Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: combicamp flexi t&t bij regen en wind  (gelezen 2560 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erwincarin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Combicamp Flexi T&T 2017 (ex Jamet Panorama)
combicamp flexi t&t bij regen en wind
« Gepost op: juni 05, 2017, 09:16:37 pm »

hoi,
wij zijn nu een paar keer weg geweest met onze combi-camp flexi t&t en we hebben een paar gekke dingen gezien:
bij een regenbui gaat het dak van de voortent gelijk doorhangen met een zak water. hoe ga je daar mee om, vooral als het 's nachts is en je ligt te slapen ?
ook merken we dat de buitentent van het slaapgedeelte tegen de matrassen komt. iemand enig idee of daar iets aan te doen is ?
bovendien waait het vanuit de achterkant tussen de bedden door zo de voortent in.
groet
Erwin
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: combicamp flexi t&t bij regen en wind
« Reactie #1 Gepost op: juni 05, 2017, 10:56:47 pm »

Wij hebben weliswaar geen CC Flexi, maar de voorloper hiervan de Tago Settler. Ik ga er vanuit dat veel nog hetzelfde is.  Het doorhangen van  de voortent is een kwestie van opspannen. De tent staat naar mijn mening te slap, waardoor de waterzak kan ontstaan. Voor het doorwaaien hebben wij een schort, die onder de wagen wordt geplaatst, en vastzit aan de ene kant aan de voortent, en aan de andere kant aan de onder slaapplaats.  Hierdoor hebben wij geen last van tocht. 
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

inge3

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: 2015 Aart Kok Kavango , 2023 Holtkamper Cocoon S
  • “Pas a pas, se va luenh"
Re: combicamp flexi t&t bij regen en wind
« Reactie #2 Gepost op: juni 06, 2017, 02:46:36 pm »

Wij hebben ook geen CCFlexie, maar de Kavango (zelfde opzet..). Van de eerste 2 problemen hebben wij geen last, wel hebben we idd in het voorseizoen bij nat en koud weer de tocht gevoeld die tussen de 2 bedden door kwam. Dit hebben we toen opgelost door een handdoek op te rollen en zo de ruimte tussen de matrassen op te vullen. 's Zomers hebben we hier overigens geen last van.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: combicamp flexi t&t bij regen en wind
« Reactie #3 Gepost op: juni 06, 2017, 10:47:00 pm »

Wij hebben wel een Flexi maar geen last van de punten die je noemt. De voortent loopt best schuin af waardoor het water er makkelijk af kan lopen. Heb je de twee buizen aan de zijkanten in de voortent wel ver genoeg uitgeschoven? Er klikt dan een pinnetje uit.

De wagentent zit met ritsen vast aan de wagen en het tweede bed. Als deze ritsen gedeeltelijk open staan, dat moet bij het inklappen, kan ik me voorstellen dat het kan 'tochten'. Het waait wel onder de wagen door. Dat is grotendeels tegen te houden met het schort en grondzeil. Maar helemaal dicht is het niet.

De wagentent zit inderdaad wel dicht tegen de matrassen/binnentent aan bij de onderzijde. Maar heb je daar last van? Ik heb niet gemerkt dat het op die plekken gaat doorlekken.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: combicamp flexi t&t bij regen en wind
« Reactie #4 Gepost op: juni 06, 2017, 10:49:46 pm »

Par heeft een oplossing bedacht tegen het doorwaaien. Dit heb ik op het klapweekend gezien  :J  zal even een pb naar Par sturen voor je :J
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: combicamp flexi t&t bij regen en wind
« Reactie #5 Gepost op: juni 06, 2017, 11:14:05 pm »

Het ophopen van water hebben wij toen wij de Settler nog hadden ook gehad. Wij hebben het nooit echt goed op kunnen lossen helaas.
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: combicamp flexi t&t bij regen en wind
« Reactie #6 Gepost op: juni 07, 2017, 12:10:00 am »

We hebben een cc flexi comfort en bij het afhalen van de keuken heb je rond de beugels en bij de hoeken tussen bak en tentdoek, wat tocht gaten. we hebben nu een doek op maat gemaakt  die over de gaten hangt ( ook zodat het niet direct zichtbaar is wat in de wagenbak ligt) en deze bevestigd met klitteband aan de binnenzijde van de wagenbak. Zodra ik bij de foto's kan stuur ik een foto.

Wij herkennen de problemen ook niet en hebben dezelfde tips als PenH.

Mocht je in de buurt van Boxmeer wonen of komen, willen we wel een keer met je meekjken bij het opzetten. De t&t zet immer hetzelfde op. Stuur maar een pb-tje als je dit zou willen
Gelogd

Nootje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango XL + L&L
Re: combicamp flexi t&t bij regen en wind
« Reactie #7 Gepost op: juni 07, 2017, 11:15:37 pm »

Ik ben ook nieuwsgierig naar de foto's van het doek.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Gelogd

DieVouwers

  • Gast
Re: combicamp flexi t&t bij regen en wind
« Reactie #8 Gepost op: augustus 29, 2017, 07:13:49 pm »

Ik ben ook nieuwsgierig naar de foto's van het doek.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Herkenbaar! Het probleem van de waterzak treed bij ons alleen op als we zonder (vario)luifel ergens staan. Er staat dan te weinig spanning op het doek waardoor zich een waterzak kan vormen. Het is op te lossen door de middenstang wat hoger te zetten, je krijgt dan een lichte boog in je "voorgevel" waardoor het water links en rechts wel af moet stromen. Alleen als de grond L-R afloopt kun je het probleem houden, maar is met bovenstaande dan minimaal.

Het probleem met de achterkant hadden wij ook. VWS heeft dit voor ons toendertijd opgelost door extra afspanogen aan de achterkant aan te naaien. Nu kan ik netjes de achterkant ook strak afspannen. Wel altijd elastiekjes gebruiken, anders loop je de kans dat je de plastic ogen uit elkaar trekt.

Het tochtprobleem hebben we nooit echt opgelost. Het is eerlijk gezegd een probleem in het ontwerp. Het inschuifschort kun je links redelijk laten aansluiten, maar dan heb je rechts een gat. Tijdens een najaarvakantie heb ik eea tijdelijk dichtgeplakt met ductape. Misschien maak ik ooit eens een nieuw schort hiervoor, tot die tijd gaan we vooral "mooi-weer-kamperen". :-)

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal