Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen zonder voortent.  (gelezen 1860 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yellowwww

  • Gast
Vouwwagen zonder voortent.
« Gepost op: juni 14, 2017, 03:42:21 pm »

Wij gaan dit jaar met onze Jamet Louisiana uit 2000 naar twee campings. Op één van deze campings staan we “slechts” 9 dagen. Nu zitten wij eraan te denken om dan alleen de vouwwagen zonder voortent op te zetten.

Zijn er mensen die ervaring hiermee hebben?

Is het mogelijk om alleen de luifel aan de vouwwagen te zetten of een ander alternatief om toch wat schaduw voor de vouwwagen te creëren?

Ik weet dat deze vraag vaker gesteld is maar wie weet komt er iemand met een goed idee!
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Vouwwagen zonder voortent.
« Reactie #1 Gepost op: juni 14, 2017, 04:40:05 pm »

je hebt van Coleman tegenwoordig mooie shelter tenten. Maar dan is alsnog een tent. JE kunt evt. een Tarp aan je wagen maken (lagen nu bij de LIDL zag ik)  en wat ik ook wel eens gezien heb is een grote (beetje vierkante) parasol direct voor de wagentent met zo'n dikke pin die je in de grond boort.

9 dagen  met alleen de wagent zou ik persoonlijk lang vinden.  Of bij een JAmet de luifel direct aan de wagen kan dat weet ik niet.

Gelogd
Adventure Awaits

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: Vouwwagen zonder voortent.
« Reactie #2 Gepost op: juni 14, 2017, 06:10:12 pm »

Wij gaan dit jaar met onze Jamet Louisiana uit 2000 naar twee campings. Op één van deze campings staan we “slechts” 9 dagen. Nu zitten wij eraan te denken om dan alleen de vouwwagen zonder voortent op te zetten.

Zijn er mensen die ervaring hiermee hebben?

Is het mogelijk om alleen de luifel aan de vouwwagen te zetten of een ander alternatief om toch wat schaduw voor de vouwwagen te creëren?

Ik weet dat deze vraag vaker gesteld is maar wie weet komt er iemand met een goed idee!
Volgens mij kan de luifel altijd ook alleen aan de nacht-tent. Afhankelijk van het type luifel moeten misschien de kleine stokjes op de nachttent gestoken worden, maar het zou altijd moeten kunnen. Als je een rits luifel hebt, en de rits is nooit vervangen past het zeker,en als je een klikjes luifel hebt is het een beetje gepriegel. Dan al de luifel aanhaken voordat je de tent met haringen strak trekt. Wij hebben dat ook wel gedaan en voor een paar dagen een meer dan prima oplossing. 
Het enige nadeel vindt ik dat je van binnenuit dan wel helemaal door de knieën moet om de deur helemaal dicht te ritsen omdat het eind van de rits verder naar beneden is dan de vloer van de vouwwagen.Op zich niet zo'n probleem, maar met hoge nood in het donker 😊. ....
Ook zijn de ondertentjes voor de kinderen wat minder praktisch als het niet zo schoon is voor de tent. (Regen bijvoorbeeld).

Veel succes!

Verstuurd vanaf mijn SM-J320FN met Tapatalk

Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Vouwwagen zonder voortent.
« Reactie #3 Gepost op: juni 14, 2017, 08:30:19 pm »

Recent nog een vergelijkbare vraag gesteld

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=20393.msg272946#msg272946

Misschien heb je hier ook iets aan?
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Vouwwagen zonder voortent.
« Reactie #4 Gepost op: juni 15, 2017, 12:09:57 am »

Onze Jamet louisiane van 2013 kun je de luifel rechstreeks op de wagenbak aansluiten. In het najaarsklapweekend ook zo gedaan. En toen de voorwand van de voortent in de luiflel geritst . Beviel prima
Gelogd

yellowwww

  • Gast
Re: Vouwwagen zonder voortent.
« Reactie #5 Gepost op: juni 15, 2017, 09:34:44 am »

Dank voor de reacties.

Helaas heb ik geen rits aan de luifel. Deze moet ik  bevestigen  aan de voorste stokjes van de voortent, over de puntjes heen. Ga wel een beetje knutselen als ik de vouwwagen uit de stalling haal. Lukt het niet dan toch maar de voortent opzetten…
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: Vouwwagen zonder voortent.
« Reactie #6 Gepost op: juni 15, 2017, 10:46:17 am »

Dank voor de reacties.

Helaas heb ik geen rits aan de luifel. Deze moet ik  bevestigen  aan de voorste stokjes van de voortent, over de puntjes heen. Ga wel een beetje knutselen als ik de vouwwagen uit de stalling haal. Lukt het niet dan toch maar de voortent opzetten…
In dat geval kun je de kleine stokjes gewoon in het wagen frame steken en de luifel eroverheen bevestigen. De wagentent staat dan niet superstrak aan de voorkant maar dat maakt niet zoveel uit. Hij wordt door de luifel wel op zijn plek gehouden.

Verstuurd vanaf mijn SM-J320FN met Tapatalk

Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Vouwwagen zonder voortent.
« Reactie #7 Gepost op: juni 15, 2017, 11:28:36 am »

Wij hadden bij de Arizona een het zelfde probleem, maar onze originele luifel was sowieso kapot (tweedehands gekocht, twee jaar oud en het weer er al in) dus hadden wij een luifel van obelink gekocht (ringen die je er in moet maken voor over de petluifelstokjes) deze gebruikten wij aan de wagentent, en werd strak gehouden met stormbanden. Zelden een probleem gehad bij kortere verblijven. 9 dagen hmmm dat zou voor ons gewoon de voortent betekenen, en desnoods bij warm weer een deel van de voorwand er uit, dan heb jet toch een soort luifel....
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal