Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Country of Valley/Venezia, hoe zit het nu met die bedmaten?  (gelezen 6200 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nikkel1964

  • Gast
Re: Country of Valley/Venezia, hoe zit het nu met die bedmaten?
« Reactie #15 Gepost op: september 01, 2017, 09:17:47 am »

Ik zie op marktplaats toch ook wel country's uit bv. 2006 met een breed bed. Bv. deze: https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1196709155-combi-camp-country-vouwwagen.html

Het bed lijkt wellicht breder, maar op deze foto's zie je toch echt het 1.40 brede bed...

Technisch gezien is het niet mogelijk om in een Country met verhoogd bed een breed bed te plaatsen (in de lengte), de wagen kan dan niet meer inklappen. Dat mag iemand gerust bij Aart Kok gaan navragen  :O :O

Wat wellicht de verwarring wekt: de extra ruimte die ontstaat door het bed smaller te maken vind je alleen terug aan de 'verre' zijde van het bed, aan de klepkant lijnt het bed nog steeds uit met de zijkant van de wagen. Logisch: alleen aan die verre zijde hoeft er een frame naast het bed te vallen, niet aan de klepzijde. Dus op foto's zie je het bed gelijk lopen met de wagen-zijkant en verwacht dat dan aan de andere kant ook, dus een bed net zo breed als de wagen. Maar dààr zit dus de extra strook ruimte.
« Laatst bewerkt op: september 01, 2017, 09:23:54 am door NielsP »
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Country of Valley/Venezia, hoe zit het nu met die bedmaten?
« Reactie #16 Gepost op: september 01, 2017, 09:47:02 am »

Verder ben ik niet eigenwijs of drammerig of zo  :P :P dus omdat klappie toch even open moest de camera er bij.

Foto 1: aan de klepzijde lijnt het bed uit met de zijkant van de wagen
Foto 2: de extra ruimte aan de overliggende zijde, bedoeld om de drie dakliggers in op te vangen (aan de buitenzijde van de binnentent natuurlijk)
Foto 3: dat levert dus een bed op van 1.40 meter breed

Bij een verhoogd bed kan dit dus niet anders.

(En let niet op de 'fraaie' vloerbedekking...)

Gelogd

fransD

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Combi camp
Re: Country of Valley/Venezia, hoe zit het nu met die bedmaten?
« Reactie #17 Gepost op: september 01, 2017, 10:19:32 am »

Helder! Dat is de kant waar mijn vrouw ligt, dus dat het bed daar wat smaller is zou mij niet uitmaken.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Country of Valley/Venezia, hoe zit het nu met die bedmaten?
« Reactie #18 Gepost op: september 01, 2017, 10:23:55 am »

Helder! Dat is de kant waar mijn vrouw ligt, dus dat het bed daar wat smaller is zou mij niet uitmaken.

Je hebt een streep door het midden van de wagen getrokken?  :H :H
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Country of Valley/Venezia, hoe zit het nu met die bedmaten?
« Reactie #19 Gepost op: september 01, 2017, 10:32:43 am »

Je hebt een streep door het midden van de wagen getrokken?  :H :H

Dat is het meest briljante plan in tijden!
Eindelijk ruimte om te slapen! :-) :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Country of Valley/Venezia, hoe zit het nu met die bedmaten?
« Reactie #20 Gepost op: september 16, 2017, 07:12:37 pm »

Het jubileum model ("50th anniversary") was een Country zonder disselbak en/of keuken geloof ik, een wat kaler model in ieder geval. Maar wel met het verhoogde, kleinere bed. Ben dus nog wel even benieuwd naar de reactie van Daan Rene naar hun versie van de Country. Of hebben ze de dwarsslaper toevallig?
Het bed is net zo groot als die van jullie. Het enige wat wij niet hebben is de disselbak ( en dus ook geen aansluiting vanuit de disselbak) en de koelbox .Wij hebben de 5th anniversary
Wij hebben er zelf een disselbak opgezet en een koelbox aangeschaft voor minder geld

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal