Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...  (gelezen 71816 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

famahbaas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 82
  • Merk Vouwwagen: Teun ttt4 tenttrailer
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #45 Gepost op: juni 27, 2017, 10:18:54 pm »

Gefeliciteerd met deze aankoop👍

Goede keus al zeg ik het zelf🤔


Wij hebben er ook een dekmatras opgelegd.

Kan ook blijven liggen als de wagen is ingeklapt.

Wij hebben hen nog maar een keer opgezet.
Maar ging wel redelijk snel.
Het inklappen ging ook erg goed.
Nog even voor alles een plek vinden.

Nu nog bezig met de. Pvc buis onder de wagen
Daar laat ik tzt nog meer van zien.
Gelogd

pmponer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: *** TEUN TTT4 ***
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #46 Gepost op: juni 30, 2017, 09:58:48 pm »

Gefeliciteerd met deze aankoop👍

Goede keus al zeg ik het zelf🤔


Wij hebben er ook een dekmatras opgelegd.

Kan ook blijven liggen als de wagen is ingeklapt.



Dank, nog een week dan kunnen we hem halen.
Welk dekmatras heb je? Hoe dik is die?
Gaat de wagen dan nog makkelijk dicht?
Gelogd

famahbaas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 82
  • Merk Vouwwagen: Teun ttt4 tenttrailer
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #47 Gepost op: juli 01, 2017, 08:52:10 am »

Wij hebben een dek matras bij leen bakker
Gekocht.
Van 4 cm dik en 160 breed. En dat past er
Heel mooi in.

En de wagen klapt prima dicht.

Waar gaat de reis naartoe dit jaar.
Wij gaan naar het zwartewoud.

Gelogd

pmponer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: *** TEUN TTT4 ***
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #48 Gepost op: juli 08, 2017, 06:01:23 pm »

Zo vandaag de Teun gehaald, de aflevering was een lachertje en helaas hadden we geen tijd om te klappen (werk enzo)
Volgend weekend hebben we meer tijd dus dan even op een dag camping proberen.

Dit keer hem afgekoppeld en meteen op zijn plekje gezet (alsof het er voor gemaakt is!)
Hij ligt goed achter de wagen en is niet zo'n stuiterbak als onze oude jamet, verder hebben we een opzet instructie mee gekregen, daarin staat dat er nogal wat stokken in moeten worden gezet

Alle rode op de bijgesloten tekening, ik dacht dat ik hoorde dat je allen het t stuk en tussen de slaapcabines wat moest plaatsen.
Hoe zit dat bij jullie?

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #49 Gepost op: juli 08, 2017, 06:07:26 pm »

Dat zijn best veel stokken nog. Onze Jametic met hetzelfde klapsysteem ongeveer had alleen een stok tussen de slaapcabine's en een stok in het midden van de voortent van hoogste naar laagste punt. Hier zie ik er wel 4. En nog 2 stokken op de hoeken van de voortent. Zie er hier ook meer. zal ongetwijfeld super degelijk staan.
Zijn alle stokken beslist nodig?
Wel een mooie wagen verder, heb ze bekeken bij Pauw.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

pmponer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: *** TEUN TTT4 ***
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #50 Gepost op: juli 08, 2017, 06:15:37 pm »

Dan is het mogelijk dat wij die hebben die jij hebt bekeken ;)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #51 Gepost op: juli 08, 2017, 06:36:49 pm »

Was afgelopen winter.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #52 Gepost op: juli 08, 2017, 11:49:07 pm »

Jammer dat de aflevering niet was wat je er van verwachte. Gelukkkig zit er een duidelijke handleiding bij de Teun die iedere stap en de juiste volgorde netjes beschrijft.

Maar toch nog even over de stokken.
Wat je doet is het volgende. voordat je de tent naar voren trekt plaats je een koppelstuk. (je hebt de twee bedden dan al staan.
Als je de tent dan naar voren trekt stel je 'm zo dat de onderkant van de tent horizontaal loopt. (je moet daar naar kijken en niet of de baan op de tent evenwijdig loopt met de uitschuifstok.
Als je dat gedaan hebt dan heb je nog 7 stokken te plaatsen  3 staanders, 4 dakliggers. 
en een speciale stok die er voor zorgt dat de slaapcabines strak staan. zowel de dakliggers als dat tussending zorgen er voor dat tentdak altijd strak blijft. Ik vind het plaatsen van die stokken appeltje -  eitje.

Ik denk dat je bij een overnachting de dakdragers en de stok tussen de cabines weg kan laten. De staanders heb je wel nodig.
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

pmponer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: *** TEUN TTT4 ***
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #53 Gepost op: juli 09, 2017, 08:03:32 am »

Jammer dat de aflevering niet was wat je er van verwachte. Gelukkkig zit er een duidelijke handleiding bij de Teun die iedere stap en de juiste volgorde netjes beschrijft.

Maar toch nog even over de stokken.
Wat je doet is het volgende. voordat je de tent naar voren trekt plaats je een koppelstuk. (je hebt de twee bedden dan al staan.
Als je de tent dan naar voren trekt stel je 'm zo dat de onderkant van de tent horizontaal loopt. (je moet daar naar kijken en niet of de baan op de tent evenwijdig loopt met de uitschuifstok.
Als je dat gedaan hebt dan heb je nog 7 stokken te plaatsen  3 staanders, 4 dakliggers. 
en een speciale stok die er voor zorgt dat de slaapcabines strak staan. zowel de dakliggers als dat tussending zorgen er voor dat tentdak altijd strak blijft. Ik vind het plaatsen van die stokken appeltje -  eitje.

Ik denk dat je bij een overnachting de dakdragers en de stok tussen de cabines weg kan laten. De staanders heb je wel nodig.

Ik snap de bedoeling, maar ik had de indruk (toen ik hem eens open heb geklapt in een winkel) dat iig al 2 staanders wel waren geplaatst bij dat model.
En ik heb hem toen geklapt vanaf helemaal dicht, dus ik vroeg me af. Hoe gaat dat in de praktijk. Dus hou je je aan de handleiding (die inderdaad erg duidelijk is)   of laat je bijvoorbeeld die stokken wel zitten.

Mijn gedachte is overigens om me gewoon aan het opzetplan te houden. en dus inderdaad de stokken te plaatsen en weer te verwijderen.
Gebruiken jullie nog iets onder het kuipgrondzeil?

Ja de aflevering vond ik ook wat jammer, te meer omdat we er ook wel meer dan een uur hebben gezeten omdat ze de zaken gewoon niet voor elkaar hadden.
(maar goed we hebben een bijgesloten feedback formulier ;) )

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #54 Gepost op: juli 09, 2017, 08:50:35 am »

Jammer van die uitleg bij aflevering. Wij hebben in 2010 daar gekeken voor een Camplet. Maar de verkoper was toen al niet zo heel duidelijk in uitleggen hoe alles werkte. Snel opzetten en weer afbreken en klaar. Uiteindelijk bij de buurman een Jametic gekocht waar men duidelijk meer geduld had.
In 2013/2014 gekeken voor een Malawi bij Pauw. Weer een verkoper die amper in staat was het ding open en dicht te klappen. 2de gemiste kans want we hebben uiteindelijk voor de Cocoon gekozen. Heb soms het idee dat die verkopers niet enthousiast zijn of zo. Over het eigen product.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

pmponer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: *** TEUN TTT4 ***
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #55 Gepost op: juli 09, 2017, 10:04:36 pm »

Nou het snelle klappen is toen wel voorgedaan.
Verder ben ik er vooral terecht gekomen vanwege de prijs, en ja dan kan je verwachtten dat de service in die zin wat achter blijft.
Om een voorbeeld te geven, ze geven op dit moment al zeker 6 weken de schuld aan "het nieuwe systeem" als het gaat om communicatie, betaling etc.

Maar goed dit topic gaat over de Teun, ik ben er vandaag niet mee bezig geweest want ik had een feest.
Komende week is er veel regen, maar ik hoop dus ergens dan tijd te maken om alles eens goed te bekijken en extra aantekeningen te maken, zodat we als volleerde klappers op de camping aankomen, en rustig kunnen gaan zitten om te kijken hoe de rest aan het zwoegen is  :P
Gelogd

pmponer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: *** TEUN TTT4 ***
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #56 Gepost op: juli 17, 2017, 04:27:04 pm »

Gister hebben we de teun voor het eerst geklapt, toch wel het en en ander opgeschreven qua volgordelijkheid en een plakkertje geplakt op het t stuk.
Verder ging het eigenlijk wel makkelij, maar de stang tussen de slaapcabines is wel een gedoetje. Ik vond ook dat het leek alsof de klemmen eigenlijk te klein zijn voor de buis.

Bij het inklappen gemerkt dat ons opdekmatras er prima tussenpast, dus die kunnen we eenvoudig meenemen.  O0

Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #57 Gepost op: juli 18, 2017, 09:24:56 am »

Gister hebben we de teun voor het eerst geklapt, toch wel het en en ander opgeschreven qua volgordelijkheid en een plakkertje geplakt op het t stuk.
Verder ging het eigenlijk wel makkelij, maar de stang tussen de slaapcabines is wel een gedoetje. Ik vond ook dat het leek alsof de klemmen eigenlijk te klein zijn voor de buis.

Bij het inklappen gemerkt dat ons opdekmatras er prima tussenpast, dus die kunnen we eenvoudig meenemen.  O0

Heb je gezien dat in d elinkercabne een rits zit?  dan kan je er goed bij! dat de klemmen klemmen is natuurlijk de bedoeling. er staat best wat druk op hoor.
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

pmponer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: *** TEUN TTT4 ***
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #58 Gepost op: juli 18, 2017, 06:50:03 pm »

Ja, had ik gezien en ik had het onthouden nav jou topic. Dus daar heb ik gebruik van gemaakt.
Je moet nog best kracht zetten om de slaapcabines uit elkaar te trekken.
Verder vind ik de klemmen prima, maar het lijkt zo krap dat ik bang ben dat de klemmen "moe" gaan worden. Maar we zullen zien.
Vrijdag of zaterdag weer een poging om hem op te zetten.
Gelogd

pmponer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: *** TEUN TTT4 ***
Re: Teun Tenttrailer TTT4 tips, tricks ervaringen...
« Reactie #59 Gepost op: juli 20, 2017, 08:35:54 pm »

Morgenmiddag doen we weer een poging om de Teun op te zetten.
Hebben jullie ook de storm banden? of de banden die aan de clips (achter en voor) horen te zitten?
Moet je die bij kopen? Welke zijn dat dan?
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal