pm »

Stond ie in de schuur en was het daar zo'n 9 a 10 graden celcius. Dan stond de meter wellicht op fahrenheit 49 graden. Kan je de meet eenheid instellen?

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Gelogd
Fly High

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 147
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #10 Gepost op: december 11, 2016, 01:22:45 pm »

Ik zie nu neer berichten. Het was echt nis en het is opgelost. Hartstikke goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Gelogd
Fly High

Marcel78

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (voorheen Cabanon Mercury)
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #11 Gepost op: juli 31, 2021, 09:15:12 pm »

Op de dag voor ons vertrek hebben wij het zelfde probleem met onze koelbox in de Aero. Thermostaat staat ingesteld op 4 graden en hij geeft 8 graden aan en blijft gewoon door koelen. Hij is net een half jaar oud. Op zaterdagavond is er niemand meer te bereiken en is Google je beste vriend maar er is dus geen eenvoudige oplossing voor.

Mooi balen (zacht uitgedrukt) en maar hopen dat we op onze bestemming nog een koelkast kunnen huren. Dan kan hij na de vakantie terug naar Holtkamper voor reparatie/vervanging. Kunnen ze ook meteen de gaskookplaat fixen die door dometic is teruggeroepen.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #12 Gepost op: augustus 15, 2021, 12:05:13 pm »

Hier hetzelfde

De compressor koelkast Dometic CoolFun CK 40D Hybrid doet vreemd sinds gisteren, toen 10 graden vandaag 51graden op display terwijl deze op 4 graden staat ingesteld

Waar kan ik wat nazien?
De achterzijde los schroeven?
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #13 Gepost op: augustus 15, 2021, 12:40:12 pm »

2 jaar geleden hadden wij ook een probleem met deze koelkast, die bleef toen ook stug doorvoelen tot alles bevroren was.
Als je beide knopjes een tijd tegelijk indrukt kan je een offset ingeven voor de temperatuur. Door deze bij te stellen kregen we hem langzaam aan weer terug op normale waarden. Wel de offset later weer in stapjes terug naar de oude waarde gezet.
Later nog even terug geweest naar de fabrikant maar die kon niets vinden
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #14 Gepost op: augustus 15, 2021, 12:58:08 pm »

Ik kan instellen

A00 t/m 05
A00 t/m -5

Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal