Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Roadmaster opzetten vraagjes  (gelezen 3608 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pjnefkens

  • Gast
Roadmaster opzetten vraagjes
« Gepost op: mei 21, 2018, 05:18:04 pm »

Hallo,

Wij zijn sinds kort in het bezit van een Roadmaster Family S uit 2005. Vandaag voor de eerste keer zelf opgezet.
We lopen alleen wel tegen een paar dingetjes aan die in ons gevoel niet kloppen.

Helaas is een van de middenstokken verbogen bij aanschaf, de andere helaas zelf. Dus sowieso op zoek naar 2 nieuwe middenstokken..

De vraagjes. Bij het opzetten van de petluifel (80cm) lijkt het erop dat de 50cm stokken net iets te lang zijn waardoor de rand van de petluifel iedere keer terugschiet naar de VW toe ipv over het frame blijft staan.
Toen we vervolgens de luifel erop gingen monteren, komen we dus zo'n 5 cm tekort waardoor we het frame niet aan de luifel konden vastritsen. We kregen dus de luifel óók niet over het frame heen om vervolgens vast te ritsen.

Zijn hier anderen die vergelijkbare ervaringen hebben? We hebben om deze reden de voortent nog niet geprobeerd, dat is ws een wat zwaardere klus, dus vandaar eerst even deze vraag.

Daarnaast hebben helaas een aantal stokken een kleine kromming, waarschijnlijk door gebruik. Waar kan ik evt makkelijk nieuwe stokken halen?
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Roadmaster opzetten vraagjes
« Reactie #1 Gepost op: mei 21, 2018, 05:21:15 pm »

Stokken zijn uit mijn hoofd speciaal voor roadmaster dus even ad van roadmaster in Goirle bellen. En wij nooit problemen met de 80 cm luifel gehad. Hoek poten gebruiken nok laten erin. Buisjes voor 80 cm luifel er in dan de hoekstuk daar een paal in dan eenmidden stuk paal er in hoek stuk en dan de hoek poten vast ritsen en klaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

pjnefkens

  • Gast
Re: Roadmaster opzetten vraagjes
« Reactie #2 Gepost op: mei 21, 2018, 05:50:05 pm »

Dank je wel. Dat is precies wat we gedaan hebben, alleen zitten bij ons dan de ritsen voor de voortent en de luifel tussen het frame en de wagentent in, waardoor dus bij het minste of geringste de petluifel bovenin de nok naar de wagentent komt te hangen.. En dus zit ie niet goed :-(
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Roadmaster opzetten vraagjes
« Reactie #3 Gepost op: mei 21, 2018, 06:30:41 pm »

Dank je wel. Dat is precies wat we gedaan hebben, alleen zitten bij ons dan de ritsen voor de voortent en de luifel tussen het frame en de wagentent in, waardoor dus bij het minste of geringste de petluifel bovenin de nok naar de wagentent komt te hangen.. En dus zit ie niet goed :-(
Als je het zo ook doet kan er niks mis gaan. Alleen als je de poten die je van de grond uitschuift misschien te hoog?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

mrlounge

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 43
Re: Roadmaster opzetten vraagjes
« Reactie #4 Gepost op: mei 22, 2018, 08:53:46 am »

Ik vond de stokken via RM zelf enorm aan de prijs en ben uiteindelijk bij de Warmteservice (Een zaak voor loodgieters enzo) terechtgekomen en voor een paar euro aan buizen gehaald. Zijn een fractie zwaarder dan de originele buizen maar serieus 10x zo goedkoop als de originele en passen net zo goed! Die 4 uitschuifbare dwarslatten voor de nok is een ander verhaal, die zijn echt specifiek van RM. Het verhaal van de te korte petluifel herken ik nie, zit m vast in de verkeerde hoekvervindingen die je wellicht hebt gebruikt.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Gelogd

RM2015

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 70
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Roadmaster opzetten vraagjes
« Reactie #5 Gepost op: mei 22, 2018, 09:09:56 am »

Welk type buizen heb je dan genomen? Zijn deze ook gepoedercoat?
Gelogd

mrlounge

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 43
Re: Roadmaster opzetten vraagjes
« Reactie #6 Gepost op: mei 22, 2018, 09:29:16 am »

Nee hoor gewoon de buizen die ze  voor  waterleidingen gebruiken....die roesten ook niet......
Welk type buizen heb je dan genomen? Zijn deze ook gepoedercoat?

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Roadmaster opzetten vraagjes
« Reactie #7 Gepost op: mei 22, 2018, 01:58:08 pm »

Nee hoor gewoon de buizen die ze  voor  waterleidingen gebruiken....die roesten ook niet......
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Ik zou gewoon de orginele kopen. Kost iets maar heb je wel de zelfde kwaliteit

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

mrlounge

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 43
Re: Roadmaster opzetten vraagjes
« Reactie #8 Gepost op: mei 22, 2018, 02:49:55 pm »

40 euro voor een buisje of 4 euro..........
Ik zou gewoon de orginele kopen. Kost iets maar heb je wel de zelfde kwaliteit

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Roadmaster opzetten vraagjes
« Reactie #9 Gepost op: mei 22, 2018, 05:16:55 pm »

Dan ga ik voor 40 euro dan weet je zeker dat het werkt. En als het stormt dan weet je zeker dat het goed is. En bij niet orginele buisjes vertrouw ik er niet op. Sorry ik ben daar een moeilijke in. Alles wat kapot gaat moet door orginele vervangen worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

mrlounge

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 43
Re: Roadmaster opzetten vraagjes
« Reactie #10 Gepost op: mei 22, 2018, 05:32:20 pm »

Dan ga ik voor 40 euro dan weet je zeker dat het werkt. En als het stormt dan weet je zeker dat het goed is. En bij niet orginele buisjes vertrouw ik er niet op. Sorry ik ben daar een moeilijke in. Alles wat kapot gaat moet door orginele vervangen worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Snap je punt, maar kwalitatief gezien zijn deze buisjes ook nog eens vele malen sterker, dus daar hoef je het niet voor te laten. Enige nadeel zou zijn dat ze iets zwaarder zijn. Als het om een paar buizen gaat is dat echter te verwaarlozen. Het nadeel van de gegalvaniseerde originele stokken (naast de prijs) is juist de stevigheid. Toen mijn zonneluifel kapotwaaide tijdens een Zeeuwse storm had ik 4 stokken die ernstig verbogen waren. Ik moest de tent laten repareren en de 4 stukken vervangen.  Aangezien mn roadmaster al wat ouder is, vond ik de kosten wat tegenvallen van de reparatie.  Uiteindelijk dus voor de buizen zo'n 150 kunnen besparen. Het is aan een ieder natuurlijk om te kiezen om wel of niet voor origineel te gaan. Voor de stevigheid hoef je het in ieder geval niet te laten.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Gelogd

elianmars

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 145
  • Merk Vouwwagen: RM Runner S 1998
Re: Roadmaster opzetten vraagjes
« Reactie #11 Gepost op: mei 23, 2018, 12:48:55 pm »

Er staan regelmatig Roadmaster stokken te koop op Marktplaats.
Gelogd

pjnefkens

  • Gast
Re: Roadmaster opzetten vraagjes
« Reactie #12 Gepost op: juli 03, 2018, 08:19:42 am »

Afgelopen weekend hebben we hem met voortent kunnen uitklappen. De 80cm vaste luifel kwam nu net over de stokken heen, dus het staat wat meer onder spanning.
Het waterpas zetten is heel gevoelig en het lijkt erop dat ik hem, op basis van de bak, wat meer naar de bermkeuken waterpas moet zetten om wat meer ruimte te krijgen.

Dus het past wel goed met de voortent vast, maar het is net aan lijkt het. We zullen wat meer moeten oefenen. Over 2 weken richting Frankrijk..

Tav stokken nog enige tips?
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Roadmaster opzetten vraagjes
« Reactie #13 Gepost op: juli 03, 2018, 12:32:52 pm »

Afgelopen weekend hebben we hem met voortent kunnen uitklappen. De 80cm vaste luifel kwam nu net over de stokken heen, dus het staat wat meer onder spanning.
Het waterpas zetten is heel gevoelig en het lijkt erop dat ik hem, op basis van de bak, wat meer naar de bermkeuken waterpas moet zetten om wat meer ruimte te krijgen.

Dus het past wel goed met de voortent vast, maar het is net aan lijkt het. We zullen wat meer moeten oefenen. Over 2 weken richting Frankrijk..

Tav stokken nog enige tips?
Heb je de hoek poten gebruikt of de uitdraaisteun. Heb je het laatste dan staat hij fout. Je laat eerst de dissel kant dat de keuken om hoog komt. Dan de val poten bij de keuken laten vallen. En dan opdraaien hoger dan vlak en dan de poten daar uitdraaien en dan de neus wiel indraaien en open klappen. Dan alles is uitschuiven maar de midden stuk van het dak niet. Dan de wagentent over de stukken doen en dan omhoog en hij staat prefect niet te strak

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

rudolf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 17
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
Re: Roadmaster opzetten vraagjes
« Reactie #14 Gepost op: juli 04, 2018, 11:45:28 am »

Ik heb de middenstokken van de wagen verstevigd met 2 ijzeren staven van ongeveer 25 cm. Had toevallig nog een staaf liggen die er precies in past. Als die nog ombuigen dan heb ik echt iets goed fout gedaan ;)
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal