Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jamet Arizona 2009 gekocht  (gelezen 1168 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jvdheuvel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona 2009
Jamet Arizona 2009 gekocht
« Gepost op: mei 22, 2017, 10:00:32 am »

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend hebben we een 2e hands Jamet Arizona gekocht en opgehaald.
De verkopers waren zelf de eerste eigenaars en zijn super netjes met hun vouwwagen omgegaan.
Voor ons een van de redenen om juist deze vouwwagen te kopen en niet een van de andere die we op ons lijstje hadden staan.

In mijn jeugd heb ik eigenlijk vanaf mijn 7e jaar ieder jaar gekampeerd met mijn ouders.
Wij hadden een caravan en zodoende ben ik zeker niet onbekend met het opzetten van (voor)tenten en luifels.
Bij het ophalen hebben we van de verkoper ook netjes uitleg gekregen hoe we de vouwwagen op de makkelijkste manier konden opzetten en we hebben dan ook samen alle stappen doorlopen door alles ook daadwerkelijk uit te voeren.

Ondanks dat alles er heel erg netjes uit ziet, zijn er toch wel dingen die ik op korte/lange termijn zou willen aanpassen:
- elektriciteit aanleggen met een vaste aansluiting aan de voorzijde van de wagenbak
- spatwaterdichte contactdozen plaatsen om makkelijk verlengsnoeren aan te sluiten
- 12v omvormer inbouwen in het keukentje voor het kraantje en in te bouwen LED-verlichting
- slotje op bermkeuken zien te fabriceren
- LED-verlichting in de bakken maken
- afvoer wasbakje maken van buismateriaal
- contactdoos in keukentje maken om elektriciteit makkelijk door te koppelen vanaf een van de in te bouwen contactdozen met een verlengsnoer op maat
- manier vinden om looplampen te bevestigen bij de slaaptenten boven én onder met een makkelijk bereikbare schakelaar
- manier vinden om een hanglamp in de voortent te bevestigen ondanks dat er een hemel in hangt

Voorlopig wil ik echter eerst maar eens zorgen dat we alles compleet krijgen om er deze zomervakantie mee naar Zuid-Frankrijk te trekken en neer te strijken in de Ardèche.

Mocht iemand tips of foto-materiaal hebben over de gewenste aanpassingen, dan houd ik me aanbevolen... Overigens heb ik al een heleboel nuttige informatie gevonden in diverse topics en onderdelen van dit forum..... ik zit dus zeker niet stil en pluis het forum flink uit. Ik hoop dan ook nog veel meer nuttige informatie te vinden voor alles wat ik aan de vouwwagen zou willen veranderen en misschien zelfs nog meer leuke ideëen op te doen.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Jamet Arizona 2009 gekocht
« Reactie #1 Gepost op: mei 22, 2017, 10:39:40 am »

Hierin staan het merendeel van de mod's die je wilt uitvoeren.
Wat hebben wij gemodificeerd aan onze Raclet Safari

https://r.tapatalk.com/shareLink?url=http%3A%2F%2Fwww%2Evouwwagenclub%2Einfo%2Fforum%2Findex%2Ephp%3Ftopic%3D11917&share_tid=11917&share_fid=83140&share_type=t


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
Gelogd

jvdheuvel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona 2009
Re: Jamet Arizona 2009 gekocht
« Reactie #2 Gepost op: mei 22, 2017, 11:08:46 am »

@Theu: bedankt voor de link.... moest even kijken, want zag in eerste instantie alleen de foto's staan... maar heb inmiddels de links ook aangeklikt en daar staat al veel informatie in inderdaad.... thanks!
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Jamet Arizona 2009 gekocht
« Reactie #3 Gepost op: mei 22, 2017, 07:19:16 pm »

Succes met je klusjes!


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal