Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Problemen met de steunen onder het bedgedeelte van de jametic.  (gelezen 11386 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ottie76

  • Gast
Problemen met de steunen onder het bedgedeelte van de jametic.
« Gepost op: mei 13, 2008, 05:19:54 pm »

Wij zijn inmiddels een paar keer op vakantie geweest met onze jametic en dat met zeer veel plezier. We zitten alleen met het probleem dat de pootjes onder ons bedgedeelte het lijken te begeven (door te buigen) Het geeft niet zo'n vertrouwd gevoel meer.

Iemand enig idee hoe je deze poten nu precies plaatst (moeten ze nu schuin of recht staan) en zijn er oplossingen om verstevigingen aan te brengen onder de klep (we zijn allebei nogal fors vandaar)

Daarnaast zoeken wij een manier om de jametic strakker te stellen met name met storm. We hebben nu een stormband maar dit bied nog niet het gewenste effect.

Heeft er iemand toevallig nog een aanritstent in de aanbieding voor dit type

Ik hoop op tips.

Gr otto
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Problemen met de steunen onder het bedgedeelte van de jametic.
« Reactie #1 Gepost op: mei 13, 2008, 07:36:39 pm »

Daar zijn de meningen nog enigszins over verdeeld.

draagarm bed
« Laatst bewerkt op: juni 15, 2008, 09:58:59 pm door mr4hughz »
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

ottie76

  • Gast
Re: Problemen met de steunen onder het bedgedeelte van de jametic.
« Reactie #2 Gepost op: mei 14, 2008, 08:51:58 am »

Bedankt zeg. Ik denk dat we dan toch maar voor recht moeten gaan in ieder geval voor de stevigheid :zw

Bedankt voor de reactie voor zover
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Problemen met de steunen onder het bedgedeelte van de jametic.
« Reactie #3 Gepost op: mei 14, 2008, 01:01:09 pm »

Dat doen wij dus ook.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

pvwegen

  • Gast
Re: Problemen met de steunen onder het bedgedeelte van de jametic.
« Reactie #4 Gepost op: mei 26, 2008, 09:51:40 pm »

Beste Otto,

V.w.b. de stand van de pootjes onder het slaapgedeelt het volgende. Zelf heb ik ze net iets uit de haak staan. Heb een tweetal plankjes gemaakt met een gat erin gelijk aan de diameter van de steunbuis. Het gat in het plankje niet door en door boren. Tevens zijn de plankjes voorzien van kleinere gaten en schuingeboord waarin ik vervolgens haringen plaats. Zo kan het pootje probleemloos blijven staan en kan ie onmogelijk wegschieten. I:
Voor het verstevigen van de slaaplaat, zou ik daar niet al teveel aan doen. Eventueel stroken mulitplex erop lijmen en schroeven zou al helpen.
Let wel op dat je bij het inklappen niet de opbergplek van de steunpoten hiermee opslokt.
Ik hoop dat je iets hebt aan de tips en weltrusten dan maar! :ZZZ

Groeten,

Peter van Wegen
Gelogd

mr4hughz

  • Gast
Re: Problemen met de steunen onder het bedgedeelte van de jametic.
« Reactie #5 Gepost op: mei 27, 2008, 08:26:38 am »

Peter wellicht dat je hier een visueel hulpmiddel bij kan plaatsen ? (beeld zegt soms meer)
Gelogd

denster

  • Gast
Re: Problemen met de steunen onder het bedgedeelte van de jametic.
« Reactie #6 Gepost op: mei 27, 2008, 02:21:58 pm »

inderdaad. zou ook graag foto willen zien van de plankjes. wil namelijk zelf ook plankjes maken voor ons vertrek volgende week zaterdag met onze (nieuwe) Jamet Louisiana.
Gelogd

fish

  • Gast
Re: Problemen met de steunen onder het bedgedeelte van de jametic.
« Reactie #7 Gepost op: mei 27, 2008, 06:46:24 pm »

Gossie mannen...... het lijkt mij simpel hoe hij dat schrijft :# Het gat niet helemaal inboren maar een beetje. Daar een paar gaatjes naast zodat hij er een paar haringen in kan slaan. En de stangen op de niet doorgeboorde gaatjes ( :O)  Makkelijk toch :X Maar ja........ ik ben ook een vrouw he?  :H :H :H :H :H   Wij moeten in de keuken blijven :X En veel te veel geld uitgeven


 
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re: Problemen met de steunen onder het bedgedeelte van de jametic.
« Reactie #8 Gepost op: mei 27, 2008, 07:08:12 pm »

Gossie mannen...... het lijkt mij simpel hoe hij dat schrijft :# Het gat niet helemaal inboren maar een beetje. Daar een paar gaatjes naast zodat hij er een paar haringen in kan slaan. En de stangen op de niet doorgeboorde gaatjes ( :O)  Makkelijk toch :X Maar ja........ ik ben ook een vrouw he?  :H :H :H :H :H   Wij moeten in de keuken blijven :X En veel te veel geld uitgeven


 
:#

da's idd niet erg ingewikkeld, gewoon het gat niet helemaal doorboren, en er omheen gewoon wat M6 gaten voor penharingen.
het gat in het midden is simpel met een speed boor te creëren ,gewoon stoppen als er niveau verschil is, het is alleen maar om er voor te zorgen dat de stang blijft waar jij hem plaatst.
niet te diep boren, want dan boort de stang hem wel verder, dus even voor de helft stoppen.

en voor foto's even de fantasie gebruiken, nl. vierkantjes van hout met gaatjes. I:
Gelogd

denster

  • Gast
Re: Problemen met de steunen onder het bedgedeelte van de jametic.
« Reactie #9 Gepost op: mei 27, 2008, 07:23:07 pm »

moet lukken ik zie het voor me. de poten dus recht onder de bak?
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re: Problemen met de steunen onder het bedgedeelte van de jametic.
« Reactie #10 Gepost op: mei 27, 2008, 07:24:03 pm »

gewoon zo neer zetten dat de boel blijft staan, de poten recht?, dat is bij mijn europacamper wel het geval, en ook het meest logisch, als ze scheef staan, kan de boel doorbuigen.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Problemen met de steunen onder het bedgedeelte van de jametic.
« Reactie #11 Gepost op: mei 27, 2008, 07:55:11 pm »

Ik heb de standaard Jamet-plankjes (stukjes spaanplaat met een minime uitholling) erbij. Nooit problemen met verschuiven van de poten. Nooit de poten extra hoeven vastzetten. Het geheim?

Gewoon op je iegen helft blijven en slapen  :O
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

fish

  • Gast
Re: Problemen met de steunen onder het bedgedeelte van de jametic.
« Reactie #12 Gepost op: mei 27, 2008, 08:54:29 pm »

Zoals al eerder gezegd, bij vervat zeiden ze toen ik de vw kocht, dat ik de pootjes RECHT moest zetten. Als ze schuin staan, heb je idd het probleem dat ze door buigen.
Gelogd

lucienne

  • Gast
Re: Problemen met de steunen onder het bedgedeelte van de jametic.
« Reactie #13 Gepost op: mei 28, 2008, 11:25:39 am »

Bij onzw AK staan ze ook recht en jawel op plankjes. Dit in geval van een zachte bodem anders word je wel heel raar wakker hoor!!! :#
Gelogd

robertico

  • Gast
Re: Problemen met de steunen onder het bedgedeelte van de jametic.
« Reactie #14 Gepost op: juni 07, 2008, 05:42:42 pm »

Iets dergelijks ?  ;)

(sorry voor het perspectief, even snel gemaakt)
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2008, 05:45:37 pm door robertico »
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal