Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Country of Valley/Venezia, hoe zit het nu met die bedmaten?  (gelezen 6204 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martine H

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Venezia
Country of Valley/Venezia, hoe zit het nu met die bedmaten?
« Gepost op: augustus 27, 2017, 10:03:51 pm »

Hoi, ik zal me eerst even voorstellen, want dit is mijn eerst post. Mijn naam is Martine, ben 42 en ben met mijn man en 2 kinderen (6 en 9) op zoek naar een vouwwagen. We hebben in een ver verleden met z'n 2-en gekampeerd met een tent(je). Toen er kinderen kwamen hebben we gehuurd, tenten en gites. Nu willen we zelf iets gaan kopen en komen we uit bij een vouwwagen.
We hebben een duidelijke voorkeur voor een model  als de Country of Valley. De kinderen zullen binnenkort in een tentje gaan slapen. Wij vinden een groot bed belangrijk, aangezien mijn man bijna 2 meter is en vaak  languit slaapt. Verder vinden we een vaste keuken fijn (denken we) en willen we een snelklapper, omdat we ook onderweg in de vouwwagen willen slapen. We hebben overigens ook een Jamet Jameta gezien (nieuw) die vonden we ook mooi. Ons budget is max. 4000 euro, liever wat minder, dus het zal een wat ouder model worden.

Bij Aart Kok waren we het meest gecharmeerd van de Country. De ruimte onder het bed lijkt ons erg praktisch om spullen te bewaren. Het bed was ook lekker groot, net als de Valley. Nu lees ik hier op het forum dat het bed van oudere Country's  kleiner zijn, namelijk maar 2.00/2.05x 1.40 meter. Geldt dat voor alle oudere Country's? Want dan zullen we dus wel voor de Venezia/Valley moeten gaan, omdat een (lang) bed echt een eerste vereiste is.

Hoe doen mensen met een Valley/Venezia het met inpakken? Stoelen/tafel/beddengoed etc op het bed vind ik niet erg, die heb je onderweg toch nodig. Maar ik zou andere spullen die je in kratjes/tassen vervoerd toch liever onderweg niet hoeven te verplaatsen voor je kunt gaan slapen. We hebben straks wel een auto met een redelijke kofferbak (Octavia Combi), maar daar past ook niet alles in.

Zelfde modellen van andere merken zijn ook een optie, maar de Alpha bijvoorbeeld is minder oud waardoor deze 2e hands niet onder de 4.000 euro te krijgen is.

Wat mijn vraag dus eigenlijk is, als het bed van de Country toch te klein is, wie kan mij dan overtuigen van de praktische kant van de Venezia/Valley wat betreft inpakken?
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Country of Valley/Venezia, hoe zit het nu met die bedmaten?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 28, 2017, 04:26:51 pm »

Bed van 'oudere' Country's (tot medio 2016) is 'klein' dus ca.  140x205cm
Gelogd

Mathieu76

  • Gast
Re: Country of Valley/Venezia, hoe zit het nu met die bedmaten?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 28, 2017, 05:19:57 pm »

Nieuw combicamp country 160x220, voor 2017 140x205, de Combicamp venezia en valley hebben 160 breed bed.

De Jameta heeft een bed van 150x210
Gelogd

fransD

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Combi camp
Re: Country of Valley/Venezia, hoe zit het nu met die bedmaten?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 28, 2017, 10:27:29 pm »

Wij hebben een Venezia uit 2004. Het bed is inderdaad erg groot, 220 * 160 centimeter.
De bergruimte heb ik nooit als een probleem gezien, al heb ik wel een disselbak op de dissel gemaakt voor spullen die je vaak nodig hebt en zeker ook bij een enkele overnachting: stroomsnoeren, plankjes, haringen, scheerlijnen, gereedschap, emmer etc. Zie voor foto's mijn post bij het forumdeel 'projecten'.
In de bak onder het bed hebben we de voortent, afwasteil, afvalbak en allerhande spullen die niet dagelijks nodig zijn. Op het bed nemen wij de stoelen, tafel, beddengoed, tent van de kinderen en eventueel een kratje met spelletjes of boeken mee. In de auto gaan de tassen met kleding, tweede gasfles en de krat met schoenen.
Gelogd

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Country of Valley/Venezia, hoe zit het nu met die bedmaten?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 30, 2017, 10:13:24 am »

Bed van 'oudere' Country's (tot medio 2016) is 'klein' dus ca.  140x205cm

klopt niet helemaal want die van ons ( combi camp country) is 160x 210 en hij is van 2014
Gelogd

Frankism

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 33
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Venezia
Re: Country of Valley/Venezia, hoe zit het nu met die bedmaten?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 30, 2017, 01:31:39 pm »

We hebben een venezia, en dat grote bed is inderdaad erg plezierig.

Ruimte onder het bed is inderdaad minder dan bij de nieuwere modellen, maar er past nog steeds genoeg in.

We leggen boven op het matras een afdekzeil, en dan de tafel en stoelen. Voortent gastencabine kun je dan gewoon laten zitten, en dan nog is er ruimte over.

Gelogd

Martine H

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Venezia
Re: Country of Valley/Venezia, hoe zit het nu met die bedmaten?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 30, 2017, 02:05:17 pm »

Bedankt voor de reacties, dan richten wij onze pijlen toch op de Venezia of Valley. Ik kan nog niet zo goed inschatten wat er allemaal mee moet en wat er dan op het bed kan en wat in de auto, maar dat zal wel los lopen. Insteek is sowieso zo min mogelijk meenemen, ik heb een hekel aan rommel in de (voor)tent)
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Country of Valley/Venezia, hoe zit het nu met die bedmaten?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 31, 2017, 09:47:53 am »

klopt niet helemaal want die van ons ( combi camp country) is 160x 210 en hij is van 2014

Ben dan erg benieuwd naar dat model, want technisch gezien kan dat niet. Bij een Country (van vòòr het 2017 model) geldt:
- grote wielen, daardoor
- wielkasten, daardoor
- verhoogd bed, daardoor
- noodzaak het frame òm het bed te laten vallen ipv er òp, daardoor
- een bed van maximaal 140 breed anders past het frame er niet om heen

Nu sluit ik niet uit dat om wat voor reden dan ook er weer eens ergens een uitzondering op gemaakt is, maar gezien het bovenstaande ben ik dan wel erg benieuwd hoe die wagen ingeklapt wordt!
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Country of Valley/Venezia, hoe zit het nu met die bedmaten?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 31, 2017, 01:36:05 pm »

Er is een tijdje een combi-model geweest, daarom kon het wel.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Country of Valley/Venezia, hoe zit het nu met die bedmaten?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 31, 2017, 03:29:23 pm »

Er is een tijdje een combi-model geweest, daarom kon het wel.

Ik weet wel dat er een tijdje in de Valley of Venezia het verhoogde bed heeft gezeten omdat het normale bed niet verkrijgbaar was. Maar andersom? In een Country het grote bed? Blijft mijn vraag staan: hoe klapt dat ding in dan?
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Country of Valley/Venezia, hoe zit het nu met die bedmaten?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 31, 2017, 04:15:10 pm »

Zal dan wel een Valley zijn met keuken en disselbak. Was volgens mij een jubileum model oid.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Country of Valley/Venezia, hoe zit het nu met die bedmaten?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 31, 2017, 04:40:00 pm »

Zal dan wel een Valley zijn met keuken en disselbak. Was volgens mij een jubileum model oid.

Het jubileum model ("50th anniversary") was een Country zonder disselbak en/of keuken geloof ik, een wat kaler model in ieder geval. Maar wel met het verhoogde, kleinere bed. Ben dus nog wel even benieuwd naar de reactie van Daan Rene naar hun versie van de Country. Of hebben ze de dwarsslaper toevallig?
Gelogd

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Country of Valley/Venezia, hoe zit het nu met die bedmaten?
« Reactie #13 Gepost op: september 01, 2017, 07:25:09 am »

Ben dan erg benieuwd naar dat model, want technisch gezien kan dat niet. Bij een Country (van vòòr het 2017 model) geldt:
- grote wielen, daardoor
- wielkasten, daardoor
- verhoogd bed, daardoor
- noodzaak het frame òm het bed te laten vallen ipv er òp, daardoor
- een bed van maximaal 140 breed anders past het frame er niet om heen

Nu sluit ik niet uit dat om wat voor reden dan ook er weer eens ergens een uitzondering op gemaakt is, maar gezien het bovenstaande ben ik dan wel erg benieuwd hoe die wagen ingeklapt wordt!
Dan heb ik me vergist denk ik

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Gelogd

fransD

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Combi camp
Re: Country of Valley/Venezia, hoe zit het nu met die bedmaten?
« Reactie #14 Gepost op: september 01, 2017, 09:10:16 am »

Ik zie op marktplaats toch ook wel country's uit bv. 2006 met een breed bed. Bv. deze: https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1196709155-combi-camp-country-vouwwagen.html
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal