Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Hoe strak zetten jullie de tent?  (gelezen 1619 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RM2015

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 70
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Hoe strak zetten jullie de tent?
« Gepost op: juli 22, 2018, 10:09:11 am »

We zijn inmiddels weer wat verder met onze ervaringen met de RMFS. Doordat de grond zelden gelijk is, doen we elastieken soms enkel en soms dubbel. Soms staat een elastiek wat losser en op een andere plek wat strakker. Al met al staat de tent vrij strak. Ziet er natuurlijk mooi uit, alleen is dit ook de bedoeling?

Wat ons bijvoorbeeld is opgevallen is dat de kleine scheurtjes die er in het grote hor aan de disselzijde zat verder zijn ingescheurd. Balen. Mogelijk hangt dit samen met de relatief grote trekkracht die de vele elastiekposities - die er onder de dissel zijn - opleveren. Heb ze nu veel losser gezet. Nu vind ik dat systeem uberhaupt niet jofel maargoed, het is zoals t is.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Hoe strak zetten jullie de tent?
« Reactie #1 Gepost op: juli 22, 2018, 10:21:24 am »

We zijn inmiddels weer wat verder met onze ervaringen met de RMFS. Doordat de grond zelden gelijk is, doen we elastieken soms enkel en soms dubbel. Soms staat een elastiek wat losser en op een andere plek wat strakker. Al met al staat de tent vrij strak. Ziet er natuurlijk mooi uit, alleen is dit ook de bedoeling?
Wij hebben het ook zo. Gewoon op gevoel en niet over strak. In het begin was ik heel precies met het vast zetten. Nu niet meer. Gaat sneller en net zo goed.

Als het vochtig is krimpt het doek en staat alles strakker.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

elianmars

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 145
  • Merk Vouwwagen: RM Runner S 1998
Re: Hoe strak zetten jullie de tent?
« Reactie #2 Gepost op: juli 22, 2018, 10:07:16 pm »

In het begin was ik heel precies met het vast zetten. Nu niet meer. Gaat sneller en net zo goed.


Idem. Ik stoor me er niet meer aan dat de tent niet perfect staat. Liever iets te los en geen spanning op het doek, dan te strak met kans op schade.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Hoe strak zetten jullie de tent?
« Reactie #3 Gepost op: juli 23, 2018, 06:54:18 am »

Idem. Ik stoor me er niet meer aan dat de tent niet perfect staat. Liever iets te los en geen spanning op het doek, dan te strak met kans op schade.
Precies het zelfde. Zo heb ik veel schade weten te voorkomen

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal