Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?  (gelezen 25169 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #15 Gepost op: augustus 22, 2018, 12:46:32 pm »

Niets, als het echt niet anders kan staat er een gaslamp op tafel, verder alleen een sterrenhemel.
Hier idem, kaarsje op tafel en verder zo donker als mogelijk.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #16 Gepost op: augustus 22, 2018, 12:53:18 pm »

+1

Geen lampjes. We gebruiken wel nog een koplamp als we nog wat willen lezen, maar anders zo donker mogelijk en als het helder is de stoelen op lig stand om gezellig samen naar de prachtige sterrenhemel te kijken.
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #17 Gepost op: augustus 22, 2018, 04:48:47 pm »

Geen, wij hebben enkel 3 gekleurde kaarsjes.

Vind het steeds meer een kitscherige vertoning worden op campings met al die door Chinese kindjes gemaakte Action troep van een paar euro, een kermis is er rustig bij.

+1

Hebben ze thuis ergens liggen, maar ik vergeet ze steeds mee te nemen....
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #18 Gepost op: augustus 22, 2018, 04:59:16 pm »

Een paar warmwitte lichtjes kan ik nog waarderen. Maar complete kampeervelden vol kermis of Kerstmis verlichting... Verschrikkelijk.   :ca
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #19 Gepost op: augustus 22, 2018, 07:42:39 pm »

Van die zonnecellampjes van de Action bij de scheerlijnen die het meest in de loop zitten. En tot vorig weekend een warmwit kerstsnoertje onder de luifel, tot ik die bij het ophangen in 2en trok :)56]
We zijn nu in afwachting van een paar dimbare  led-strips, die ik met magneettape op de stokken van de luifel wil hangen.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #20 Gepost op: augustus 22, 2018, 07:55:29 pm »

Een paar warmwitte lichtjes kan ik nog waarderen. Maar complete kampeervelden vol kermis of Kerstmis verlichting... Verschrikkelijk.   :ca

Op het overgeven na, sluit ik me hier helemaal bij aan. Ik wilde graag warm-witte ledjes in olielamp vorm, maar uiteindelijk zien de meeste tenten/caravans en klapkarren er met ledlampjes naar mijn mening toch te veel uit als een malle pietje winkel.

Ik vond de ledstrips met magneetbevestiging een top idee. Binnenkort maar eens kijken bij de Vrijbuiter als die dan hopelijk nog bestaat...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #21 Gepost op: augustus 22, 2018, 10:25:07 pm »

Ik vond de ledstrips met magneetbevestiging een top idee.

ja, leuk!

hebben jullie een linkje?
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #22 Gepost op: augustus 22, 2018, 11:06:30 pm »

ja, leuk!

hebben jullie een linkje?
In de kampeerwinkels heb ik alleen strips gezien in een harde magnetische huls. Ik ben juist op zoek naar iets flexibels ivm de boogstok.

Ik heb daarom in China waterdichte flexibele led-strips besteld. (http://s.aliexpress.com/3mqQRbeM?)

Eerst maar eens even zien of het naar wens werkt, qua lichtintensiteit, kleur en brandtijd op batterijen. Dan haal ik daarna een rolletje magneettape om te bekijken of dat voldoende is om ze aan de boogstok te hangen. Ik zal de ervaringen hier wel delen.
Gelogd

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 166
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #23 Gepost op: augustus 23, 2018, 07:44:11 am »

Aan de vouwwagen een lint vd Lidl, aan de hekken een groter lint van Intratuin

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #24 Gepost op: augustus 23, 2018, 07:57:57 am »

Een kleine streng warm witte bolletjes als sfeerlicht en een gaslamp voor lezen. Meer niet.
Gelogd

Mirri74

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #25 Gepost op: augustus 23, 2018, 08:28:17 am »

Ik vind juist het leuke aan kamperen dat het niet zo geforceerd is. Je hebt wel de allerdaagse fatsoensnormen, maar het is allemaal vrij los. Ik vind het ook jammer dat mensen dan zo reageren op die lichtjes.
Prima als het niet jouw smaak is, maar om dan meteen een overgeef icoontje erbij te doen, of andere negatieve commentaren, dat vind ik wel jammer.
Het is natuurlijk een ander verhaal als het licht jouw tent in schijnt, of het de hele avond knippert in je zichtveld.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.265
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #26 Gepost op: augustus 23, 2018, 08:35:07 am »

Heb dit jaar aan een fransman eeeeee schaars geklede Fransvrouw :P :P moeten vragen of ze hun 2 led buiten verlichting wilden uitzetten ander konden we niet slapen.
Dit was pas overdreven verlicht.
En was ook een uitdaging maar dit was een ander verhaal.
Franssen Engels praten pfffffffffff een verhaal apart. ;)
« Laatst bewerkt op: augustus 23, 2018, 08:50:05 am door Alex »
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

pwg-van-ej

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 888
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #27 Gepost op: augustus 23, 2018, 08:46:55 am »

Ik vind juist het leuke aan kamperen dat het niet zo geforceerd is. Je hebt wel de allerdaagse fatsoensnormen, maar het is allemaal vrij los. Ik vind het ook jammer dat mensen dan zo reageren op die lichtjes.
Prima als het niet jouw smaak is, maar om dan meteen een overgeef icoontje erbij te doen, of andere negatieve commentaren, dat vind ik wel jammer.
Het is natuurlijk een ander verhaal als het licht jouw tent in schijnt, of het de hele avond knippert in je zichtveld.
Helemaal mee eens


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #28 Gepost op: augustus 23, 2018, 08:56:48 am »

Ik vind juist het leuke aan kamperen dat het niet zo geforceerd is. Je hebt wel de allerdaagse fatsoensnormen, maar het is allemaal vrij los. Ik vind het ook jammer dat mensen dan zo reageren op die lichtjes.
Prima als het niet jouw smaak is, maar om dan meteen een overgeef icoontje erbij te doen, of andere negatieve commentaren, dat vind ik wel jammer.
Het is natuurlijk een ander verhaal als het licht jouw tent in schijnt, of het de hele avond knippert in je zichtveld.
Ik weet niet direct op welke commentaren je doelt, ik vond ze nu ook niet zo negatief. En op internet wordt nu eenmaal veel me smileys gecommuniceerd en een dergelijk icoontje geeft aan dat men er een bloedhekel aan heeft.


Net zoal jij het recht hebt iets dergelijks graag te hebben, hebben anderen zeker het recht er een hekel aan te hebben. Ik zie ook niet meteen in waarom dat ze dat niet zouden mogen uiten. Het zou eveneens geforceerd zijn als de ene mening wel mag en de andere niet. Uiteraard moet het respectvol zijn, maar ik heb hier nergens iemand rechtstreeks zien aangevallen worden.


Ik ben zelf actief in verenigingen die zich bezig houden met de problematiek van lichthinder en lange tijd Europees coördinator geweest. Ik heb tal van wetenschappers ontmoet en studies gelezen die met dat onderwerp bezig zijn geweest en verlichting 's nachts waar en wanneer niet functioneel heeft nu eenmaal een serieuze negatieve impact, en echt niet alleen op de sterrenhemel maar ook op gezondheid en milieu.
Zelf slaap ik thuis met rolluiken om het licht buiten te houden. Op camping verlichting die de hele nacht door blijft branden vindt ik erg storend.


Persoonlijk vindt ik kamperen voor een groot deel terug de natuur meer beleven en daar in vertoeven en dan vindt ik niet dat je deze ook teveel moet gaan verstoren, door bijvoorbeeld overdreven verlichting te gaan gebruiken, zeker niet een hele nacht door.


Persoonlijk begrijp ik een hekel aan teveel verlichting 's nachts eerder dan een afkeer van kinderen op een camping.


Maar dat is mijn mening.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #29 Gepost op: augustus 23, 2018, 09:44:07 am »

Heb dit jaar aan een fransman eeeeee schaars geklede Fransvrouw :P :P moeten vragen of ze hun 2 led buiten verlichting wilden uitzetten ander konden we niet slapen.
Dit was pas overdreven verlicht.
En was ook een uitdaging maar dit was een ander verhaal.
Franssen Engels praten pfffffffffff een verhaal apart. ;)

in Italië zaten onze Italiaanse overburen met een 58W TL-bak met koel wit licht onder de luifel
das pas gezellig  :X
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal