Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Keuken voor combi camp  (gelezen 4471 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ingrita

  • Gast
Keuken voor combi camp
« Gepost op: januari 06, 2017, 10:42:02 am »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Wat een schat aan informatie geeft dit voor startende vouwwagenfans zoals wij  :)

Misschien staat het antwoord op mijn vraag al ergens, maar ik kan het zo niet vinden.

Wij willen graag aan combi-camp flexi T & T vouwwagen kopen.
Nu zit bij het exemplaar dat wij op het oog hebben geen bermkeuken. Wij zouden wel graag een keuken achterop de vouwwagen willen hebben. Is het ook mogelijk om dit op een andere manier te realiseren?
Bijvoorbeeld van een andere vouwwagen? Of kun je zoiets ook bestellen?
Je kunt hem ook bestellen bij combi-camp zelf, maar dan kost hij €1500. Dat vinden wij wel erg veel geld...
Een losse keuken die je zelf op moet zetten is een alternatief, maar bij voorkeur hebben we er een die we zo neer kunnen zetten en onderweg ook kunnen gebruiken.

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Groetjes,
Ingrid
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Keuken voor combi camp
« Reactie #1 Gepost op: januari 06, 2017, 01:17:12 pm »

Hoi Sigrid,
Wij zijn sinds kort ook bezitters van een Flexi T&T. Ik wil t.z.t. een keuken gaan mag gaan maken van een dissekbak. Wat ook een mogelijkheid is een white-of green-box te zoeken van Holtkamper.
Maar ik zou sowieso niet aan de achterkant gaan monteren. Op de dissel is naar mijn mening de verstandigste optie.
Komend seizoen gaan we waarschijnlijk eerst zonder keuken op stap.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Keuken voor combi camp
« Reactie #2 Gepost op: januari 06, 2017, 07:36:52 pm »

De wagens van de CC Flexi TT (zonder keuken) en de CC Flexi comfort (met bermkeuken) zijn verschillend. De TT wagen heeft geen bevestigingspunten voor een keuken achterop en door het extra gewicht aan de achterzijde zal de kogeldruk ook te laag worden ben ik bang. Het alternatief is dan inderdaad een keuken op de dissel of een kist/uitvouwbare keuken die in de laadruimte meegaat.
Maar als je een bermkeuken handig vind, kun je dan niet beter nog even verder zoeken?
Gelogd

ingrita

  • Gast
Re: Keuken voor combi camp
« Reactie #3 Gepost op: januari 06, 2017, 08:14:54 pm »

Dank voor jullie reacties!
Een keuken op de dissel dus.
Weer wat geleerd   I:
We zijn heel blij met deze combi-camp voor een mooie prijs. Dus als het met die disselkeuken niks wordt, dan maar een opvouwbare. Zo'n keuken voor op de dissel zelf maken kunnen wij niet. Zou je dat ergens kunnen laten doen denken jullie?
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Keuken voor combi camp
« Reactie #4 Gepost op: januari 06, 2017, 10:55:28 pm »

Natuurlijk kan je dat ergens laten maken.
Persoonlijk zou ik, heb ik ook gedaan en doe ik nog steeds, eerst rond kijken naar verschillende bermkeukens om te zien wat je wensen zijn. Maar als je het gaat laten maken kan je wellicht beter de CC optie overwegen. Op het moment dat je iets gaat laten maken word het kostbaar.
Ik weet dat er hier leden zijn die een vaste bermkeuken van hun Raclet Panama naar hun wensen hebben laten aanpassen. Ze hebben mooie materialen gebruikt dat moet gezegd worden. Maar het is allerminst goedkoop geweest. Maar wel mooi!
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Keuken voor combi camp
« Reactie #5 Gepost op: januari 07, 2017, 10:40:30 am »

Ik weet of er bij de Flexi verschil is met de plaats van de as of er wel of geen keuken achter hangt. Je moet i.i.g. met de gewichtsverdeling rekening houden;


Voor wat inspiratie, maar er zijn meer draadjes over, zie o.a. hier:
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?board=176.0


Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Keuken voor combi camp
« Reactie #6 Gepost op: januari 07, 2017, 10:43:25 am »

Ik weet of er bij de Flexi verschil is met de plaats van de as of er wel of geen keuken achter hangt. Je moet i.i.g. met de gewichtsverdeling rekening houden;


Voor wat inspiratie, maar er zijn meer draadjes over, zie o.a. hier:
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?board=176.0
Er is idd verschil. De Flexi comfort is een "echte" vouwwagen. En de Flexi T&T is een aanhanger met een tent erbovenop. De tenten zijn hetzelfde de wagens totaal verschillend.
Gelogd

ingrita

  • Gast
Re: Keuken voor combi camp
« Reactie #7 Gepost op: januari 07, 2017, 01:02:37 pm »

Is dat slechter dan Theu? Ik dacht dat het weinig verschil maakte maar wellicht heb ik me dan vergist.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Keuken voor combi camp
« Reactie #8 Gepost op: januari 07, 2017, 01:36:11 pm »

Ik weet niet of je van beter of slechter kunt spreken. Wat Theu al schrijft zijn de tenten hetzelfde en de wagens verschillend. De aanhanger van de TT ziet er wat stoerder uit maar de Comfort is weer wat luxer, niet alleen de bermkeuken. De comfort heeft standaard ook schokbrekers en uitdraaisteunen aan de voorzijde. Bij de TT zijn dit opties die je apart bij moet bestellen. Bij de TT kan de tent eraf en dan kan de kar als aanhanger gebruikt worden. Het is maar wat je zelf belangrijk vind...

Nog even over de keuken... Als je een keuken op de dissel zet is daar geen plek meer voor een fietsendrager of disselbak.
Een vaste keuken (berm of dissel) is wat extra gemak. Je hebt een vaste plek hebt voor je keukenspulletjes en dat scheelt weer met inpakken/uitpakken. Dit is natuurlijk vooral een voordeel als je veel gaat rondtrekken. Maar niet alles past erin (bij ons dan...). Kopjes/Borden/Bestek/Broodbeleg/Kruiden/Gasfles gaat precies. En in het midden staat de koelbox. Voor de pannen hebben we een aparte krat.
Onderweg wordt er niet gekookt maar kunnen we wel bij de spullen om een boterhammetje te smeren en wat te drinken te pakken.
Als je dit ook onderweg wilt dan zou je de koelbox en wat eetgerei ook in de auto kunnen leggen. Zo deden wij dat ook toen we nog met de tent kampeerden. De Flexi TT heeft een grote laadruimte waarin (waarschijnlijk) alle spullen, die je niet direct onderweg nodig hebt, makkelijk zullen passen. Stoelen en tafel hoeven niet in de kar, die kunnen bovenop onder het dekzeil.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Keuken voor combi camp
« Reactie #9 Gepost op: januari 07, 2017, 01:43:30 pm »

Ik weet of er bij de Flexi verschil is met de plaats van de as of er wel of geen keuken achter hangt....
Ja, bij de comfort zit de as verder naar achteren. Hier kun je het wel zien.
Gelogd

DieVouwers

  • Gast
Re: Keuken voor combi camp
« Reactie #10 Gepost op: augustus 29, 2017, 07:36:52 pm »

Ja, bij de comfort zit de as verder naar achteren. Hier kun je het wel zien.

Wij hebben ook de Flexi T&T. Toen we onze vouwwagen kochten hadden we net een Camping Gaz 2-pitter gekocht en vonden we eigenlijk de std. T&T bermkeuken veel te duur voor wat het bood. Al jaren gebruiken we nu die losse 2-pitter icm een opvouwbaar keukenkastje als we ergens langer staan. Het nadeel is natuurlijk dat allerlei kookspulletjes geen vaste plek hebben, dus we denken recentelijk aan een zelfbouw keuken die we in de trailer (bij de as:-)) zouden kunnen doen.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Keuken voor combi camp
« Reactie #11 Gepost op: augustus 29, 2017, 11:50:55 pm »


Ondertussen hebben wij al een paar keer gekampeerd met een keukentje die ik op de dissel kan meenemen.
Voor diegene die mij al langer kennen: het is een "ongoing process". Waarbij we de keuken ( net zoals de vw) steeds meer aan onze wensen zullen aanpassen.

Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
« Laatst bewerkt op: augustus 29, 2017, 11:57:04 pm door Theu »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal