Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen  (gelezen 4098 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

klapkei

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 105
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2014; ex - Trigano Vendome
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #15 Gepost op: november 12, 2016, 04:52:06 pm »

Wij hebben ook een Odyssee, en alle benodigdheden om te kunnen kamperen inclusief de koelbox en porta potti zitten bij ons standaard in de vouwwagen. Er is zelfs nog ruimte over. Wat we in de auto meenemen is voor 4 personen kleding, slaapspullen en een krat met eten/drinken. Dat zou in elke middenklasser auto moeten passen.
Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #16 Gepost op: november 13, 2016, 02:03:15 pm »

Bedankt voor de reacties;

Ik heb nu een ford focus c max van 2005. Rij er iets meer dan een jaar in. Heeft vaker bij de garage gestaan dan hier en is nog niet in orde. De garage neemt de auto nu terug.
Jaartal tussen 2006 en 2008. Dit is afhankelijk van merk. Japans red ik het met mijn budget om er een van 2005- 2006 er te kopen, frans en koreaans zou 2008 een mogelijkheid zijn. Duits ligt er weer meer tussen in. Afhankelijk van km stand en uitvoering natuurlijk
Nu een zoekopdracht uit laten zetten bij een andere garage en een aantal auto's door gegeven. Daarop reageerde de garage weer met voor en tegens
- mazda 5 ( garage geeft aan zeer gevoelig voor roest)
- peugeot 308 sw ( veel technische problemen bekend en de vti verbruikt heel veel olie
- kia ceed sw (koreaans)
- hyundai i30 sw (koreaans)
- seat altea xl ( geen opmerking)

En toen dacht ik dus zou een slag kleiner ook weer een optie zijn. Hiervoor een reed ik probleemloos in een oude fiat punto. Even los van het feit dat ik nu crossfietsen van de kinderen zo in de auto zet met de training en dan altijd een fietsenrek nodig ben.

Ik vind het nogal lastig zulke keuzes.

Het linkje had ik al bekeken. Veel nieuw en grote auto's voorbij zien komen.


Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #17 Gepost op: november 13, 2016, 02:08:25 pm »

Wij hebben ook een Odyssee, en alle benodigdheden om te kunnen kamperen inclusief de koelbox en porta potti zitten bij ons standaard in de vouwwagen. Er is zelfs nog ruimte over. Wat we in de auto meenemen is voor 4 personen kleding, slaapspullen en een krat met eten/drinken. Dat zou in elke middenklasser auto moeten passen.

Wow. Mijn koelbox past niet onder het (er in gemaakte)bed in mijn "oude" odyssee. Porta porti had ik overigens in de disselbak die zal waarschijnlijk wel onder het bed passen  in 2 delen. Nu wil ik graag mijn imperiaal eraf hebben en een fietsendrager op de plek van de disselbak ipv de fietsen bovenop de vouwwagen. Dat blijkt voor mij toch een behoorlijke klus van erop zetten tot er afhalen wat wel het plezier een beetje bederft voor het vouwwagen kamperen.
Ik had alle stoelen, tafel en picknick bank ook onderin de vouwwagen liggen. Die liggen nu onder het dekzeil zo heb ik volgend jaar wel meer plek in de bak voor andere spullen. De jerrycan neem ik waarschijnlijk niet meer mee. Afgelopen zomer niet gebruikt scheelt ook weer ruimte.


Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #18 Gepost op: november 13, 2016, 04:53:38 pm »

Mazda staat idd bekend om het roestprobleem, en niet alleen de 5 serie. Peugot, tja, ik zou er zelf niet zo snel voor kiezen. Kia c'eed sw en Hyundai i30 sw zijn onderhuids hetzelfde, hebben ooit op het punt gestaan er 1 aan te schaffen maar we konden toen niet over de prijs eens worden. Seat Altea xl, de naam zegt het al, is groter maar daardoor ook weer zwaarder dan bijvoorbeeld de Kia en de Hyundai. De lengte van de auto's maken niet uit want deze zijn bijna hetzelfde.

Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #19 Gepost op: november 13, 2016, 08:20:42 pm »

Wij hebben op het moment een Renault megane 2.0 station
Gaan veel spullen in maar dat moet ook voor 5 mensen spullen
En de rest van het jaar staat de auto ook niet stil wordt regelmatig gebruikt voor kleine verhuizingen van tafels stoelen benken ed en voor 52€ Pm wegen belasting vind ik het wel goed
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #20 Gepost op: november 14, 2016, 05:42:10 am »

Wij hebben een MAzda 5 (bj 2006) gekocht het 96.000km op de teller en staat nu op 167000km en nog geen enkel probleem gehad. Het technische zwakke punt van de 5 serie zijn de achterschokbrekers. Daar zit een ontwerpfout waardoor ze nogal kwetsbaar zijn voor de elementen en dus snel slijten. Gelukkig vallen de kosten mee dus lig ik er niet wakker van. Verder is de aircopomp een kwetsbaar onderdeel door de plaats van montage. Hij zit onder de motor waardoor hij de warmte niet goed kwijt kan bij file rijden. Dat is in Nederland nog niet zo erg omdat het hier meetsla niet erg warm is maar bijvoorbeeld in Spanje, Zuid-Frankrijk ed veel meer. Zelf vervangen is erg makkelijk (dat is dan wel weer het voordeel) maar de Mazda dealer vraagt er grof geld voor.

Als je op een site kijkt zoals www.problemcar.nl kan je van elke automerk/ model al gauw de meest kwetsbare punten vinden. Persoonlijk zou ik niet voor Frans gaan want die zijn meer dan gemiddeld  defect, kies dan Duits of Zweeds.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #21 Gepost op: november 14, 2016, 08:44:37 am »

Als je op een site kijkt zoals www.problemcar.nl kan je van elke automerk/ model al gauw de meest kwetsbare punten vinden. Persoonlijk zou ik niet voor Frans gaan want die zijn meer dan gemiddeld  defect, kies dan Duits of Zweeds.

Ik ken de vooroordelen van de Franse wagens maar ik rijd nu een jaar of 6 een Renault Megane Station 1.5 diesel (versie 2006 en 2012) zonder enige problemen
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #22 Gepost op: november 14, 2016, 12:30:26 pm »

Ik ken de vooroordelen van de Franse wagens maar ik rijd nu een jaar of 6 een Renault Megane Station 1.5 diesel (versie 2006 en 2012) zonder enige problemen
ik ken ze ook niet.
25jaar verschillende modellen peugeot gereden.
nu 2e vw. maar de eerste vw die ik had heb ik meer bij de garage gestaan dan in de 25jaar.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #23 Gepost op: november 14, 2016, 09:53:48 pm »

Wij hebben een MAzda 5 (bj 2006) gekocht het 96.000km op de teller en staat nu op 167000km en nog geen enkel probleem gehad. Het technische zwakke punt van de 5 serie zijn de achterschokbrekers. Daar zit een ontwerpfout waardoor ze nogal kwetsbaar zijn voor de elementen en dus snel slijten. Gelukkig vallen de kosten mee dus lig ik er niet wakker van. Verder is de aircopomp een kwetsbaar onderdeel door de plaats van montage. Hij zit onder de motor waardoor hij de warmte niet goed kwijt kan bij file rijden. Dat is in Nederland nog niet zo erg omdat het hier meetsla niet erg warm is maar bijvoorbeeld in Spanje, Zuid-Frankrijk ed veel meer. Zelf vervangen is erg makkelijk (dat is dan wel weer het voordeel) maar de Mazda dealer vraagt er grof geld voor.

Als je op een site kijkt zoals www.problemcar.nl kan je van elke automerk/ model al gauw de meest kwetsbare punten vinden. Persoonlijk zou ik niet voor Frans gaan want die zijn meer dan gemiddeld  defect, kies dan Duits of Zweeds.

Mijn zus rijd ook een mazda 5 en ook geen roest. (wel schokbrekers idd) Ouders hebben jaren Mazda gereden en nu na peugeot ( rampenbak), toyota, ford weer een Mazda cx5.  Wij waren ook verbaasd helaas geeft google wel wat roestmeldingen binnen de mazda auto's. Dank je wel voor de link. Daar ga ik eens een kijkje nemen.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #24 Gepost op: november 14, 2016, 11:52:44 pm »

Wij hebben een MAzda 5 (bj 2006) gekocht het 96.000km op de teller en staat nu op 167000km en nog geen enkel probleem gehad. Het technische zwakke punt van de 5 serie zijn de achterschokbrekers. Daar zit een ontwerpfout waardoor ze nogal kwetsbaar zijn voor de elementen en dus snel slijten. Gelukkig vallen de kosten mee dus lig ik er niet wakker van. Verder is de aircopomp een kwetsbaar onderdeel door de plaats van montage. Hij zit onder de motor waardoor hij de warmte niet goed kwijt kan bij file rijden. Dat is in Nederland nog niet zo erg omdat het hier meetsla niet erg warm is maar bijvoorbeeld in Spanje, Zuid-Frankrijk ed veel meer. Zelf vervangen is erg makkelijk (dat is dan wel weer het voordeel) maar de Mazda dealer vraagt er grof geld voor.

Als je op een site kijkt zoals www.problemcar.nl kan je van elke automerk/ model al gauw de meest kwetsbare punten vinden. Persoonlijk zou ik niet voor Frans gaan want die zijn meer dan gemiddeld  defect, kies dan Duits of Zweeds.
Is ook niet mijn ervaring. Pa rijdt al 40jaar Frans (Renault) en ik al 12 (Peugeot en Renault), en we hebben allebei nog geen enkele probleemwagen gehad terwijl we kennissen hebben die met hun Opel, vw, BMW... meer in de garage staan dan rijden.

De Fransen maken geen slechte auto's (meer) en de Duitsers zijn al lang niet meer zo degelijk/premium als 15jaar geleden, als je binnen dezelfde prijsklasse kijkt.

verstuurd op een doods moment...

Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #25 Gepost op: november 15, 2016, 08:28:47 am »

Het probleem met de wagens van nu is de elektronica.
Vroeger kon je met schroevendraaier en hamer een wagen repareren dat is er tegenwoordig niet meer bij.
Slechte wagens worden niet meer gemaakt enkel al die snufjes willen wel eens opspelen en daar loopt het ook vaak mis.
Tot op heden al verschillende merken gereden (lees 8) en met enkele nooit problemen gehad met andere daarentegen een hoop ellende.

Wij rijden nu een zafira en jumpy tot grote tevredenheid.

Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #26 Gepost op: november 15, 2016, 08:50:38 am »

Ik spreek ook nadrukkelijk over "meer dan gemiddeld" en ik die uitspraak is niet zomaar uit de lucht gegrepen maar gebaseerd op eigen kennis en ervaringen door mijn werk en die worden o.a. bevestigd door automankementen 2015 consumentenbond. Maar er zijn veel meer bronnen die bevestigen dat de Franse merken minder goed scoren, zoek maar eens op internet of kijk eens op de vluchtstroken langs de snelwegen, spreek eens een ANWB-er aan. Hier nog een twee links naar onder andere de ADAC:

https://www.pechhulpvergelijk.nl/meeste-pech-met-duitse-en-franse-autos/
https://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/default.aspx

En ook interresant is het onderzoek van VWE uit Heerhugowaard. Dat gaat niet zozeer over de betrouwbaarheid maar wel geeft wel heel veel achtergrond informatie die je kan helpen bij het zoeken naar een auto voor een goede prijs.

Maar de uitzondering blijft natuurlijk bestaan! Je kan ook een goede Franse auto kopen. En nogmaals ik zeg niet dat Franse auto's slecht zijn! Er bestaan geen slechte auto's alleen slechte automobilisten want onderhoud is en blijft altijd cruciaal :#
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #27 Gepost op: november 15, 2016, 10:13:48 am »

leuk overzicht!

uit https://www.adac.de/_mmm/pdf/28465_259927.pdf blijkt dat de kleine Franse wagens van ver komen qua betrouwbaarheid (pannen >50%) naar de huidige modellen (zeer) betrouwbaar (pannen <5%)
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #28 Gepost op: november 15, 2016, 11:52:28 am »

En het kader van de lijstjes dan nog 1

https://automotive-management.nl/nieuws/laatste-nieuws/merkkanaal/10948-motoren-audi-minst-betrouwbaar-honda-meest 

En ook heel opzienbarend: https://automotive-management.nl/nieuws/laatste-nieuws/merkkanaal/13688-garantieverzekeraar-weigert-claims-voor-olieslurpende-vagmotor

Ik ken nog al wat mensen in de Automitve. Het roestprobleem bij MAzda is inderdaad bekend overigens schijnt ook Toyota  er last van te hebben.  Kennis gaf aan dat ze in de plaatwerkerij soms jonge auto's binnen krijgen met schade waar ze zaken tegenkomen die je tot 25 jaar geleden bij italianen zag  en 15 jaar geleden bij duitsers..

Heb je er al eens aan gedacht om de crossfietsen op het dak van je auto te zetten? kan je, je disselbak behouden en daar past de portapotti mss weer in. middenklassers waar de koelbox in past zijn er en iets compacter ook.  En als je zelf mee wil fietsen.. vouwfietsje? is even een wat andere draai aan het geheel, maar wie weet...




Gelogd
Adventure Awaits

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Wat voor auto ( middenklasse of compact klasse) heb jij voor de vouwwagen
« Reactie #29 Gepost op: november 15, 2016, 01:21:27 pm »

Ik had geantwoord: Skoda Fabia Combi, omdat het onderwerp "middenklasse of compact klasse" is.
Maar als je een Seat Altea XL overweegt, kan je ook een Skoda Octavia, al dan niet Combi overwegen. Lager gewicht en meer ruimte.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal