Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: RMFS op zetten, tips en tricks  (gelezen 848 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RM2015

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 70
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
RMFS op zetten, tips en tricks
« Gepost op: juni 30, 2018, 09:35:04 am »

Eerst de wagen op 6x6 m plastic gezet.

Op basis van de vele tips hier op het forum heb ik de RM ongeveer 4 CM met de wielen vrij gezet. Uiteindelijk heb ik dit in 2x gedaan. Dus dissel tot de grond, pootjes achter er uit, dissel omhoog, pootjes voor er uit, neuswiel verstellen en toen de wagen waterpas gezet in de langsrichting. De tent was hierdoor zeer goed aan te spannen en staat nu strak als een huis. Helemaal top dus.

We hebben aan de het nokstuk van de voortent touwtjes om te voorkomen dat deze bij het opzetten er uit valt. Dit voorkomt echter niet dat de buizen die dwars op de nok staan tijdens het opzetten er uitvallen. Daarom heb ik ook touwtjes van hoek-nok-hoek gespannen. Kleine moeite en dit maakte het op zetten erg makkelijk.

We hebben twee uitbouwen en ik moest het ditmaal alleen doen. Dus heb ik eerst de horizontale buis inclusief de hoekstukken ingeritst en toen de dakverbonders er aan. Ten slotte de staanders. Dit werkte erg goed.

Vervolgens weet ik hoeveel haringen de grond in geslagen. Wow, dat zijn er echt veel.

enz...

Enkele vragen:
- Zetten jullie ook de voorzijde van de wagentent vast als je ook de voortent er aan zet?
- De rand van de tent zit ongeveer 8 tot 10 cm boven de grond nu. Dit betekent dat op sommige plekken de flappen wat kort lijken (or is it just me?)
- Tpv de disselbak zitten allemaal strookjes doek. Was mi logischer geweest om hier ook een systeem met klittenband te maken (scheelt ook weer werk).

Hoor graag jullie tips.

Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: RMFS op zetten, tips en tricks
« Reactie #1 Gepost op: juni 30, 2018, 10:55:03 am »

Prefect gedaan zo doen wij het ook. Dat het soms te kort lijkt hebben niet. maar wij  slaan ze naar binnen en dan zie je wel verschil. Verder geniet van je Roadmaster

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal