Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Voor het eerst met een Jametic op vakantie  (gelezen 3820 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anca

  • Gast
Voor het eerst met een Jametic op vakantie
« Gepost op: maart 25, 2017, 04:25:01 pm »

Zo, net bij Campolife, Heinenoord, een Jamet Jametic gekocht van 2004  :>
Van de zomer willen we ermee naar Duitsland en misschien komend april een weekend in Nederland uitproberen.
We komen vanuit een caravan dus dat wordt wel aanpassen.
Iemand tips over bijvoorbeeld een vast stroompunt maken, lampje om bij te lezen op bed, kluisje enz?

In ieder geval blij dat we nu eindelijk verder kunnen gaan plannen wat we allemaal nog nodig hebben enz. Gelukkig hebben we de inboedel vanuit de caravan nog.

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Voor het eerst met een Jametic op vakantie
« Reactie #1 Gepost op: maart 25, 2017, 04:55:38 pm »

Mijn idee zou zijn: Eerst gewoon een weekendje weggaan. Dan loop je tegen zaken aan die je andrs wilt. Ga die gaandeweg aanpassen, dat werkt vaak beter dan vanuit de theorie zaken aanpassen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Voor het eerst met een Jametic op vakantie
« Reactie #2 Gepost op: maart 25, 2017, 06:11:01 pm »

Ziet er netjes uit zo op de foto. Geen kuipzeil zie ik ook. Vast stroompunt is wat lastig bij een Jametic. Maar waarom zou je die willen? Wij kampeerden meestal zonder electriciteit. Maar in de zeldzame gevallen van, hadden we gewoon een contactdoos ergens liggen/hangen. Veel plezier en hou ons hier lekker op de hoogte van knutselprojecten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.276
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Voor het eerst met een Jametic op vakantie
« Reactie #3 Gepost op: maart 25, 2017, 08:02:52 pm »

Mooie wagen.
Vele jaren met plezier mee op vakantie geweest.
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=5327.0
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Voor het eerst met een Jametic op vakantie
« Reactie #4 Gepost op: maart 26, 2017, 12:09:56 am »

Gelogd

Anca

  • Gast
Re: Voor het eerst met een Jametic op vakantie
« Reactie #5 Gepost op: maart 26, 2017, 09:57:11 am »

Wij willen ook eerst een weekend ermee weg voor we ermee op zomervakantie gaan. We kunnen hem in de week voor Koningsdag ophalen en dan ben ik een week vrij dus dat komt goed.

Vast grondzeil hoeven we niet. We hebben nog tenttapijt van de caravan wat net nieuw was en dat knippen we op maat. Ik ben al een aantal campings tegengekomen waar een vast grondzeil verboden is in bepaalde tijden van de zomer.

Vast stoompunt lijkt ons wel handig juist. Misschien in het zitje of anders in het keukenblok. We zijn echt al jaren een caravan gewend dus ook de luxe van vaste stroompunten.

In het keukenblok zit ook geen ladekastje en dat zou ik ook graag willen hebben. Mijn man is wel handig en onze zoon van 19 is lasser. Dit moet toch wel goed komen dan toch :).

In de toekomst willen we ook een fietsendrager vastmaken op de dissel en dan komt die lasser natuurlijk ook goed van pas.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Voor het eerst met een Jametic op vakantie
« Reactie #6 Gepost op: maart 26, 2017, 10:15:47 am »

wij kwamen ook van een caravan en wilden ook wat "  luxe " dingen terug bij de vouwwagen. zo heeft mijn man een watertappunt gemaakt met wasbak en een vaste elektrapunt in de keuken voor het opladen van de telefoons ed. ook in onze slaapcabine zit een extra elektrapunt. mbt de lampen zijn wij nog zoekende. als we naar bed gaan heb ik nu een hoofdlampje op en lees ik zo mijn boek en eigenlijk werkt dat prima. aan de slaaptent zelf hebben we een klemspot voor als je er s nachts uitmoet. deze schijnt dan in het leefgedeelte en de schakelaar zit aan de buis geklemd. verder hadden wij vaste bakken voor kleding maar dat wordt komend jaar een ladekastje. voor etensvoorraad hadden we een campinggast.  probeer je niet te ergeren aan losliggende spulletjes. bij een vouwwagen heb je toch sneller een tasje hier en een bakje daar staan.. ik vind dat wel leuk en gezellig... en het rijd zo lekker met een vouwwagen.....

veel plezier met de nieuwe vorm van kamperen
Gelogd

Treesje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 19
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Venezia
Re: Voor het eerst met een Jametic op vakantie
« Reactie #7 Gepost op: maart 26, 2017, 11:33:10 am »

Heb je wielen onder het keukentje. Wij vonden het van de wagen af tillen en neer zetten altijd erg zwaar.
Gelogd

Dick67

  • Gast
Re: Voor het eerst met een Jametic op vakantie
« Reactie #8 Gepost op: maart 26, 2017, 01:25:11 pm »

nee wij hebben er nog geen wieltjes onder maar zijn er simpel onder te maken lijkt mij.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Voor het eerst met een Jametic op vakantie
« Reactie #9 Gepost op: maart 26, 2017, 02:24:55 pm »

Wij willen ook eerst een weekend ermee weg voor we ermee op zomervakantie gaan. We kunnen hem in de week voor Koningsdag ophalen en dan ben ik een week vrij dus dat komt goed.

Vast grondzeil hoeven we niet. We hebben nog tenttapijt van de caravan wat net nieuw was en dat knippen we op maat. Ik ben al een aantal campings tegengekomen waar een vast grondzeil verboden is in bepaalde tijden van de zomer.

Vast stoompunt lijkt ons wel handig juist. Misschien in het zitje of anders in het keukenblok. We zijn echt al jaren een caravan gewend dus ook de luxe van vaste stroompunten.

In het keukenblok zit ook geen ladekastje en dat zou ik ook graag willen hebben. Mijn man is wel handig en onze zoon van 19 is lasser. Dit moet toch wel goed komen dan toch :).

In de toekomst willen we ook een fietsendrager vastmaken op de dissel en dan komt die lasser natuurlijk ook goed van pas.

probeer niet vast te houden aan je oude vertrouwde wijzen en leer genieten van de vouwwagen en zijn charmes
met een haspel en een verlengkabel heb je zo een stroompunt gemaakt en bij de Jamet keuken zijn de kastjes van voor snel toegankelijk
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Voor het eerst met een Jametic op vakantie
« Reactie #10 Gepost op: maart 26, 2017, 04:00:45 pm »

Wij willen ook eerst een weekend ermee weg voor we ermee op zomervakantie gaan. We kunnen hem in de week voor Koningsdag ophalen en dan ben ik een week vrij dus dat komt goed.

Vast grondzeil hoeven we niet. We hebben nog tenttapijt van de caravan wat net nieuw was en dat knippen we op maat. Ik ben al een aantal campings tegengekomen waar een vast grondzeil verboden is in bepaalde tijden van de zomer.

Vast stoompunt lijkt ons wel handig juist. Misschien in het zitje of anders in het keukenblok. We zijn echt al jaren een caravan gewend dus ook de luxe van vaste stroompunten.

In het keukenblok zit ook geen ladekastje en dat zou ik ook graag willen hebben. Mijn man is wel handig en onze zoon van 19 is lasser. Dit moet toch wel goed komen dan toch :).

In de toekomst willen we ook een fietsendrager vastmaken op de dissel en dan komt die lasser natuurlijk ook goed van pas.
Aan de keuken zou ik niet gaan lassen. geeft een hoop werk om alles weer op te knappen. Simpeler is de boel met popnagels of bouten of schroeven vast te zetten.
Voor een fietsdrager op de dissel heb je ook geen lasser nodig. Die zet je gewoon vast met een klem om de dissel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Anca

  • Gast
Re: Voor het eerst met een Jametic op vakantie
« Reactie #11 Gepost op: april 13, 2017, 12:58:24 pm »

Ik heb tweedehands een campingaz 907 op de kop kunnen tikken met nog 0,6 kg inhoud. We vinden het zonde om hem nu om te ruilen en willen dat van de zomer doen als we in Duitsland op de camping staan.

Wij gaan naar Camping Warsberg van Landal in Saarburg. Weet iemand waar je daar in de buurt de fles kan vullen of omruilen?
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Voor het eerst met een Jametic op vakantie
« Reactie #12 Gepost op: april 13, 2017, 01:14:06 pm »

Ik zou jezelf een plezier doen en met een volle fles op vakantie gaan. (of een klein reserveflesje meenemen...)

anders: http://camperpunt.nl/gasvuladressen-europa/
Gelogd
Adventure Awaits

Anca

  • Gast
Re: Voor het eerst met een Jametic op vakantie
« Reactie #13 Gepost op: april 13, 2017, 01:18:48 pm »

Had net mail terug van de camping. Ze zijn bij hun om te ruilen of anders 8 km verder te vullen.

Wij hebben sinds kort de 907. Altijd grote gehad (zaten bij de caravan).  Een grote gaat sowieso mee want die gebruiken we voor de skottel. De 907 willen we in het keukenblok laten staan.
Gelogd

AdrieK

  • Gast
Re: Voor het eerst met een Jametic op vakantie
« Reactie #14 Gepost op: april 30, 2017, 08:54:25 am »

Ik hang zo'n viervoudig campingstroomblok op in de buurt van de keuken. Van de vloer met het oog op eventuele overstromingen...
Meestal nog ergens een gewoon stekkerbakje voor alle op te laden telefoons, mp3 spelers batterijladers en andere narigheid die de kinderen onmisbaar vinden.

Voor in de slaaptent gebruik ik ikea jansjo(?) lampjes - met een klem en een zwanehalsje. Worden niet heet, laagspanning en dus veilig, en een lekker lange draad.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal