Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?  (gelezen 24603 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #90 Gepost op: juli 29, 2022, 10:44:10 am »

Wij hebben al jaren een gaslamp als hoofdverlichting. Doordat deze lamp warmte afgeeft is het heerlijk zitten onder de luifel. Voor de veiligheid van die tuinsolarlampjes bij de scheerlijnen geplaatst.

Heerlijk een gaslamp, geeft mij ook het echte kampeergevoel.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #91 Gepost op: juli 30, 2022, 12:27:53 am »

Geen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #92 Gepost op: augustus 08, 2022, 12:05:50 pm »

Ook bij ons geen. Als amateur astronoom zoeken we altijd donkere campings op en als je naar de sterren wil kijken storen die lichtjes wel degelijk, dan kan je even goed thuis blijven om sterren te zien.


Kan wel begrijpen dat er anderen zijn die dat graag hebben om diverse redenen, maar zoals metalpe al opmerkte, met de jaren ontdek je dat je minder licht nodig hebt dan je nodig hebt en het duister ook gezellig kan zijn. En je krijgt er nog een prachtige show bovenop aan de hemel.

Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #93 Gepost op: augustus 08, 2022, 05:14:08 pm »

Ik ben toch altijd blij als ik mijn bier, boek, bed, vriendin kan vinden. Ooit een dark sky tour op Terschelling gedaan best de moeite, maar een lamp is wel fijn.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #94 Gepost op: augustus 08, 2022, 10:59:07 pm »

Als je ogen aangepast zijn aan het duister, verschiet je hoeveel je kan zien met het sterrenlicht. Zeker als je de omgeving al wat begint te kennen. Ik heb wel dan nog een rood lampje bij voor plaatsen waar ik even twijfel, dat heeft minder impact op je zicht waardoor je minder de aanpassing aan het duister verliest.

Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Berichten: 802
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #95 Gepost op: augustus 08, 2022, 11:05:11 pm »

6 weken weg en op een paar zaklampen na is dit de enige lamp die we bij hebben.

Enkele jaren geleden hadden we een lampionnensnoer mee en 6 lampjes om op te hangen + 2 van deze lampen.  Nu dus enkel dit, en dat is voor ons eigenlijk genoeg.

Edit: foto bijvoegen lukt niet. Te slecht internet. 't is alleszins zo'n lamp die je op tafel kan zetten of aan een buis kan hangen.

Geeft genoeg licht om een spelletje onder te spelen met wat moeite ;)
Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2022, 11:10:22 pm door metalpe »
Gelogd

Tentgevoel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #96 Gepost op: oktober 26, 2022, 08:23:07 am »

Afgelopen vakantie naast de vertrouwde gaslamp, lampjes van Barestone gekregen voor boven het keukenblok. Deze werken met een powerbank en zo geen gedoe met stroomkabel.
Gelogd

Annemarie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Tijdelijk vouwwagenloos, nieuwe in bestelling!
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #97 Gepost op: september 20, 2023, 05:40:49 pm »

Even een ouwetje omhoog halen; leuk topic! Ik snap de verschillende opvattingen over lichtjes op de camping. Glamping is wel een dingetje.  :)

Wij gebruiken al een paar jaar een Luci, op zonne-energie oplaadbaar. De lichtjes hangen tegen de deuren van de tent aan, niet aan de buitenkant van de luifel.
https://www.kampeermeneer.nl/lichtsnoer-op-zonne-energie/
Is in lichtsterkte in te stellen, de laagste stand is hier meer dan genoeg en hij gaat uit als wij naar bed gaan. Het is inderdaad gezellig zacht licht, en het zijn hele kleine lampjes zonder kleurtjes.
Ik ben nachtblind, ook al zit ik de hele avond in het donker. Dus voor de veiligheid (ook die van de mede kampeerders want ze lopen soms bijna door je luifel heen) een solarlampje bij de scheerlijn die het meest ver uitstaat.

Een gezellige buitenkaars mee, die niet uitwaait. https://www.denk-keramik.de/nl/Smeltvuur/Smeltvuur-Outdoor/Smeltvuur-XL-Granicium.html
Hij is best zwaar, niet voor de grammenjager dus. :) We gebruiken hem thuis ook heel vaak. Deksel erop en hij is uit; superveilig en toch echte vlammetjes. 
« Laatst bewerkt op: september 20, 2023, 05:43:30 pm door Annemarie »
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #98 Gepost op: september 20, 2023, 06:11:48 pm »

Wij gebruiken een snoer met 3 lampjes eraan onder de luifel. De Barebones Edison Pendant Lights. Mooie robuuste lampjes met 2 standen zodat ze ook nog functioneel kunnen zijn.
Gelogd

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.692
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #99 Gepost op: september 20, 2023, 08:26:18 pm »

Ik probeer toch ieder jaar van die gezellige lampjes op zonen-energie in de vorm van bv flamingo ‘s of lama’s op te hangen   :#
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.174
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #100 Gepost op: september 20, 2023, 08:30:03 pm »

Hou op schei uit koop je een vouwwagen van een premium merk komt ze met AliExpress lampjes aan :(

Nee doe mij maar barebones.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #101 Gepost op: september 20, 2023, 10:34:28 pm »

Ik probeer toch ieder jaar van die gezellige lampjes op zonen-energie in de vorm van bv flamingo ‘s of lama’s op te hangen   :#
mmm, toch geen roze?
What Do Flamingos and Pineapples Mean at a Campsite? (outdoorbits.com)

Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #102 Gepost op: september 20, 2023, 11:04:58 pm »

Geen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.174
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #103 Gepost op: september 21, 2023, 05:39:13 am »

Hahaha die flamingo hangen tegenwoordig aan de schuur in de tuin.
Vond het te druk worden rond de tent.
Daarom dus.:#
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

f2ride2001

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Prestige 1991
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #104 Gepost op: september 21, 2023, 05:09:02 pm »

Tjonge, snap de reacties met verbieden niet zo hoor. Ieder zijn ding toch?
Wij hebben ook een lichtstring met peertjes gekleurd, op solar, van de LIDL.
Kan ik tenminste de tent terugvinden want alle veldverlichting was stuk en dan is het echt wel een zwart gat als je uit toilet komt.
Bovendien vind ik het wel een feestelijk tintje, overigens geven die dingen zo weinig licht dat je het alleen als orientatie verlichting kunt gebruiken.
Lezen kun je vergeten.

Gelogd
AlpenKreuzer Prestige 1991
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal